طرز تهیه شیرینی لطیفه بدون فر

0

طرز تهیه شیرینی لطیفه بدون فر

شیرینی لطیفه یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها خامه ای است که با ذائقه هر ایرانی سازگاری دارد و از گزینه ها محبوب برای پذیرایی در مناسبت های مختلف است.

آموزش شیرینی خوشمزه طرز تهیه شیرینی خونگی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی

خواستگاه اصلی این شیرینی از تبریز بوده و حالا در کل ایران با سبک های مختلف درست می شود ، اما در این مطلب یاد میگیرید بدون فر نیز آنرا درست کنید.

 

آموزش شیرینی لطیفه در قابلمه

مواد لازم

● تخم مرغ: 4 عدد

● آرد: 100 گرم

● شکر: 100 گرم

● نشاسته ذرت: 30 گرم

● بکینگ پودر: 1/2 ق م

● وانیل: 1/2 ق چ

● پودر قند: برای روی شیرینی به میزان لازم

● خامه قنادی: 200 گرم

 

طرز تهیه

(1) ابتدا 100 گرم آرد قنادی ، 30 گرم نشاسته ذرت و 1/2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

(2) حالا زرده و سفیده 4 عدد تخم مرغ را از هم جدا می کنیم، هنگام جدا کردن دقت داشته باشید که از زرده داخل سفیده نباشد چرا که هنگام فرم گرفتن تاثیر میگذارد.

(3) سفیده تخم مرغ ها را با همزن، هم می زنیم، وقتی کف کرد نصف 100 گرم شکر را بهش اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده ها کاملا فرم بگیرد.

(4) به زرده های تخم مرغ هم بقیه مقدار شکر و 1/2 قاشق چایخوری وانیل اضافه کردن و با همزن برقی هم میزنیم تا کاملا کرمی رنگ و کش دار شود.

در حین هم زدن هم چندین بار دور ظرف را دور گیری می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا شیرینی ها بوی تخم مرغ ندهد.

(5) وقتی زرده ها حجیم شدند ، سفیده هایی که از قبل فرم دادیم طی چند مرحله بهشون اضافه کرده و خیلی آرام و دورانی با لیسک مخلوط می کنیم.

(6) حالا مواد خشکمون در مرحله (1) را طی دو مرحله به مواد تخم مرغیمون اضافه کرده و باز هم آرام و دورانی هم می زنیم.

(7) در آخر هم وقتی موادمون یکدست شد ، داخل قیف یکبار مصرف بدون ماسوره می ریزیم.

(8) برای پخت شیرینی داخل تابه ، تابه را از قبل به مدت 10 دقیقه روی شعله پخش کن با حرارت ملایم قرار داده سپس داخل تابه که کاغذ روغنی انداختیم از مواد پایپ کرده و روی شیرینی ها پودر قند الک کرده و در تابه را می بندیم و اجازه میدهیم 20 دقیقه شیرینی ها بپزد.

(9) برای پخت شیرینی داخل سولاریوم ابتدا پیش گرمایش را با دمای 160 درجه روشن می کنیم وقتی پیش گرمایش که تمام شد ، سینی شیرنی را داخل سولار قرار داده و اجازه می دهیم 10 دقیقه بپزد.

(10) در نهایت بعد از پخت اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شود، در این فاصله 200 گرم خامه قنادی که از قبل از فریزر خارج کرده تا یخش باز شود را ابتدا با دور کند همزن حدود 2 – 3 دقیقه هم می زنیم سپس 4 – 5 دقیقه هم با دور تند هم میزنیم تا فرم بگیرد.

(11) در نهایت خامه فرم گرفته را داخل قیف یکبار مصرف ریخته و وسط شیرینی ها پایپ می کنیم و به سلیقه خود با پودر پسته تزئین می کنیم.

منبع : فتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.