ردیاب خودرو چه گزارش‌هایی به رانندگان ارائه می‌دهد؟

0

ردیاب خودرو یکی از ساخته‌های بشر است که با هدف تامین امنیت برای وسایل نقلیه طراحی شده است. این دستگاه جی پی اس می‌تواند با بررسی وضعیت خودرو، گزارش‌هایی در اختیار راننده یا مالک ماشین قرار دهد. به این ترتیب فرد همواره بر خودرو و شرایط آن آگاه بوده و نظارت کاملی بر آن خواهد داشت.

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو
۱- گزارش موقعیت جغرافیایی خودرو با ردیاب

ردیاب خودرو دارای جی پی اس قدرتمندی است که می‌تواند موقعیت دقیق ماشین را مشخص کند. این دستگاه به دو صورت آنلاین و آفلاین، موقعیت‌یابی می‌کند. سپس مختصات قرارگیری خودرو را روی نقشه به اطلاع کاربر می‌رساند. به این ترتیب فرد در هر لحظه می‌داند خودرویش کجاست.

۲- گزارش دقیق مسیرهای پیموده شده توسط ردیاب ماشین

ردیاب ماشین قادر است تمام مسیرهای پیموده شده را به طور کامل درون حافظه داخلی خود ثبت کند. سپس این اطلاعات را در قالب گزارشی در اختیار راننده یا مالک قرار دهد. ممکن است از خودتان بپرسید گزارش مسیرهای پیموده شده چه کاربردی دارد؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر فردی از شماره پلاک شما سوءاستفاده کند، با این گزارشات می‌توانید در دادگاه از حق خود دفاع کنید. گزارش مسیرهای پیموده شده به دادگاه نشان می‌دهد که شما در چه روز و چه ساعتی، دقیقا در کدام خیابان در حال حرکت بودید.

دیگر کاربرد این گزارش‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل است که روزانه صدها ماشین را روانه جاده‌های کشور می‌کنند. با این گزارش، ناوگان حمل و نقل می‌تواند به کار رانندگان خود از راه دور نظارت داشته باشد. و بداند هر راننده‌ای در لحظه در کدام مسیر در حال حرکت است.

۳- گزارش ردیاب خودرو درباره سرعت رانندگی و تجاوز از سرعت مجاز

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در مدیریت ناوگان حمل و نقل، تامین امنیت مسافران، راننده، بار حامل و … می‌باشد. قطعا با کنترل سرعت رانندگی تا حد زیادی می‌توان خطرات سفرهای جاده‌ای را کاهش داده و امنیت را به وجود آورد. یکی از گزارش‌های ردیاب خودرو مربوط به سرعت رانندگی است. در این قابلیت به طور دقیق سرعت حرکت خودرو با میزان سرعت مجاز تعیین شده در برنامه بررسی می‌شود. سپس گزارشی از سرعت حرکت ماشین، تجاوز از میانگین سرعت مجاز و تجاوز لحظه‌ای از سرعت مجاز را ارائه می‌دهد. به این ترتیب علاوه بر کاهش خطرات ناشی از سرعت بالا می‌توان هزینه‌های تصادفات و بیمه را هم کاهش داد.

۴- گزارش زمان توقف‌ها و ساعات بیکاری با جی پی اس ماشین

یکی دیگر از گزارش‌های کاربردی جی پی اس ماشین ، ارائه اطلاعات دقیقی درباره زمان توقف‌ها و ساعات بیکاری خودرو است. ردیاب با بررسی سرعت ماشین به صورت لحظه‌ای، هرگاه سرعت را مساوی صفر ببیند، توقف خودرو را شناسایی می‌کند. سپس میزان این توقفات و مدت زمان هر کدام را ثبت می‌نماید. با این گزارش مدیر ناوگان می‌تواند از توقفات کافی راننده اطمینان یافته و بداند راننده به اندازه کافی استراحت داشته است. علاوه بر این می‌تواند جزئیات دقیقی از زمان‌های بیکاری راننده به دست آورده و برنامه‌ریزی بهتری برای او انجام دهد.

مهم‌ترین مزایای گزارش زمان توقف‌ها و ساعات بیکاری خودرو کمک به ارائه خدمات بهتر ناوگان برای مشتریان است. ضمن این که به بهینه‌سازی زمان خدمات‌رسانی و کاهش هزینه‌های مصرف سوخت نیز کمک می‌کند.

۵- گزارش مدت زمان حرکت با ردیاب خودرو

در شرکت‌های حمل و نقلی اطلاع از مدت زمان انتقال بار به مقصد اهمیت بسیار زیادی دارد. این گزارش به مدیریت بهتر ناوگان و نظارت بر خدمات‌رسانی به مشتریان کمک زیادی می‌کند. در این راستا ردیاب خودرو قادر به ارائه گزارشی از زمان طی مسافت مشخص می‌باشد. در این گزارش مسافت طی شده و مدت زمان طی این مسافت به اطلاع مدیر می‌رسد. به این ترتیب اگر خودرویی بیش از زمان مورد نظر در حرکت باشد، می‌توان با راننده تماس گرفته و از او بخواهید برای رساندن بار به مقصد مدیریت بهتری داشته باشد.

۶- گزارش شروع و پایان سفر کاری با جی پی اس خودرو

اطلاع داشتن از زمان شروع و پایان سفرهای کاری برای شرکت‌های حمل و نقل اهمیت زیادی دارد. زیرا مدیران ناوگان برای تایید برگه ماموریت، بهینه‌سازی هزینه‌ها، بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان و … به این اطلاعات نیاز دارند. با نصب جی پی اس خودرو به راحتی می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. زیرا ردیاب زمان آغاز به حرکت و پایان یافتن سفر را به طور خودکار در حافظه خود ذخیره می‌کند. سپس درون گزارشی این اطلاعات را برای مدیر ناوگان ارسال می‌کند.

۷- گزارش درجا کار کردن ماشین با جی پی اس

زمانی که ماشین به صورت درجا کار می‌کند، عملا سوخت بدون دلیل مصرف می‌شود. علاوه بر این فشار زیادی بر موتور خودرو وارد می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کار کردن ماشین به صورت درجا به معنای بیهوده روشن بودن خودروست. با خرید جی پی اس برای ماشین به راحتی می‌توانید زمان‌ها درجا کار کردن خودرو و مدت آن را تحت کنترل داشته باشید. ضمن این که ردیاب خودرو رادار هشدار درجا کار کردن ماشین را دارد و در این شرایط به مالک آلارم می‌دهد.

۸- گزارش جزئیات فعالیت خودرو

ردیاب می‌تواند گزارش‌هایی از جزئیات فعالیت خودرو و راننده نیز تهیه کند. در این گزارش مواردی از جمله مسیرهای حرکتی، محل‌های توقف، مدت زمان توقف، مشکلات فنی ماشین، تاریخ سررسید سرویس‌های دوره‌ای، تصادفات و … گنجانده می‌شود. بنابراین مدیر ناوگان به راحتی بر رفتار راننده نظارت داشته و برنامه‌ریزی بهتری برای ارائه خدمات به مشتریان انجام می‌دهد.

اغلب صاحبان و مدیران ناوگان‌های حمل و نقل، همواره با چالش‌های مختلفی برای نظارت بر خودروهای شرکت مواجه هستند. نصب ردیاب می‌تواند حلال تمام این چالش‌ها و دغدغه‌ها باشد. زیرا جی پی اس های امروزی قادر به ارائه گزارش‌های متعدد درباره جزئیات فعالیت خودرو می‌باشند. به این ترتیب مدیر ناوگان از راه دور، نظارتی جامع و کامل بر سفرهای کاری رانندگان خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.