ساندویچ جگر گوسفندی فوق العاده خوشمزه

0

ساندویچ جگر گوسفندی یکی از ساندویچ های بسیار مقوی و سالم است که می توانید با جگر گوسفندی به راحتی در خانه تهیه کنید. بهتر است برای تهیه این ساندویچ از جگر تازه استفاده کنید و یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا نهار به همراه نان باگت یا لواش معمولی تهیه کنید. جگر یکی از مواد غذایی بسیار مقوی می باشد که منبع خوبی از ویتامین A  است و برای کسانی که مشکل کم خونی دارند یکی از بهترین گزینه می باشد.

طرز تهیه ساندویچ خوشمزه طرز تهیه غذا فست فودی آموزش غذای خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی آشپزی ساده سریع طرز تهیه غذا با جگر

شما در تهیه این ساندویچ جگر گوسفندی باید دقت کنید تا جگر را بیش از اندازه نپزید وگرنه سفت می شود و حالت آبدار خود را از دست می دهد. می توانید به دلخواه از سبزیجات و ها سس های مختلف برای سرو این ساندویچ استفاده کنید. امروز طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه ساندویچ جگر گوسفندی

  • جگر گوسفندی ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آرذ ۲ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • جعفری ۱ دسته
  • رب گوجه فرنگی ۱ عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن به مقدار لازم

 

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی با سس ربی

مرحله اول: آماده سازی جگر

ابتدا جگر را از بسته بندی خارج کنید و داخل یک کاسه آب قرار دهید و خوب بشورید تا لکه های خونی آن از بین برود. سپس روی تخته کار قرار دهید و در اندازه دلخواه برش بزنید. آرد را به جگر اضافه کنید و هم بزنید و بعد جگر ها را داخل الک ریخته و الک کنید تا آرد اضافی خارج شود.

مرحله دوم: سرخ کردن

داخل یک تابه روغن ریخته و جگر ها را داخل تابه قرار دهید و همه ادویه های گفته شده را به همراه نمک اضافه کنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه همه اطراف جگر را خوب سرخ کنید. دفت کنید بیش از اندازه جگر را سرخ نکنید زیرا خشک و بد مزه می شود.

مرحله سوم: تفت دادن رب

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید. گوجه را شسته و به صورت اسلایسی برش بزنید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. جعفری را بعد از پاک کردن و شستن ساطوری ریز خرد کنید و بعد داخل یک ظرف گوجه و پیاز و جعفری را ریخته و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ جگر گوسفندی

نان تافتون یا باگت را بردارید و داخل آن از سس ربی بزنید و بعد از جگر و مواد گوجه و جعفری قرار دهید و ساندویچ را رول کنید و بعد داخل توری یا گریل یا ساندویچ ساز قرار دهید و برای چند دقیقه هر دو طرف ساندویچ را گریل کنید و نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ جگر گوسفندی لذیذ و نرم و آبدار

  1. می توانید روی نان ها کمی از سس ربی بزنید.
  2. می توانید به دلخواه از فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  3. می توانید جگر را مزه در کنید و به سیخ بزنید و به صورت کبابی این ساندویچ را تهیه کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.