علایم و عوامل خرابی برف پاک کن چیست ؟

0

یکی از مهمترین اجزای ماشین که شاید اهمیت آن چندان به چشم نیاید برف پاک کن میباشد. اهمیت این قطعه در ماشین را زمانی متوجه میشوید که ماده ای روی شیشه ماشین تان ریخته و شما نمیتوانید جلوی خود را به خوبی مشاهده کنید. اگر در این وضعیت در حال رانندگی هم باشید و نتوانید جلوی خود را به خوبی ببینید بیشتر متوجه اهمیت برف پاک کن در سایت تان میشوید.

انواع برف پاک کن مناسب برای خودرو بهترین تیغه برف پاک کن پراید تیغه برف پاک کن ژله ای قیمت تیغه برف پاک کن قطعات یدکی خودرو قطعات یدکی خودروهای داخلی

اگر برف پاک کن ماشین تان درت نشد و یا میخواهید نزدیک ترین تعمیرگاه در محدوده مورد نظرتان را پیدا کنید تا در سریعترین زمان برف پاک کن درست شود و ایراد برطرف گردد میتوانید از لیست تعمیرگاه هایی که در صفحه تعمیرگاه قرار داده ایم کمک بگیرید.

ساختار برف پاک کن

قبل از اینکه بخواهید علت کار نکردن برف پاک کن ماشین را بیابید بهتر است شما را با سختار برف پاک کن ماشین آشنا کنیم و بدانید این قطعه از چه بخش هایی ساخته شده است.

به طور کلی میتوان گفت یک برف پاک کن از بخش هایی مانند دسته برف پاک کن، مدار کنترلی، موتور برف پاک کن و منبع شیشه شور و پمپ ساخته شده است و در ماشین های پیشرفته تر نیز این مجموعه شامل سنسور باران نیز میباشد.

در ماشین های مخحتلف برف پاک کن با فناوری های مختلفی ساخته شده است که در تعدادی از مدل های آن ها از رله های کنترلی استفاده میشود.

در برف پاک کن ها حالت خودکار وجود دارد به این معنا که برف پاک کن با فاصله زمانی کند به صورت خودکار کار میکند و میتوان سرعت کارکرد آن را تنظیم کرد. در بعضی از خودرو ها سرعت کارکرد برف پاک کن بر اساس سرعت خودرو تنظیم میشود و یا اگر سنسور باران داشته باشند دور تند و دور کند قابل تنظیم میباشد.

علت کار نکردن برف پاک کن ماشین

توری زیر برف پاک کن چیست آبریز شیشه چیست معرفی قطعات خودرو مجله مکانیک آموزش مکانیک خودرو توری زیر برف پاک کن سمند آبریز شیشه جلو ال 90

دلیل مختلفی برای کار نکردن برف پاک کن ماشین وجود دارد که در این قسمت مقاله میخواهیم دلایل از کار افتادن برف پاک کن را با هم بررسی کنیم. اگر شما این دلایل را بدانید میتوانید سریع تر برای تعمیر برف پاک کن مایشن تان اقدام کنید

  • وجود یخ و برف در برف پاک کن از دلایل کار نکردن برف پاک کن ماشین

یکی از دلایلی که معمولا در روز های سرد میتوانید مشکل خرابی برف پاک کن ماشین را تجربه کنید یخ و برف در شیشه های ماشین میباشد. این یخ و برف مانع از حرکت دسته های برف پاک کن میشود و همین امر باعث میشود برف پاک کن تکان نخورد.

گاهی ممکن است حجم برف و یخ موجود در برف پاک کن به قدری باشد که بازوهای برف پاک کن را خم کند و به این ترتیب باعث خرابی برف پاک کن شود.

برای رفع مشکل خرابی برف پاک کن د راین شرایط شما باید برف و یخ موجود در شیشه های خودرو را بردارید و یا با استفاده از گرما به آب شدن این برف ها کمک کنید.

  • خرابی موتور برف پاک کن دلیل خرابی برف پاک کن ماشین

یکی دیگر از دلایل اصلی از کار افتادن برف پاک کن ماشین خرابی موتور الکتریکی آن میباشد. موتور مهمترین جز در این مجموعه میباشد و اگر دچار اتصالی شود و یا خراب شود باید به سرعت تعویض شود تا برف پاک کن بتواند به روند کار خود ادامه دهد. در صورتی که موتور برف پاک کن از کار بیفتد این مجموعه دیگر کار نخواهدکرد و شما برای درست کردن آن باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

  • سوختن فیوز برف پاک کن علت خرابی برف پاک کن ماشین

در صورتی که در برف پاک کن اضافه بار اتفاق بیفتد فیوز آن میسوزد. در واقع یکی از نقاط ضعف فیوز برف پاک کن این است که اگر اضافه بار در آن اعمال شود به سرعت قطع میشود.

به این ترتیب وقتی اضافه باری در این مجموعه صورت گیرد به جای آن که موتور بسوزد این قطعه که قیمت آن کمتر از موتور است میسوزد. یکی از دلایل از کار افتادن برف پاک کن ماشین سوختن فیوز است که شما باید در مرحله اول این قطعه را بررسی کنید و در صورتی که سوخته باشد قطعا شانس اورده اید و با یک تعویض فیوز کارتان راه میفتد.

البته در بهترین شرایط بهتر است جسمی مانع حرکت بازو های برف پاک کن شده باشند زیرا در این صورت شما میتوانید تنها با تمیز کردن شیشه های ماشین مشکل را برطرف کنید و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

  • وجود مانع در شیشه از دلایل کار نکردن برف پاک کن ماشین

از رایج ترین دلایلی که سبب کار نکردن برف پاک کن ماشین میشود این است که در اثر پارک کردن ماشین در زیر درخت اجسامی در بخش های مختلف برف پاک کن قرار میگیرد و یا بر روی شیشه های ماشین اجسامی قرار میگیرند که مانع حرکت بازو های برف پاک کن میشوند.

اگر ماشین تان را زیر درخت کاج پارک کردید احتمال خیلی قوی شیره های درخت کاج در شیشه ها و درز های برف پاک کن میباشد.

این شیره ها به قدری چسبناک میباشند که مانع حرکت برف پاک کن ماشین میشوند. پس اگر ماشین تان را زیر درخت پارک کردید و این مشکل رخ داد اولین راهکاری که میتوانید امتحان کنید بررسی اشیا خارجی در شیشه میباشد.

  • شل بودن مهره های برف پاک کن علت خرابی برف پاک کن ماشین

همان طور که میدانید دسته های برف پاک کن به وسیله مهره هایی که به آن ها متصل است میتوانند در محور مورد نظر جابجا شوند و اقدام به پاک کردن شیشه های ماشین کنند. بازوهای برف پاک به وسیله سوراخی که در پایه آن ها وجود دارد به هم متصل میشوند.

در محور ها گل میخ هایی وجود دارد که این گل میخ ها به وسیله مهره ها محکم میشوند تا بتوانند بازوی برف پاک کن را در محور تعیین شده محکم نگه دارند. در صورتی که این مهره ها شل شوند از طرف موتور دستور چرخانده شدن دسته های برف پاک کن صادر میشود اما بازو ها حرکت نمیکنند.

در مواردی در صورتیکه این مهره ها شل باشند ممکن است بازو ها حرکاتی نیز داشته باشند اما در نهایت شیشه ها تمیز نمیشوند و یا ممکن است یک برف پاک کن کار کند و برف پاک کن دیگر پایین قرار داشته باشد.

در این حالت بهتر است مهره ها را بررسی کنید و در صورتی که شل شده باشند آن ها را محکم کنید. در این راستا میتوانید به یک تعمیرگاه معتبر نیز مراجعه کنید و در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف کنید.

  • خرابی سنسور باران علت کار نکردن برف پاک کن

در ماشین هایی که سنسور باران وجود داشته باشد در صورتی که این سنسورها از کار افتاده باشند دو حالت پیش میاید:

  1. در حالت اول ممکن است مدار کنترل به صورت مستقل از سنسور باران کار کند که در این حالت انواع حالات کار کردن برف پاک کن به روند کارکرد خود ادامه خواهند داد سیستم مختلف نمیشود.
  2. در حالت دوم ممکن است سیستم مدار کنترل و سنسور باران مستقل از هم نباشند و از کار افتادن سنسور باران باعث میشود که کل کارکرد برف پاک کن ماشین مختل شود.

دقت داشته باشید گاهی ممکن است این مشکل برای شما ایجاد شده باشد که برف پاک کن سالم باشد فقط در حالت خودکار کار نکند. در این حالت به احتمال زیاد در چشمی های سنسور باران کثیفی وجود دارد که با برطرف کردن این کثیفی ها مشکل برطرف خواهد شد.

علائم خرابی برف پاک کن خودرو

برای آن که متوجه شوید برف پاک کن خودرو خراب است یا نه میتوانید چند مورد را بررسی کنید و در صورتی که این موارد برای شما رخ داده بود به احتمال قوی برف پاک کن خراب شده است.

  • کار نکردن برف پاک کن
  • حرکت سخت برف پاک کن روی شیشه
  • کار نکردن آب پاش برف پاک کن
  • صدا دادن برف پاک کن در حین کار کردن

در بخش بالا علت کار نکردن برف پاک کن را با هم بررسی کردیم اما مورد حرکت سخت تیغه های برف پاک کن روی شیشه ها میتواند به دلیل اشکال در موتور برف پاک کن تیغه ها به سختی جا به جا شوند. همچنین ممکن است مشکل مربوط به شل و سفت بودن تیغه ها و یا اشکال در پایه های برف پاک کن باشد.

علت کار کرد برف پاک کن با صدای ناهنجار فرسوده شدن برف پاک کن میباشد که برا رفع این ایراد باید تیغه های برف پاک کن را تعویض کنید.

کار نکردن پمپ آب پاش برف پاک کن نیز میتواند به دلیل خالی بودن پمپ، وجود اشیا خارجی در پمپ و گرفتگی در مسیر آب، یخ زدن مایع شیشه شوی در پمپ و پاره شدن شلنگ شیشه شوی ماشین باشد.

زمان تعویض برف پاک کن

زمان مشخصی برای الن که شما بتوانید برف پاک کن خود را تعویض کنید تعریف نشده است و شما باید بر اسا شرایط جوی و جنس برف پاکن ماشین تان برای تعویض آن زمان تعویض را تعیین کنید. برای مثال اگر شما در یک منطقه کوهستانی هستید و نیاز است به دلیل بارش زیاد از برف کن استفاده کنید نسبت به افرادی که در مناطق خشک زندگی میکنند نیاز به تعویض برف پاک کن در زمان نزدیک ترین دارید.

همچنین گرمای زیاد آب و هوا نیز میتواند باعث فرسایش برف واک کن شود. به همین دلیل شما اگر یکی از نشانه های بالا را مشاهده کردید میتوانید برای تعویض برف پاک کن اقدام کنید. به طور معمول سالی یکبار و یا دو سال یکبار بهتر است برف پاک تعویض شود.

علائم خرابی موتور برف پاک کن

خرابی پمپ برف باک کن آموزش تعویض تیغه برف پاک کن آموزش عیب یابی برف پاک کن خراب شدن برف پاک کن خودرو عیب‌یابی برف‌ پاک‌‌ کن ماشین تایمر برف پاک کن پراید رله برف پاک کن پراید آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی خودرو مدار برف پاک کن پژو

یکی از اجزای مهم برف پاک کن موتور آن میباشد که خرابی موتور برف پاک کن میتواند خسارت زیادی برای شما به همراه داشته باشد. یکی از علائم خرابی موتور برف پاک کن این است که تیغه های برف پاک کن به سختی روی شیشه ها حرکت میکنند و همین امر باعث میشود حتی گاهی صداهای ناهنجاری نیز شنیده شود.

در صورتی که ایرادی در پایه های موتور برف پاک کن وجود داشته باشد شما میتوانید با شل کردن تیغه هایی که زیادی سفت شده اند و یا با سفت کردن تیغه هایی که شل هستند ایراد را برطرف کنید.

از دیگر علائم خرابی موتور برف پاک کن این است که وقتی شما برف پاک کن را خاموش میکنید تیغه ها دقیقا رد همان موقعیتی که بودندبدون آن که جابجایی داشته باشند از حرکت باز میمانند و دیگر حرکت نمیکنند.

علت این ایراد این است که جعبه دنده های داخلی موتور برف پاک کن دچار ایراد شده اند و تیغه از موقعیت صفر خود خارج شده و نمیتواند به حالت صفر ابتدایی خود بازگردد.

از دیگر علائم خرابی موتور برف پاک کن صداهای ناهنجار در حین کارکردن برف پاک کن میباشد. گاهی ممکن است این صدا ها همراه با گیج زدن تیغه های برف پاک کن باشد و یا حتی در مواقعی ممکن است تیغه ها از جای خود کنده شوند. دراین موارد حتما ایراد از موتور برف پاک کن میباشد.

علت کار نکردن برف پاک کن پراید

پراید یکی از ماشین هایی است که در ایران به عنوان یکی از رایج ترین ماشین ها به شمار میرود و متاسفانه این ماشین نواقص و ایرادات زیادی دارد که یکی از ایراداتی که همیشه رانندگان پراید از آن گله میکنند کار نکردن برف پاک کن میباشد.

علت کار نکردن برف پاک کن پراید در بیشتر موارد پاره شدن تیغه های برف پاک کن میباشد. در این مواقع تیغه های برف پاک کن پراید خراب شده است و در صورتی که تیغه های برف پاک کن در شرایط خوبی کار کنند در نهایت برف پاک کن عملکرد مناسبی خواهد داشت.

در صورتی که تیغه های برف پاک کن آسیب دیده باشند حرکت این تیغه ها در شیشه ماشین باعث خراشیده شدن آن میشود و آسیب به شیشه ماشین وارد میکند.

دیگر علت کار نکردن برف پاک کن پراید از کار افتادن موتور برف پاک کن میباشد که به دلیل فرسایش و یا اتصالی در این قطعه الکتریکی این موضوع پیش میاید. گاهی ممکن است ابتدا فیوز برف پاک کن بسوزد که در این صورت این از خوش شانسی شما میباشد زیرا تعویض فیوز برف پاک کن هزینه کمتری نسبت به تعویض موتور برف پاک کن برای شما به همراه خواهد داشت.

شل بودن مهره های محوری برف پاک کن از دیگر مواردی است که باید برای علت کار نکردن برف پاک کن پراید بیان کنیم. در این مواقع ممکن است مثلا یک برف پاک کن کار کند یا بازوی برف پاک کن حرکت نکند. در این حالت باید برای تعمیر بازوهای برف پاک کن اقدام کنید.

علائم خرابی برف پاک کن پراید

آموزش خودرو معرفی قطعات خودرو آموزش عیب یابی برف پاک کن تعمیر برف پاک کن تعویض تیغه برف پاک کن پراید مدار برف پاک کن پژو آموزش تعویض تیغه برف پاک کن آموزش مکانیک خودرو

شما از نشانه های زیر میتوانید متوجه خرابی برف پاک کن پراید شوید و در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید میتوانید برای رفع ایراد خرابی برف پاک کن پراید به یکی از مراکر معرفی شده توسط اتوصافکار مراجعه کنید.

نشانه های خرابی برف پاک کن پراید عبارتند از :

  • کار نکردن برف پاک کن
  • حرکت سخت تیغه های برف پاک کن روی شیشه ها
  • صدا دادن برف پاک کن در حین حرکت
  • کار نکردن آب پاش
  • کار نکردن حالت های مختلف برف پاک کن ماشین
  • با خاموش کردن برف پاک کن تیغه ها در همان حالت خود باقی میمانند و به حالت شروع به کار برنخواهند گشت.

علت یکسره شدن برف پاک کن

در صورتی که در سیستم الکتریکی و موتور برف پاک کن ایرادی رخ داده باشد برف پاک کن به صورت یکسره کار میکند و متوقف نمیشود. علت یکسره شدن برف پاک کن خرابی در سیستم الکتریکی و موتور برف پاک کن میباشد.

در صورت یکسره شدن برف پاک کن شما باید حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و به سرعت ایرادات برقی ماشین را رفع کنید تا این ایراد در کارکرد کلی ماشین و سایر قطعات تاثیر نگذارد.

شما میتوانید برای رفع ایراد یکسره شدن برف پاک کن به یکی از مراکز معرفی شده مراجعه کنید و با کمترین هزینه سرویس قطعات مختلف خودروتان را در کوتاهرین زمان انجام دهید.

کار نکردن تایمر برف پاک کن

از دیگر علائم خرابی برف پاک کن ماشین کار نکردن تایمر برف پاک کن میباشد. در این حالت برف پاک کن در فواصل زمانی مناسب و درست کار نمیکند. علت کار نکردن تایمر برف پاک کن خرابی مدار تایمر ماشین و ایراد در سیستم الکترونیک میباشد.

در صورتی که در سیستم الکتریکی ماشین ایرادی رخ داده باشد شما باید برای رفع ایرادات الکتریکی ماشین سریعا از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا بتوانید از بروز ایرادات بزرگتر در ماشین جلوگیری کنید.

علت پله پله شدن برف پاک کن

برف پاک کن

از دیگر نشانه های خرابی برف پاک کن ماشین بررسی علت پله پله شدن برف پاک کن میباشد. پله پله شدن برف پاک کن به این معنی میباشد که تیغه های برف پاک کن در حین حرکت روی شیشه به صورت تکه تکه کار میکند که اصلی ترین علت پله پله شدن برف پاک کن کهنگی و فرسودگی تیغه های برف پاک کن میباشد.

البته گاهی هم علت پله پله شدن برف پاک کن خشکی تیغه ها میباشد که به دلیل استفاده شیشه پاک کن بدون استفاده از شیشه شور این مشکل رخ میدهد.

جمع بندی

در این مقاله علائم خرابی موتور برف پاک کن و علت کار نکردن برف پاک کن پراید و همه ماشین ها را بررسی کرده و تمام دلایل کار نکردن برف پاک کن ماشین را به شما توضیح داده ایم که میتوانید این دلایل را یک به یک بررسی کرده و برای رفع ایرادات خودرو اقدام کنید. تمام دلایل گفته شده برای علت کار نکردن برف پاک کن نیسان و پراید و سایر ماشین ها میباشد. اگر سوالی در مورد کار نکردن برف پاک کن دارید که در این مقاله پاسخ داده نشده است میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

از کجا بفهمیم برف پاک کن خراب شده است؟نشانه های خرابی برف پاک کن ماشین عبارت است از: کار نکردن برف پاک کن – حرکت سخت برف پاک کن روی شیشه – کار نکردن آب پاش برف پاک کن – صدا دادن برف پاک کن در حین کار کردن

علت کار نکردن برف پاک کن ماشین چیست؟دلایل متعددی علت خراب شدن برف پاک کن ماشین میباشند که در این مقاله تمام دلایل را بررسی کرده ایم و شما میتوانید با مطالعه این مقاله راهکار هایی برای رفع ایرادات برف پاک کن را بررسی کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.