طرز تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی

0

تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی یکی از روش های تهیه تی تاپ می باشد که بسیار خوشمزه و بازاری است و شما می توانید داخل تابه دو طرفه بدون فر تهیه کنید. تی تاپ یکی از کیک های بسیار محبوب و پر طرفدار بین ما ایرانی ها می باشد که در این پست شما می توانید بدون فر و همزن برقی تهیه کنید.

آموزش پخت کیک خوشمزه طرز تهیه کیک بدون فر آموزش پخت کیک مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی

این تی تاپ با شیر تهیه می شود و بافت بسیار پوک و نرمی دارد و به همراه کرم مخصوص این را به شما یاد خواهیم داد. روش تهیه این رسپی بسیار آسان است و همه مواد به پیمانه گفته شده است و نیازی به ترازو ندارید. امروز طرز تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی

  •  تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۳ ق چای خوری

 

طرز تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی خیلی راحت و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته در فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و برای پخت بدون فر در تابه دو طرفه باید ماهیتابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدر شود. سپس در ادامه شیر و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و برای چند ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید تا مواد یکدست و مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه کرم و مایه تی تاپ بدون فر

حالا آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. حالا نیمی از مواد را بردارید و به آن پودر کاکائو اضافهکنید و هم بزنید و داخل یک قیف بریزید. کف تابه مورد نظر کاغذ روغنی انداخته و چرب کنید و مواد کیک را داخل ماهیتابه ریخته و صاف کنید.

مرحله چهارم :پخت تی تاپ بدون فر

حالا از مواد شکلاتی روی کیک به صور خط های عمودی ریخته و با کمک خلال دندان به صورت افقی روی مواد طرح ایجاد کنید و درب تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا کیک پخته شود و بعد تست کنید تا کیک پخته باشد و از تابه خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تی تاپ در تابه رژیمی بدون فر

  1. حتما باید واشر دور تابه را در بیاورید.
  2. مواد حتما باید به دمای محیط برسند و اگر شیر سرد بود کمی ولرم کنید و به مواد اضافه کنید.
  3. همه مراحل را می توانید برای فر نیز انجام دهید.
  4. می توانید کیک را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.