طرز تهیه کله جوش اصفهانی با کشک و گردو

0

کله جوش اصفهانی یکی از کله جوش های بسیار معروف و محبوب بین ایرانی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده می باشد و می توانید برای یک نهار خوشمزه به راحتی تهیه کنید.

کله جوش یا کال جوش یک نوع آبگوشت فوری می باشد که از قدیم بین ایرانی ها با رسپی های مخلتف تهیه می شود. کشک و ادویه یکی از ارکان اصلی کله جوش اصفهانی می باشد که مواد قابل دسترسی هستند.

آشپزی ساده سریع طرز تهیه انواع آش آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای محلی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

برای سرو کله جوش باید داخل آن نان تیلیت کنید و به همراه سبزی خوردن تازه یا ترشی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کله جوش اصفهانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کله جوش اصفهانی

  • کشک ۱۵۰ گرم یا ۵ الی ۶ ق غذا خوری
  • مغز گردو ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
  • آرد گندم ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
  • آب ۱.۵ پیمانه

 

طرز تهیه کله جوش اصفهانی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا دو عدد پیاز متوسط را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد کمی زردچوبه اضافه کنید. در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و له کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا بو و عطر سیر بلند شود.

 

مرحله دوم:  افزودن گردو

در ادامه گردو ها را پوست بگیرید و خرد کنید. شما به دلخواه خود می توانید گردو ها را خیلی ریز و یا کمی درشت به کله جوش اضافه کنید و به همراه پیاز و سیر کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو ها گرفته شود. در ادامه نعنا خشک و فلفل سیاه و خیلی کم نمک اضافه کنید.

 

مرحله سوم : پخت کله جوش اصفهانی

در ادامه مواد را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن ها گرفته شود. حالا ۱/۲ پیمانه آب سرد اضافه کنید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان دهید تا گردو ها به روغن بی افتد. کشک را به همراه آرد گندم داخل ۱ لیوان آب حل کنید تا آرد باز شود.

 

مرحله چهارم: تهیه کله جوش اصفهانی

حالا مخلوط کشک را به مواد کله جوش اضافه کنید و بعد دوباره ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کله جوش حسابی جا افتاده شود. در انتها کله جوش اصفهانی را داخل کاسه بریزید و با گردو و پیاز داغ تزئین کنید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان
منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.