بهترین روش تمیز کردن لکه های شیشه و آینه ماشین

0

تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین می تواند چیزی آسان و بی اهمیت به نظر برسد، اما به همان اندازه نیز کاری ظریف است و باید با مهارت و دقت تمام صورت بگیرد.

به ویژه زمانی که روی شیشه ماشین، آثار چربی، فضله پرندگان، شیره درخت و غیره نیز وجود داشته باشد، نظافت آن به مراتب سخت تر خواهد بود. از این روی لازم است که حتما روش صحیح تمیز کردن شیشه ماشین را دانسته و آن را درست به کار بگیرید.

آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش نکات فنی خودرو علت عرق کردن شیشه خودرو بخار کردن چراغ جلو ال90 علت بخار کردن شیشه پراید علت بخار کردن شیشه سمند علت بخار کردن شیشه خودرو

روش تمیز کردن شیشه ماشین

ممکن است به نظر برسد که تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین تنها به دلیل نیاز به تمیزی و زیبایی در آن ها است، اما به واقع برای داشتن یک رانندگی امن و مطمئن، به شیشه های تمیز و بدون لک نیازمند هستیم. این چیزی است که حین بارندگی بارها تجربه کرده و زمانی که دید از طریق شیشه های خودرو به حداقل می رسد، باید با احتیاط بیشتری راند و ریسک تصادفات نیز متناسب با آن بالا می رود.

از طرفی حین تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین، شما دو فاز مختلف پیش روی خود خواهید داشت. یک فاز به تمیز کردن شیشه ها از لایه بیرونی است و فاز دیگر به تمیز کردن آن ها از لایه درونی مربوط می شود.

البته که سطح بیرونی شیشه های خودرو، معمولا سطح آلودگی و کثیفی بیشتری دارد و همیشه تمیزکاری اصلی به سطح بیرونی آن ها مربوط می شود؛ اما با این همه لازم است که حتما سطح داخلی شیشه های ماشین نیز نظافت شوند.

اکنون ببینیم تمیز کردن جرم و رسوب شیشه های ماشین به چه شکلی انجام می شود و برای انجام این کار باید چه مراحلی را طی کنیم.

تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین

ماشین را در سایه قرار دهید

بدنه خودرو به سرعت گرما را جذب می‌کند. وقتی وسیله نقلیه خود را به مدت طولانی در آفتاب بگذارید، به شدت داغ و سوزاننده خواهد شد. در این حالت لازم است برای تمیز کردن شیشه ماشین ابتدا خودروتان را به سایه منتقل کرده، صبر نمایید تا خنک شود و سپس تمیزکاری را شروع نمایید.

ابزار مورد نیاز خود را آماده کنید

پاک‌کننده‌های پنجره حاوی آمونیاک، مانند بسیاری از پاک‌کننده‌های شیشه موجود در بازار، ممکن است به رنگ خودرو آسیب برسانند یا مهر و موم‌های لاستیکی خودرو را از بین ببرند. پس حتما شیشه‌شورهای معتبری را که در فروشگاه‌های مخصوص خودرو وجود دارد برای این منظور خریداری نمایید تا از آسیب نرسیدن به اتومبیلتان اطمینان حاصل نمایید.

اگر شیشه شور غلیظی را خریداری می‌کنید، برای رقیق کردن آن می‌توانید از آب مقطر استفاده نمایید.

علاوه بر تهیه بهترین پاک‌کننده شیشه اتومبیل، شما به این موارد نیز نیاز دارید:

  • اسفنج
  • سطل
  • آب مقطر
  • پارچه که بهتر است میکروفیبر باشد

اکنون تمیز کاری را شروع کنید

اندازه و زاویه شیشه‌های خودرو کار را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل برای زدودن چربی‌ها و دوده‌ها از روی شیشه لازم است تمیزکننده را روی شیشه خودرو در جهات مختلف اسپری کرده و یا اسفنج را به آن آغشته نمایید. بعد می‌بایست از پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن شیشه خودرو استفاده نمایید.

در اینجا به چند نکته برای سهولت انجام این فرایند اشاره می‌کنیم:

  • برای آنکه بتوانید تمامی ذرات آلودگی را از روی شیشه پاک کنید، لازم است تمیز کاری را در جهات مختلف انجام دهید؛ یعنی دست خود را از بالا به پایین، پایین به بالا، چپ به راست، راست به چپ و در جهات اریب حرکت دهید.
  • حرکات دورانی برای تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین انجام ندهید. انجام حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه خودرو سبب ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی می‌شود که دوست ندارید رد آن‌ها روی شیشه باقی بماند.
  • از حوله‌های کاغذی برای تمیز کردن شیشه ماشین استفاده نکنید، چرا که این حوله‎ها می‌توانند ردی از خاک و پرز را روی شیشه‌ها باقی بگذارند و در نهایت شیشه تمیزی را که به دنبال آن هستید برایتان به ارمغان نخواهند آورد.

چگونه چربی شیشه ماشین را از بین ببریم را از بین ببریم؟

انواع شیشه دودی خودرو ا قوانین دودی کردن شیشه خودرو مجله خودرو آموزش نکات فنی خودرودنیای خودرو آموزش دودی کردن شیشه اتومبیل انواع شیشه خودرو مجوز شیشه دودی خودرو

گاهی اوقات محلول تمیزکننده شیشه آنقدر قوی نیست تا تمامی لکه‌ها را از بین ببرد، در این حالت شما مجبور خواهید شد تا اقدامات جدی‌تری انجام دهید. برای این منظور برخی از متخصصان استفاده از محلول جوش شیرین را پیشنهاد می‌کنند. برای رفع چربی روی شیشه ماشین، پاک کردن لکه آب روی شیشه ماشین، پاک کردن جرم شیشه و پاک کردن رسوب آب از شیشه کافیست یک محلول متعادل از جوش شیرین و آب تهیه کنید و آن را روی لکه‌های چربی و گرد و غبار باقی مانده روی شیشه خودرو بریزید. کمی صبر کنید تا این محلول به خورد لکه‌ها برود. سپس به کمک پارچه میکروفیبر، سطح را تمیز کنید و شیشه را پاک نمایید.

نکته: برای آنکه شیشه‌های کناری اتومبیل را به خوبی تمیز کنید، آن‌ها را پایین بکشید تا بتوانید به نقاط بالایی شیشه نیز دسترسی داشته باشید. سپس آن را تمیز کرده و خشک نمایید تا آن قسمت از شیشه‌های کناری نیز به خوبی تمیز شوند. توجه داشته باشید که تا خشک شدن کامل این شیشه‌ها، آن‌ها را حرکت ندهید.

گام چهارم: تیغه‌های برف‌پاک‌کن را تمیز کنید

آخرین مرحله تمیز کردن تیغه‌های برف‌پاک‌کن است. از پاک‌کننده‌های مخصوص برای شستن خاک روی برف‌پاک‌کن استفاده کرده و سپس با استفاده از یک تکه پارچه آن‌ها را خشک نمایید. تجمع خاک روی تیغه‌ها می‌تواند برای شیشه جلو اتومبیل مضر باشد و اگر به خوبی آن‌ها را تمیز نگه ندارید، تیغه‌ها به سرعت از بین می‌روند.

سخن پایانی

خدمات فنی خودرو دنیای خودرو مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو روش های تشخیص رنگ خودرو آموزش رانندگی خودرو مراکز آموزش مکانیکی تهران اصول نگهداری از خودرو از بین بردن سولفاته باطری

تمیز کردن جرم و رسوب شیشه ماشین از نظر زیبایی‌شناسی و ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این، شیشه کثیف دید در شب را مختل کرده و محدوده دید سختی را در نوسانات دما یا در هوای بارانی فراهم می‌سازد. همچنین رگه‌ها و ردی که بعد از تمیز کردن شیشه‌ها پدیدار می‌شود، آزاردهنده خواهد بود.

شما با کمک این راهنما به راحتی می‌توانید از شر چربی‌ها و گرد و غبار ایجاد شده روی شیشه‌ها بدون ماندن هیچ ردی از کثیفی خلاص شوید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.