رونمایی از محصول مشترک M44 سایپا و سیتروئن

0

در اولین روز نمایشگاه تحول صنعت خودرو که روز پنج شنبه ۳ شهریورماه با حضور وزیر صمت آغاز به کار کرد، از خودرو M۴۴ سایپا رونمایی شد.

به نقل از سایپا، مجید فهیمه‌امیری مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن در خصوص روند تولید این خودرو گفت: در سال ۱۳۹۵ همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز جدید خود شد و ۵۰ درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت ۵۰درصد سایپا و ۵۰ درصد سیتروئن شکل گرفت.

وی افزود: پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد تولید خودرو C۳ و پروژه M۴T۴ در شرکت سایپاسیتروئن آغاز شود.

مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن گفت: در خصوص پروژه M۴T۴ قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت‌های سیتروئن و برای اولین بار در ایران تولید شود که به همین منظور قالب‌های بدنه ساخته و آماده تولید شد.

وی افزود: این پلتفرم در گروه استلانتیس که شرکت‌های بزرگی، چون پژو، سیتروئن، کرایسلر، فیات، اپل در آن مشارکت داشتند شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۶۷ درصد قطعات این محصول با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

وی افزود: برای این خودرو موتور EC۵ در نظر گرفته شده است که خط تولید این موتور نیز در کارخانه نصب و تجهیز شده است.

مجید فهیمه امیری در پایان گفت: محصول M۴۴ قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی تولید این خودرو با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.