پوست پرتقال را دور نریزید |طب سنتی

0

در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود، درمان سرفه، سرماخوردگی، تسکین استرس و… تنها برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

انواع دمنوش های گیاهی سلامت قلب پیشگیری از سرطان کاهش وزن و لاغری نحوه درمان سرماخوردگی مجله سلامت طب سنتی کتاب آشپزی مجله آشپزی خواص دمنوش های گیاهی دمنوش پوست پرتقال
شهریور شده و سرما نزدیک است. فصل سرما و پاییز نه تنها به خاطر شکلات‌های داغ، پیراهن کش‌های خزدار و شب‌های پتوی سرد شناخته شده است، بلکه به خاطر سرفه، سرماخوردگی و آبریزش بینی نیز معروف است. گرفتگی قفسه سینه در روزهای سرد پیش رو تنفس را دشوار می‌کند. شربت‌های سرفه ممکن است تا حدودی کمک کنند، اما به اندازه یک درمان طبیعی مانند چای پوست پرتقال موثر نیستند. پوست پرتقال چهار برابر بهتر از میوه پرتقال است، چراکه سرشار از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال‌های خاصی هستند که فوق العاده مفید هستند. دفعه بعد که احساس سرماخوردگی کردید، یک فنجان چای پوست پرتقال را امتحان کنید. این ضد احتقان طبیعی به شما احساس بهتری می‌دهد.

چای پرتقال سرماخوردگی و احتقان را درمان می‌کند

پرتقال جزو سالم‌ترین میوه‌ها به حساب می‌آید، اما همان‌طور که خود پرتغال خوب است، پوست آن نیز مفید است. طبق تحقیقات، پوست پرتقال باعث تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم می‌شود. تا آنجا که به درمان سرماخوردگی و احتقان مربوط می‌شود، پرتقال به پاکسازی ریه‌ها و خلط برای رفع احتقان کمک می‌کند.

چای پرتقال باعث کاهش وزن می‌شود

از آنجا که پوست پرتقال سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، سرعت چربی سوزی را نیز به مراتب افزایش می‌دهد. علاوه بر این پوست پرتقال حاوی عوامل ضدالتهابی است که هضم را تقویت کرده و از مشکلات گوارشی جلوگیری می‌کند. بسیاری از مردم چای پوست پرتقال را به عنوان بخشی از برنامه رژیم غذایی کاهش وزن خود می‌نوشند.

چای پرتقال سلامت قلب را تضمین می‌کند

پرتقال فلاونوئیدی به نام هسپریدین دارد که برای تنظیم فشار خون و کلسترول خوب مفید است. این چای سریع‌تر از هر داروی تجویزی کلسترول را کاهش می‌دهد.

چای پرتقال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

بسیاری از مردم نمی‌دانند که پوست پرتقال از بین برنده سلول‌های سرطانی قدرتمند است. این امر از رشد سلول‌های سرطانی در بدن انسان جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود مصرف منظم پوست پرتقال به هر شکلی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. همچنین می‌توانید ماسک پوست پرتقال را برای چندین مشکل پوستی درست کنید.

دستور تهیه چای پوست پرتقال

دو روش برای تهیه چای ضد آنفلوانزای پوست پرتقال وجود دارد:

تازه
دم کرده
خرد شده
خشک

در هر صورت، تمام مواد مغذی را از این نوشیدنی گیاهی دریافت می‌کنید. این نوشیدنی نه تنها تسکین دهنده و آرامش بخش است، بلکه در یک صبح سرد زمستانی نیز عطر خوشی به روزتان اضافه می‌کند.

دو ماده اصلی این چای عبارتند از: پوست پرتقال و دارچین

دارچین یک ادویه جادویی است که علاوه بر اضافه کردن طعم و عطر، سلامتی را نیز افزایش می‌دهد زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. در اینجا راهنمای گام به گام تهیه چای پوست پرتقال آورده شده است.

مراحل آماده‌سازی چای پرتقال

۱- در یک تابه، آب و پوست پرتقال را تازه یا خشک اضافه کنید.
۲- پودر دارچین یا چوب دارچین را به آن اضافه کنید.
۳- آن را به جوش بیاورید.
۴- در تابه را گذاشته و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد.
۵- در فنجان بریزید و داغ بنوشید.
۶- در صورت تمایل می‌توانید عسل اضافه کنید.

توجه: همچنین می‌توانید پوست پرتقال را به چای سبز یا سیاه معمولی خود اضافه کنید. خواص و طعم آن را افزایش می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.