دلایل آب روغن قاطی کردن ماشین چیست ؟

0

برای پیشگیری از آب روغن قاطی کردن ماشین چه باید کرد؟علت آب روغن قاطی کردن ماشین، علائم و راهکارهای پیشگیرانه آن

آب روغن قاطی کردن ماشین و مشاهده روغن در آب رادیاتور یکی از اتفاقاتی ست که حتی نام آن ترسناک به نظر می رسد. حتما پیش از این درباره آب روغن قاطی کردن، علت چرب شدن آب رادیاتور یا ۰۶ چیزهایی شنیده اید و یا شاید خودتان نیز به این بدشانسی دچار شده و تجربه اش کرده باشید!

مشکلات آب و روغن قاطی کردن قاطی شدن آب و روغن نشانه ای قاطی شدن آب و روغن آب و روغن ثاطی کردن پژو 405 آب و روغن ثاطی کردن پژو 206 آب و روغن ثاطی کردن پژو پارس دلایل سوختن واشر سر سیلندر سوختن واشر سر سیلندر پژو 206 دلایل سوختن واشر سرسیلندر سمند سوختن واشر سرسیلندر چیست علت سوختن واشر سرسیلندر پراید چیست

اگر می خواهید خودروی شما همیشه سرحال بوده و بدون مشکلات جدی و مزمن به کار کردن ادامه بدهد، باید اطلاعات نسبی در خصوص مسائل فنی آن داشته باشید و راهنمای کامل عیب یابی خودرو را دوره کرده باشید. اگر چه به نظر می رسد که این کار مخصوص تعمیرکاران خودرو و مکانیکی هاست، اما لازم است که هر یک از دارندگان خودرو به میزان لازم درباره ی مشکلات فنی احتمالی و روش های پیشگیرانه ی آن بدانند.

آب روغن قاطی کردن ماشین یکی از مسائل و مشکلاتی ست که اگر برای هر خودرویی اتفاق بیفتد، هزینه سنگینی تعمیراتی در پی خواهد داشت. به همین منظور در این مطلب قصد داریم با نگاهی ساده به این مقوله و روش های پیشگیری از آن بپردازیم.

آب روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

علت روغن سوزی خودرو چیست علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید رنگ دود روغن سوزی چطوریه علت خروج رنگ آبی از پراید چرا ماشین روغن کم می کند روغن کم کردن پراید روغن کم کردن پژو 405 تعمیرکار آموزش عیب یابی خودرو

آب روغن قاطی کردن خودرو یا در واقع قاطی شدن آب با روغن به این معناست که روغن وارد چرخه ی آب موتور می شود. این وضعیت غالبا به واشر سرسیلندر مربوط می شود و با گرم شدن غیرنرمال موتور همراه خواهد بود.

علائم و نشانه های آب روغن قاطی کردن ماشین و روش های پیشگیری از مشاهده روغن در آب رادیاتور

واشر سرسیلندر چیست؟

آموزش تعویض سرسیلندر تیبا آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر چگونه تشخیص دهیم واشر سرسیلندر سوزاندهایم زمان تعویض واشر سرسیلندر علائم خرابی واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر پراید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پژو پارس واشر سرسیلندر چیست دلیل جوش آوردن ماشین دلایل آب کم کردن پراید

واشر سرسیلندر همان قطعه ای ست که بین سیلندر و سرسیلندر جای گرفته و در حقیقت نقش اتصال دهنده را دارد. این قطعه آلیاژی از فولاد، مس و پنبه ی نسوز می باشد. این واشرها بین چرخه ی روغن و آب و سیستم احتراق موتور یک مرز مشخص و حفاظت شده به وجود می آورند.

با این حساب در صورتی که واشر سرسیلندر هر مشکلی داشته باشد، روغن می تواند از کانال خود نشتی داشته و وارد چرخه ی آب موتور شود.

آب روغن قاطی کردن ماشین و ارتباط مستقیم آن با سوختن واشر سرسیلندر

چرا واشر سرسیلندر سوخته یا خراب می شود؟

مکانیک وعیب یابی خودرو

حالا به شرایطی در یک قدمی آب روغن قاطی کردن می رویم؛ یعنی زمانی که واشر سرسیلندر سوخته و یا به هر دلیل عملکرد خود را به درستی انجام نمی دهد. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با پیشگیری از هر یک از آن ها، می توانید جلوی سوختن واشر سرسیلندر را گرفته و از آب روغن قاطی کردن ماشین و عواقب آن جلوگیری نمایید.

عوامل سوختن واشر سرسیلندر

رفع روغن سوزی موتور رنگ دود روغن سوزی چطوریه روغن سوزی موتور سیکلت علائم روغن سوزی علت روغن سوزی پراید علت روغن سوزی خودرو چیست علت روغن سوزی سمند مکمل رفع روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی 206 هزینه تعمیر روغن سوزی 405 هزینه تعمیر روغن سوزی خودرو علت روغن سوزی ماشین دلایل روغن سوزی پژو 206 علت کم کردن روغن پژو پارس دلایل کم کردن روغن موتور کم کردن روغن پژو 206 کم کردن روغن موتور دنا کم کردن روغن موتور 405 دود آبی اگزوز نشانه چیست علت خروج دود آبی از پژو 405 علت خروج دود آبی از سمند

درست کار نکردن فن خودرو

فن خودرو عملکرد ساده ای دارد و اصلا قرار نیست کار پیچیده ای انجام دهد. اما همین عملکرد ساده ی خنک کردن خودرو در صورتی که به درستی انجام نشود، موجب بالا رفتن دمای موتور شده و ممکن است جوش آورده و ماجراهای غم انگیز بعدی رخ دهند.

نقش مکانیک

اگر به هر دلیلی سرسیلندر و سیلندر خودروی شما مورد تعمیر قرار گرفته باشد، ممکن است تعمیرکار از روی کم دقتی واشر را به درستی جای نداده و یا محکم نکرده باشد. دقت داشته باشید که نحوه ی صحیح قرار دادن واشر سرسیلندر به شکلی ست که بخش مسی آن باید رو به پایین باشد.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می کنیم از تعمیرکار خودروی حرفه ای برای کوچکترین نیازهای وسیله نقلیه خود بهره مند شوید!

نقش مکانیک ماهر در پیشگیری از آب روغن قاطی کردن ماشین

جوش آوردن موتور خودرو

علت روغن سوزی خودرو چیست علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید رنگ دود روغن سوزی چطوریه علت خروج رنگ آبی از پراید چرا ماشین روغن کم می کند روغن کم کردن پراید روغن کم کردن پژو 405 تعمیرکار آموزش عیب یابی خودرو

موتور خودرو به دلایل متعددی جوش می آورد که از اصلی ترین آن ها کم شدن آب رادیاتور و نشتی آب از موتور می باشد. به علاوه اگر در فصل گرما ضد یخ را از قلم انداخته و از آن استفاده نکرده باشید، خطر جوش آوردن در آفتاب داغ را با ریسک بالا پذیرفته اید.

پایان طول عمر واشر سرسیلندر

توجه داشته باشید که به جز عوامل بیرونی و فنی بالا، باید این را بپذیریم که هر قطعه ای طول عمر مشخصی دارد. به همین دلیل با پایان طول عمر واشر سرسیلندر نیز این قطعه عملکرد درستی نخواهد داشت و باید حتما در سرویس های دوره ای ماشین خود، به این موضوع دقت داشته باشید.

با در نظر گرفتن عوامل بالا و جلوگیری از آن ها، می توانید از آب روغن قاطی کردن ماشین خود، پیشگیری درستی به عمل بیاورید.

اما نشانه های آب روغن قاطی کردن و یا از کار افتادن سرسیلندر کدام هستند؟ یعنی چطور بفهمیم که ماشین به این وضعیت دچار شده است؟

نشانه های آب روغن قاطی کردن

زمان تعویض روغن موتور پراید زمان تعویض روغن موتور سمند بهترین زمان تعویض روغن پژو 206 قاطی شدن آب و روغن مشکلات آب و روغن قاطی کردن تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو دانستنی های فنی خودرو دلایل بخار شدن روغن موتور سایت کارستان

اصلی ترین نشانه ی آب روغن قاطی کردن ماشین، این است که شما داخل مخزن رادیاتور خود، روغن مشاهده خواهید کرد.

نشانه ها و علائم آب روغن قاطی کردن ماشین | مشاهده ی روغن در مخزن رادیاتور

دومین نشانه این است که علی رغم این که ماشین در حال کار کردن است، در رادیاتور سرد می باشد. (انتظار داریم که حین کار کردن خودرو، در رادیاتور داغ باشد.)

نشانه دیگر نیز مشاهده ی بخار آب در درب موتور می باشد. به علاوه ممکن است شیلنگ های متصل به رادیاتور را باد کرده ببینید. در برخی مواقع هر چه صبح ها به خصوص در سرما استارت می زنید، خودروی شما روشن نشده و یا دیر روشن می شود. پس از روشن شدن نیز دود سفید رنگی را از بخش موتور خارج می گردد.

تذکر جدی: به یاد داشته باشید که با مشاهده ی چنین حالتی به هیچ وجه نباید به حرکت خود ادامه دهید. زیرا در این صورت صدمات پرهزینه تری بر خودروی خود و البته جیبتان تحمیل کرده اید.

تجربه ی شخصی من!

آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام آموزش تعویض تسمه تایم ام وی ام آموزش تعویض سه شاخ پلوس ام وی ام 315 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ام وی ام تعمیرگاه ام وی ام در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در تهران تعویض صفحه کلاچ ام وی ام 315 تقویت موتور ام وی ام 315 قیمت سوپاپ ام وی ام قیمت لوازم یدکی ام وی ام 315 قیمت واتر پمپ ام وی ام 315 مشخصات ام وی ام 315 معایب ام وی ام 315

برای من تجربه ی کاملا مشابهی رخ داده است که می تواند برایتان عبرت آموز باشد! در حالی که یک فیوز کوچک ۲۰ هزار تومانی معیوب بود و برای تعویض آن سهل انگاری کردم، فن ماشینم در فصل زمستان به درستی کار نمی کرد. هوای بارانی و عدم توجه من به علائم پشت فرمان، باعث شد که بخار متصاعد از جلوی کاپوت را به سرما مرتبط بدانم! در حالی که در واقع ماشین به دلیل کار نکردن فن جوش آورده بود و من هم با خیال راحت به حرکت کردن ادامه می دادم! در نهایت زمانی که دیدم ماشین تا چه اندازه جوش آورده، تصمیم اشتباه تری گرفتم. خودروی را خاموش کرده و دوباره روشن کردم! این پس از حرکت در حال جوش آوردن، فاجعه ی دوم محسوب می شد.

خب نه تنها واشر سرسیلندرها سوخته و ماشین آب روغن قاطی کرد، بلکه سرسیلندرها کج شده و هزینه ی نسبتا زیادی برای تعمیر آن پرداخت کردم. راستش را بخواهید این ماشین پس از تعمیر برای من ماشین نشد و ناچار به فروش آن شدم!

پیشگیری بهتر از چاره اندیشی

برای پیشگیری از  آب روغن قاطی کردن ماشین و چنین اتفاقاتی و یا وقایع مشابه با آن، همیشه لازم است که سرویس های دوره ای خودرو را با دقت انجام دهید. از مکانیک حرفه ای برای هر گونه تعمیرات خودرو استفاده کنید و هیچ وقت در خرید قطعات خودرو (در صورت نیاز) به فکر صرفه جویی نیفتاده و از برندهای نامعتبر و قطعات دارای استحکام کمتر استفاده نکنید. با مرور تجربه ی شخصی من، باور داشته باشید که این صرفه جویی های کوچک منجر به هزینه های سنگین آینده خواهند شد!

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.