موتور و گیربکس خودرو ری را چیست ؟

0

خودرو ری‌را با دو موتور عرضه خواهد شد

خودرو کراس اوور ریرا بر اساس پلتفرم IKP1 توسعه یافته و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

گیربکس ری را چیست شرایط فروش ریرا قیمت ریرا مشخصات ریرا شاسی بلند جدید ایران خودرو محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی مجله خودرو اخبار ایران خودرو

«ری‌را» در سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد.

ماشین «ری‌را» با دو موتور متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. اولین موتوری که در این ماشین استفاده خواهد شد از نوع (TU5) با حجم ۱.۶ لیتر است. موتور دیگری که در خودرو ری‌را استفاده شده، موتور (EF7) است.

ریرا یک کراس اوور کوچک در حد و اندازه‌های پژو 2008 است که نام آن در زبان مازندرانی به معنی باران و نماد سرسبزی جنگل به حساب می‌آید. این خودرو قرار است در کارخانه ایران خودرو بابل روی خط تولید قرار بگیرد و گفته می‌شود احتمالا ظرف دو سال آینده راهی بازار خواهد شد.

موتور و گیربکس ریرا ایران خودرو در نسخه فول آپشن با دنا پلاس توربو اتوماتیک مشابه خواهد بود، با این تفاوت که در اینجا از موتور بهینه‌سازی‌شده 1.7 لیتری TC7 پلاس (EF7 توربو پلاس) استفاده شده که توان بیشتری نسبت به نسخه قبلی ارائه می‌دهد. این موتور می‌تواند حدود 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک 6AT ساخت شرکت DAE چین به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

البته صحبت‌هایی مبنی بر استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 پلاس با قدرت و گشتاور 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر با همان جعبه دنده 6 سرعته خودکار (که پیش‌تر در تارای اتوماتیک شاهدش بودیم) در تیپ پایه این خودرو نیز منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.