روشی جدید برای واقعی‌تر کردن شبیه‌سازهای رانندگی

0

اخیرا محققان روشی را برای شبیه سازی محیط‌های مجازی رانندگی در خودروهای خودران ابداع کرده‌اند.

گروهی از محققان روش جدیدی را برای طراحی و شبیه سازی محیط‌های مجازی رانندگی خودروها ایجاد کرده‌اند. گفته شده این محیط‌ها برای توسعه بازی‌های ویدئویی و همچنین سیستم‌های شبیه‌سازی رانندگی که برای آموزش سیستم‌های خودران در خودروها استفاده می‌شوند، سودمند خواهد بود.

با روش جدید، محققان توانستند از یک شبکه یادگیری ماشینی، سیستم هوشمند خود را برای تعامل با محیط‌های شبیه‌سازی شده آموزش دهند که از نظر طراحی و جزئیات به واقعیت خودروهای خودران نزدیک‌تر است. هنگام آزمایش در روش جدید نحوه تعامل انسان ها در حالی که داخل اتومبیل های خودران نشسته اند نمایش داده می‌شود.

Ekim Yurtsifer، نویسنده اصلی این مطالعه گفت که افراد به طور جدی با سیستم‌های شبیه‌سازی رانندگی بازی‌های ویدئویی تعامل ندارند، بنابراین تیم تحقیقاتی به دنبال ایجاد یک محیط شبیه‌سازی است که از نظر طراحی به چیزی که مردم واقعا با آن روبرو می شوند نزدیک تر است.

محققان از سیستم شبیه‌سازی رانندگی CARLA منبع باز استفاده کردند و سپس شروع به استفاده از یک سیستم آموزش‌دیده توسط ماشین برای طراحی عناصر پس‌زمینه محیط شبیه‌سازی مانند ساختمان‌ها، درختان و آسمان کردند تا همه آنها با بقیه عناصر محیط شبیه‌سازی ترکیب شوند.

تیم تحقیقاتی نشان داد که سیستم‌های شبیه‌سازی در اکثر عناصر محیط شبیه‌سازی، مانند طراحی ماشین‌های اطراف، به روش‌های طراحی گرافیکی سنتی و روش‌های ایجاد ادامه می‌دهند، در حالی که استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی در شبکه‌های یادگیری ماشین این امکان را فراهم می‌کند تا آنها را آموزش دهید و عناصر پس زمینه محیط های مجازی را نزدیک به واقعیت طراحی کنند.

محققان در طول برنامه تحقیقاتی خود با چالش‌هایی روبه‌رو شدند که مهم‌ترین آنها چگونگی شناسایی الگوها و شکل‌های عناصر مختلف در محیط‌های رانندگی بود تا برای سیستم‌های هوشمند امکان تمایز بین عناصر مختلف از وسایل نقلیه، فراهم شود.

هدف گروه تحقیقاتی بر روی توسعه سیستم‌هایی است که قادر به طراحی و ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی یکپارچه هستند. همچنین هدف دیگر این گروه افزایش دقت توانایی انسان برای مشاهده و کنترل خودرو  است تا  در هنگام رانندگی ایمنی راننده و عابران پیاده در جاده ها افزایش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.