دلایل قطع شدن برق پراید چیست؟

0

مجله خودرو کارستان ؛برق خودرو یکی از رشته‌های تخصصی برق به شمار می‌رود اما هر صاحب خودرویی باید با آن آشنایی داشته باشد. عیب یابی برق خودرو کار آسانی نیست اما با مقداری آشنایی می‌توانید بخشی از مشکلات خود را برطرف کنید. عیب یابی برق پراید انژکتوری به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین خودروهای بازار ایران می‌تواند کمک زیادی به مصرف‌کنندگان کند.

تعمیرات تخصصی پراید بد روشن شدن پراید دلایل بد روشن شدن خودرو بد روشن شدن پراید کاربراتوری علت دیر روشن شدن پراید سوزن انژکتور چیست مکانیک پراید کوئل دوبل چیست

برق خودرو پراید سیستم پیچیده‌ای نیست اما آشنا نبودن با آن مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. در این راهنما آموزش برق خودرو پراید را باهم مرور می‌کنیم و مشکلاتی مثل قطع شدن برق پراید و قطع شدن برق پشت آمپر پراید را بررسی خواهیم کرد.

برق خودرو پراید سیستم پیچیده‌ای نیست اما آشنا نبودن با آن مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

ذکر این نکته واجب است که این راهنما برای افرادی تهیه شده که آشنایی مقدماتی با برق و به خصوص برق خودرو دارند. اگر با برق خودرو آشنا نیستید بهتر است آموزش‌های دیگر که مخصوص آموزش مقدماتی برق خودرو نوشته شده‌اند را مطالعه کنید.

همچنین مطالعه این راهنما پیش نیاز کافی برای آغاز عیب یابی یا تعمیر برق خودروی پراید شما نخواهد بود. این راهنما به شما کمک می‌کند برخی مشکلات معمول را شناسایی و بعضی از آن‌ها را برطرف کنید.

دلایل قطع شدن برق پراید و نحوه عیب یابی برق خودرو

اکیدا توصیه می‌شود سرویس برق خودروی خود را فقط به تکنسین مجرب بسپارید و حتی با وجود داشتن آشنایی مقدماتی اقدام به تعمیر سیستم برق خودروی خود نکنید. این راهنما به شما کمک خواهد کرد در مواقع اضطرار بتوانید خودروی خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

در هنگام قطع شدن برق پشت آمپر پراید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید، به سمت صفحه پشت آمپر بروید. این صفحه اطلاعاتی در خصوص وضعیت خودرو می‌دهد.

  • اکیدا توصیه می‌شود عیب یابی برق خودروی خود را فقط به یک تکنسین مجرب بسپارید

در ادامه برخی از عیب‌های معمول سیستم برق پراید و نحوه رفع آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • خالی شدن باطری و شارژ نگرفتن آن

این مشکل ممکن است به دلیل شل شدن تسمه‌ دینام اتفاق افتاده باشد. ابتدا مطمئن شوید تسمه دینام محکم سر جای خود قرار دارد. سپس قطب‌های باطری را بررسی کنید و مطمئن شوید سولفاته نشده باشند. این مشکل همچنین ممکن است به خاطر کم بودن آب باطری اتفاق بیفتد. مشکل خالی شدن باطری همچنین ممکن است به دلایل دیگر مانند مشکل در خود باطری باشد.مورد دیگر خراب شدن دینام خودرو هست که باعث روشن چراغ دینام می شود.

  • نشست آب باطری

کابل باتری چیست جوش آوردن خودرو آموزش باتری سازی علت شارژ نشدن باطری ماشین آموزش برق خودرو آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو افزایش طول عمر باتری تعویض باتری پژو 206 تعویض باتری پراید

این مشکل معمولا زمانی اتفاق میفتد که دینام شارژ دچار مشکل می‌شود. برای رفع این مشکل حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

  • استارت نخوردن ماشین

تعمیر سوئیچ خودرو خرابی مغزی سوئیچ پراید قفل شدن سوئیچ باز کردن سوئیچ قبل از استارت آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو سایت تخصصی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودر

زمانی که ماشین پراید استارت نمی‌خورد ممکن است مشکل از اتصالات قطب‌های باطری ماشین باشد. این اتصالات را هر چند وقت یک بار چک کنید. همچنین ولتاژ پایین باطری هم ممکن است باعث استارت نخوردن ماشین شود.

زمانی که ماشین پراید استارت نمی‌خورد ممکن است مشکل از اتصالات قطب‌های باطری ماشین باشد.

یا استارتر خودرو ایراد داشته باشد

  • رد شدن استارت

این مشکل معمولا مربوط به سوییچ است. ممکن است اتصالات مربوط به این بخش شل شده باشند یا آسیب دیده باشند. اگر استارت پراید شما رد می‌شود، ممکن است دنده استارت دچار مشکل شده باشد. برای حل این مشکل باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

  • گیر کردن استارت

آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودرو

در اولین قدم اتصالات مربوط به استارت را بررسی کنید و مطمئن شوید محکم و سالم هستند. اگر این بخش مشکلی نداشت، بوش استارت، دنده فلایول یا صفحه اتصال اتوماتیک استارت را بررسی کنید. این بخش‌ها ممکن است دچار چسبندگی یا ایراد دیگری شده باشند. بعضی از ایرادهای مربوط به این مشکل فقط توسط تعمیرکار قابل حل هستند.

  • دیر روشن شدن موتور

اولین دلیل ممکن است کاهش ظرفیت باطری باشد. در این صورت نیاز دارید باطری را به یک باطری‌ساز نشان دهید. اگر مشکل از باطری نبود، اتصالات برق و بدنه را بررسی کنید و مطمئن شوید سالم و محکم هستند. اگر مشکل از هیچ‌کدام از این بخش‌ها نبود، ولتاژ کویل‌ها را بررسی کنید.

روشن شدن چراغ دینام هم ممکن است به دلیل شل شدن تسمه دینام ایجاد شده باشد

  • بالا رفتن درجه آب

این مشکل ممکن است به دلیل شل شدن یا پاره شدن تسمه دینام و یا خرابی واتر پمپ اتفاق افتاده باشد. اگر مشکل از تسمه دینام نبود، قطب‌های باطری را بررسی کنید و مطمئن شوید سالم هستند. ممکن است آمپر آب یا شمع درجه آب دچار مشکل شده باشند.

  • روشن شدن چراغ دینام

این مشکل هم ممکن است به دلیل شل شدن تسمه دینام ایجاد شده باشد. این مسئله همچنین ممکن است به دلیل بالا بودن مصرف کننده‌های داخلی باشد. معمولا با خاموش کردن یک یا دو تا از این مصرف‌کننده‌ها چراغ دینام خاموش می‌شود. این مشکل همچنین ممکن است به دلیل نامناسب یا ناکافی بودن آب باطری اتفاق افتاده باشد.

اگر هیچ‌کدام از این دلایل، باعث روشن شدن چراغ دینام پراید شما نباشد، باید ماشین را به یک تعمیرکار مجرب نشان دهید.

  • خنک نبودن باد کولر

معمولا دلیل این مسئله، مشکل و آلودگی در سیستم کندانسور است. بهتر است این شبکه را تمیز کنید. البته این مشکل ممکن است به دلیل نامتعادل و ناکافی بودن شارژ گاز کولر هم باشد. دیگر دلیل احتمالی برای بروز این مشکل، ضعف کمپرسور کولر است.

  • کار نکردن بخاری

این مشکل ممکن است به دلیل قطعی در سیستم برق بخاری باشد. البته قبل از هرچیزی بهتر است موتور بخاری را کنترل کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد و سالم کار می‌کند. فیوز ۱۵ آمپر و کلید بخاری را هم بررسی کنید و مطمئن شوید سالم هستند و درست کار می‌کنند.

  • صدا دادن بخاری

این نقص در بیشتر موارد به دلیل خشک شدن بوش‌های موتور فن بخاری اتفاق میفتد و مشکل چندان جدی نیست. البته قبل از هرچیزی پروانه موتور بخاری را بررسی کنید و مطمئن شوید مشکلی ندارد و جسم خارجی داخل آن گیر نکرده است.

صدا دادن بخاری در بیشتر موارد به دلیل خشک شدن بوش‌های موتور فن بخاری اتفاق میفتد.

یک روش فنی برای مواقع ضروری نحوه روشن کردن پراید خاموش شده در خیابان که با استارت زدن روشن نمیشه و رله دوبل خراب هست.

یک سیم مفتول روکشدار از مثبت باتری تا سوکتی که به رله دوبل وصل شده (البته اولش باید رله دوبل را دربیاورید) به پایه شماره یک وصل کنید تا پمپ بنزین یکسره شود بعد استارت بزنید و خودرو روشن شود.

در تمام مراحل کار احتیاط کنید چون مستقیم با برق و بنزین در ارتباط هست بسیار خطرناک هست.

پایه های رله دوبل رله دوبل چیست علائم خرابی رله دوبل 206 علائم خرابی رله دوبل 405 علائم خرابی رله دوبل پراید پایه های رله دوبل پراید پایه های رله دوبل سمند EF7 پایه های رله دوبل پژو نحوه تعویض رله دوبل پژو 405 آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش سیم کشی خودرو آموزش تعمیر ecu

جمع بندی

این راهنما تنها در مواقع اضطرار برای شما عرضه شده است و بهتر است عیب برق خودرو را به یک تکنسین فنی مناسب بسپارید. اگر پراید شما انژکتوری است و راهکارهای این مقاله مشکل شما را حل نکرده است می توانید مقاله آموزش عیب یابی پراید انژکتوری را نیز مطالعه کنید .

منبع:استادکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.