بهترین درجه ترموستات سمند ،پژو 405 پارس تیبا و پراید

5

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که با آن رو به رو هستیم این است که بهترین درجه ترموستات ماشین در تابستان و زمستان چقدر است؟ در این مقاله میخواهیم به تمام سوالات این چنینی مانند بهترین درجه ترموستات سمند ال ایکس، بهترین درجه ترموستات سمند ef7، بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان، بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5، بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان، ترموستات تیبا چند درجه است و … پاسخ دهیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ترموستات خودرو چیست؟

تعمیر بخاری پراید آموزش باز کردن بخاری پراید مکانیک پراید تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو قیمت ترموستات پراید تعویض ترموستات پراید

برای آن که بهترین درجه ترموستات ماشین را متوجه شوید ابتدا بیایید با هم بررسی کنیم که ترموستات خودرو یست و چگونه کار میکند و چه کارایی دارد؟

همان طور که میدانید هر موتور ماشینی بعد از مدتی کار کردن داغ میشود و در صورتی که موتور به دمای عادی تعیین شده توسط سازنده نرسد ماشین جوش میاورد.

پیشنهاد مطالعه : اگر نمیدانید چرا ماشین در تابستان و زمستان جوش میاورد و چطور میتوان مانع جوش آوردن ماشین شد حتما مقاله علت جوش آوردن ماشین در تابستان و زمستان را مطالعه کنید.

همان طور که گفته شد دمای بالای موتور ماشین علت جوش آوردن آن است که برای آن که دمای موتور ماشین در یک حد معمولی بماند از قطعه ای به نام ترموستات که بین موتور و رادیاتور قرار میگیرد استفاده میشود.

این قطعه برای هر ماشینی منحصر به فرد میباشد و دمای ترموستات هر ماشینی توسط سازنده آن تعیین میشود و نمیتوان یک دمای ثابت برای ترموستات همه ماشین ها در نظر گرفت.

وقتی دمای موتور ماشین به دمای تعیین شده توسط سازنده ماشین رسید ترموستات شروع به فعالیت میکند و دما موتور را در محدوده تعیین شده تنظیم میکند.

در واقع ترموستات مسیر ورود آب به رادیاتور را باز میکند و به این ترتیب به خنک شدن موتور کمک میکند.
ترموستات خودرو چیست

تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین

اقدامات لازم هنگام جوش آوردن خودرو جوش آوردن پژو 207 جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک جوش آوردن هایما علت جوش آوردن ال 90 علت جوش آوردن پراید علت جوش آوردن خودرو علت جوش آوردن ساینا علت جوش آوردن پژو 405 دلایل جوش آوردن پژو پارس دلایل جوش آوردن 206 داغ کردن موتور اتومبیل دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

برای هر ماشینی باید بهترین درجه ترموستات ماشین را تعیین کرد اما متاسفانه این کار برای همه ماشین ها کار راحتی نیست. مثلا تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین برای ماشین هایی که ساخت آمریکا هستند و یا ماشین های مسابقه ای کار سختی میباشد.

وقتی شما یک ماشین را میخرید بهترین درجه ترموستات خودرو به شماگفته میشود و میتوانید از دفترچه راهنما آن نیز از درجه ترموستات ماشین تان اطلاع پیدا کنید.

در آینده قطعا برنامه ای ساخته خواهد شد که بر اساس الگوریتم خاصی بهترین درجه ترموستات ماشین را بر اساس مدل و برند به شما اعلام کند.

در واقع میتوان گفت بهترین درجه ترموستات ماشین بهتریهن دمایی است که سازنده ماشین در نظر میگیرد و این دمایی است که ماشین میتواند بالاترین و بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

به طور کلی میتوان گفت بهترین درجه ترموستات ماشین های کاربراتوری 180 درجه فارنهایت که معادل 82 درجه سانتی گراد است.

البته باید دقت داشته باشید که اگر موتور ماشین دست کاری شده باشد و برای بهبود سرعت و شتاب تقویت شده باشد عدد مشخصی برای بهترین درجه ترموستات ماشین وجود ندارد و باید به یک متخصص مراجعه کنید تا بر اساس اصلاحات موتور بهترین درجه ترموستات را به اطلاع شما برسانند.

سیستم بخاری سمند بخاری پژو پارس بخاری خودرو چگونه کار می کند دلایل گرم نشدن بخاری اتومبیل عیب یابی بخاری خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

دقت داشته باشید ماشین هایی که ازتزریق سوخت استفاده میکنند در دمای 195 درجه فارنهایت که معادل 90 درجه سانتی گراد است به خوبی کار میکنند.

شاید این سوال برای شما پیش آید که دمای ترموستات خودرو چیست؟ باید به عرض تان برسانیم مثلا وقتی گفته میشود ترموستات خودرو در دمای 90 درجه سانتی گراد که معادل 195 درجه سانتی گراد به خوبی کار میکند به این معنی میباشد که :

زمانی که دمای خنک کننده موتور 195 درجه شد ترموستات باز میشود و به این ترتیب خنک کننده از طریق رادیاتور به موتور میرسد.

یک نکته خیلی مهم وجود دارد و آن این است که اگر ترموستات از موتور ماشین خنک تر باشد میتواند نیروی بخار و گشتاور ماشین را بیشتر کند که این افزایش به آرامی اتفاق میفتد.

اگر میخواهید ماشینتان را رنگ کنید و نمیدانید هزینه رنگ قسمت های مختلف ماشین چقدر میشود میتوانید به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنیدو اطلاعات لازم را کسب کنید.
تعیین بهترین درجه ترموستات ماشین

درجه ترموستات ماشین های مختلف

آموزش تعویض ترموستات آموزش تعویض ترموستات سمند انواع ترموستات ترموستات چیست تعویض ترموستات پراید علائم خرابی ترموستات قیمت ترموستات پراید تعویض ترموستات پژو 405 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

همان طور که گفته شد بهترین درجه ترموستات ماشین هی مختلف توسط سازنده آن اعلام میشود و این درجه ای میباشد که برای هر ماشین متفاوت با ماشین دیگر است و درجه ای است که ماشین میتواند بیشترین کارایی را داشته باشد.

هر ماشین ترموستات مخصوص به خودش را دارد و شما نباید از ترموستات ماشین دیگری برای ماشین تان استفاده کنید زیرا ترموستات هر ماشین میتواند متناسب با بالا رفتن دمای موتور اقدام به خنک کردن آن کند و از خنک شدن بیش از حد موتور هم پیشگیری کند.

در صورتی که شما ار ترموستات خودرو دیگیر روی ماشین تان استفاده کنید موتور در حالت استاندارد نمیتواند فعالیت صحیحی داشته باشد. در این بخش میخواهیم بهترین درجه ترموستات ماشین های مختلف را با هم بررسی کنیم.

اگر مجبور شدید ترموستات ماشین تان را تعویض کنید دقت داشته باشید که ترموستات اصل ماشین خودتان را خریداری کنید و حتما آن را از نمایندگی های معتبر ماشین تان خریداری کنید.

اگر میخواهید ماشین تان در زمستان و تابستان بهترین کارایی را داشته باشد بهترین کار تنظیم باد لاستیک میباشد که در صفحه تفاوت باد لاستیک در تابستان و زمستان به طور کامل آن را به شما توضیح داده ایم.
درجه ترموستات ماشین های مختلف

بهترین درجه ترموستات سمند ال ایکس

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته بهترین درجه ترموستات سمند ال ایکس 83 درجه میباشد که در این دما ماشین میتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

بهترین درجه ترموستات پژو 405

بهترین درجه ترموستات پژو 405، 83 و 75 اعلام شده است که در واقع این ها انواع مدل ترموستات پژو 405 موجود در بازار میباشد که طرفدار خاص خود را دارند. اما سوالی که پیش میاید این است که کدام بهتر است؟

در واقع همه جیز به کاربرد شما بستگی دارد زیرا هر کدام مزایا و معایبی دارند. ترموستات 75 میتواند دمای موتور را به 75 درجه برساند اما زمان زیادی صرف این عملیات میشود در حالی که اگر از ترموستات 83 استفاده کنید دمای موتور در زمان کوتاهتری به 83 درجه میرسد.

در صورتی که از ترموستات 75 استفاده شود در سرپایینی ها که دمای موتور کمتر است انبساط کافی در قطعات اتفاق نمیفتد و همین امر باعث میشود قطعات داخلی ماشین زودتر فرسایش پیدا کنند.

به همین دلیل بهترین درجه ترموستات پژو 405 ترموستات 83 میباشد.

بهترین درجه ترموستات سمند ef7

ال90 تندر 90 خودروی داخلی سمند LX سورن elx یا تندر 90 مشخصات سمند وال90 معایب تندر 90 مقایسه ال 90 با سورن elx مقایسه دو خودرو مقایسه سمند ef7 با پژو پارس مقایسه سمند سورن با تندر 90 سمند بهتر است یا تندر 90 مشخصات سمند LX مقایسه خودرو مشخصات سمند سورن مشخصات سمند LX سال مشخصات سمند EF7 مشخصات تندر 90 قیمت سمند سورن قیمت سمند LX قیمت سمند EF7 قیمت سمند قیمت تندر 90 سمند سورن طرح جدید انواع سمند امنیت سمند

بر اساس تحقیقات صورت گرفته بهترین درجه ترموستات سمند ef7 ترموستات 75 درجه میباشد زیرا رد سربالایی ها کمک میکند موتور ماشین زود داغ نکند و به خنک نگه داشتن موتور کمک میکند.

بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان

به طور کلی میتوان گفت دو دسته ترموستات داریم : ترموستات تابستانه که قدرت دمایی زیر 80 درجه دارند و ترموستات زمستانه که قدرت دمایی بالای 80 درجه دارند. شسما میتوانید بر اساس نیاز خودرو و شرایط آب و هوایی بهترین ترموستات را انتخاب کنید.

بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5

بر اساس نتایجی که در گوگل وجود دارد بهترین درجه ترموستات پژو پارس tu5 برابر با 83 درجه میباشد که در ترموستات فابریک این ماشین نیز 83 درجه تعیین شده است.

بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان

آموزش تعویض ترموستات ال 90 آموزش مکانیک خودرو تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیرات تخصصی ال 90 علائم خرابي ترموستات علت جوش آوردن ال 90 علت جوش آوردن خودرو هواگیری تندر 90

بهترین درجه ترموستات برای پراید در زمستان ترموستات 82 میباشد که میتواند دمای موتور ماشین را در حد متعادل حفظ کند. این ترموستات طول عمر بالایی داشته و کیفیت و قیمت مناسبی نیز دارد و میتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

ترموستات تیبا چند درجه است

یکی از سوالاتی که پرسیده میشود این است که ترموستات تیبا چند درجه است که در واقع باید بگوییم ترموستات 82 درجه که تولید ایران میباشد برای این ماشین در نظر گرفته شده است.

البته شما میتوانید از ترموستات 76 نیز برای تیبا استفاده کنید.

ترموستات 180 درجه بهتر است یا ترموستات 160 درجه

اگر میخواهید مصرف سوخت در بهترین حالت بهینه قرار داشته باشد و موتور کارایی خوبی داشته باشد پیشنهاد اهل فن به شما استفاده از ترموستات 180 میباشد.

این ترموستات باعث میشود مصرف سوخت آینده کمتری تولید شود.

البته شما میتوانید از ترموستات 160 درجه برای دمای عملیاتی پایین استفاده کنید که در این صورت نیروی بخار و گشتاور کمی نیاز دارد.

استفاده از ترموستات دما پایین

در صورتی که شما ار ترموستاتی برای ماشین تان استفاده کنید که دمای آن پایین تر از حالت استاندارد باشد به قطعات داخلی ماشین آسیب وارد میشود.

استفاده از ترموستات دما پایین باعث افزایش مصرف سوخت و رقیق شدن روغن میشود. با نصب ترموستات با دمای پایین قطعات داخلی ماشین زودتر فرسوده میشوند و شما باید هزینه اضافی برای خرید سایر قطعات داخلی بپردازید.

سوالات متداول
بهترین درجه ترموستات ماشین چقدر است؟

بهترین درجه ترموستات ماشین های مختلف با هم تفاوت دارد و برای هر ماشینی درجه ترموستات معینی توسط سازنده تعیین شده است که در این مقاله برای ماشین های مختلف این درجه رابررسی کرده ایم.

بهترین درجه ترموستات خودرو چگونه تعیین میشود؟

دمایی که موتور خودرو بتواند بهترین کارایی را داشته باشد و مصرف سوخت ماشین بهینه باشد و سریع تر ترموستات بتواند دمای موتور را به حد متعادل برساند بهترین درجه ترموستات میباشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. امید می گوید

    ترموستات پایین باعث غلیظ شدن روغن موتور میشود نه رقیق شدن☺️

  2. سيد‌عبد‌الرضا جوادی پور می گوید

    بهترین ترموستات برا پژو پارس ۷۵

  3. Ghasem joleyni می گوید

    اگه ترموستات ماشین رو برداريم آیا برا موتور خودرو ضرر داره؟آخه تابستون آمپر ماشین از وسط میرفت بالاتر مجبور شدم بردارم،درصورتی که ترموستات نو انداخته بودم تعمیرکار میگفت درست کار نمیکنه تو مسافرت بودم تعمیرکار نمیدونم ببخشید از رو باد معده تشخیص داد که ترموستات کار نمیکنه خلاصه که ترموستاتو برداشت

  4. ابی می گوید

    خب حالا بگید بهترین ترموستات برای پراید اونم درخوزستا تا 8 ماه با هوای بالای 50 درجه چه ترموستاتی خوبه و وقتی زمستان میشه چی بزاریم

    1. Ghasem joleyni می گوید

      به نظر بنده تابستون بدون ترموستات و در زمستان درجه بالا ننداز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.