باتری ماشین با کیفیت چه مشخصاتی دارد؟

0

یکی از سوالاتی که برای هر شخص در زمان انتخاب باتری مناسب پیش بیاید اینست که باتری ماشین با کیفیت چه مشخصاتی دارد؟ و نکاتی که باید هنگام خرید باتری ماشین رعایت کنیم چیست؟

آموزش روشن کردن خودرو علت خالی کردن باتری هل دادن ماشین اتوماتیک روشن کردن ماشین بدون باتری دانلود فیلم آموزش تعمیر گیربکس پراید فیلم آموزش برق خودرو

مزایای انتخاب باتری ماشین با کیفیت

انتخاب مناسب برای خودروی شما به قیمت باتری ماشین ، اندازه، ظرفیت ذخیره ای، آمپرآژ و ضمانت باطری بستگی دارد. وقتی صحبت از باطری ماشین می شود، دانش و آگاهی، نوعی قدرت محسوب می شود که می توان با استفاده از آنها بهترین انتخاب را در این زمینه داشت. سرمایه گذاری در باتری های با کیفیت در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود که دارای مزایای چندگانه نیز هست:

جلوگیری از خرابی زود هنگام

خرابی باتری خودرو، شایعترین مشکل رانندگان است. باتری ها باید خصوصاً در هوای سرد به سختی کار کنند تا دیگر قطعات خودرو به خوبی به کار خود ادامه دهند. باتری های اتومبیل ارزان، برای تأمین انرژی الکتریکی کافی، ناتوان هستند. بسیاری از خودروهای امروزی مجهز به باتری های ویژه ای هستند. که برای کار با سیستم های شارژ کنترل شده از طریق کامپیوتر، طراحی شده اند. اگر نوع یا اندازه باتری اشتباه انتخاب شود، خرابی زودرس باتری رخ خواهد داد.

سن باتری و سرما عوامل اصلی نارسایی آن است. حتی بهترین باطری های خودرو با گذشت زمان کارآیی خود را از دست میدهند. سرمایه گذاری در باطری های با کیفیت به جلوگیری از خرابی زودرس آن کمک میکند.

افزایش طول عمر باتری

آموزش مکانیک و برق خودرو مکانیک خودرو خود باشیم مجله خودرو کارستان آموزش عیب یابی ماشین تعمیرات تخصصی پژو 206 آدرس تعمیرگاه های تهران دلایل روشن نشدن خودرو بهترین مکانیک تهران بهترین باطری ساز تهران دانش فنی خودرو

یكی از بزرگترین مشكلات باتری های ارزان قیمت، حداقل عمر آنها است. قبل از خرید باتری، می توانید عمر تعداد چرخه های آنها را بیابید. این نشان می دهد که چند بار باتری را می توان با ظرفیت کامل شارژ و تخلیه کرد.

استحکام باتری های خودرو باعث می شود که در مدت زمان طولانی تری خراب شود. به طور متوسط​​، باتری های با کیفیت، سه یا چند سال بیشتر عمر می کنند. باتری های با کیفیت بالا اگر به درستی مورد مراقبت قرار گیرند می توانند در طول عمر خود به خوبی کار کنند. اما همیشه توصیه می شود که سالانه باتری ها را مورد بررسی قرار دهید. عادتهای رانندگی، آب و هوا و سفرهای کوتاه مدت همگی می توانند روی عمر باتری تاثیر گذار باشند. اما اگر روی باتری با کیفیت بهتر سرمایه گذاری کنید، می توانید بیشترین بهره را از آن ببرید. پس در انتخاب بهترین برند باتری ایرانی دقت نمایید.

اگر ماشین شما دارای لوازم برقی اضافه با مصرف بالا مانند چراغ های اضافی است، می توانید برای افزایش عمر باتری خودرو، روی باتری هایی با کارایی بالا سرمایه گذاری کنید. این باتری ها طوری طراحی شده اند که می توانند قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار دهند. باتری هایی که عمر طولانی تری دارند و می توانند مطابق با آنچه خودرو نیاز دارد عمل کنند و همین طور نیازی به تعویض زودهنگام ندارد می توانند باعث صرفه جویی، در بیشتر مواقع می شود.

نگهداری کمتر باتری ماشین با کیفیت

آموزش نکات فنی خودرو دلایل خالی شدن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو خطرات هول دادن خودرو آموزش باتری به باتری کردن خودرو دانستنی های فنی خودرو شرایط نگهداری از باطری

باتری های خودرو از سلول های استاندارد تشکیل شده است و به طور کلی نیاز به نگهداری زیادی ندارند. عبارت باتری های بدون نیاز به نگهداری (MF) به این معنی است که دیگر نیازی به اضافه کردن آب به این باتری نیست. باتری های با کیفیت بالاتر و دارای طراحی MF می توانند در یک محیط کاملاً بسته و بدون تهویه قرار گیرند. اگرچه باتری های با کیفیت به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز ندارند، اما بازرسی حداقل یک بار در سال برای اطمینان از سلامت باتری ضروری است.

ترمینال های باتری می توانند با یک پارچه و محلول جوش شیرین در آب تمیز شوند تا از ایجاد خوردگی جلوگیری شود. با بررسی ترمینال ها، مطمئن شوید که هیچ کابل یا اتصالی از بین نرفته است. باتری های ارزانتر که به تعمیر و نگهداری نیاز دارند، نیاز به اضافه الکترولیت کافی (ترکیبی از اسید سولفوریک و آب) دارند. در این گونه از باتری ها درپوش باتری را می توان باز کرد تا سطح سیال بررسی شود.

فن آوری های پیشرفته تر

باتری های با کیفیت بالا از فناوری های پیشرفته تری بهره می برند، بنابراین در این باتری ها دامنه و طول عمر افزایش می یابد. تحولات در فن آوری تولید باتری های لیتیومی، باعث افزایش در کیفیت بسیاری از باتری های خودرویی شده است. باتری هایی که دارای کیفیت بالاتری نسبت به باتری های ارزان تر هستند، با استفاده از تکنیک های عالی مهندسی و در کارخانه های پیشرفته ساخته میشوند.

باتری های دارای ضمانت

طول مدت گارانتی یک شاخص بزرگ در کیفیت محصولات حساب میشود. اگر سازنده به بالا کیفیت بودن محصول خود اعتقاد داشته باشد، ضمانت طولانی تری را برای باتری در نظر خواهد داشت. به دنبال باتری های خودرو با ضمانت تعویض سه ساله باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه انجام دهید و همین طور یک سرمایه گذاری مناسب در این زمینه داشته باشید. اگر میخواهید باتری شما دارای طول عمر بالاتری باشد و از هدر رفتن پولتان جلوگیری شود، مهم است که محصولی عالی را انتخاب کنید.

نکاتی که هنگام خرید باتری ماشین با کیفیت باید به آن توجه کرد:

نکاتی در هنگام خرید باتری ماشین وجود دارد که باید به آنها توجه نمایید. از جمله:

باطری اتمی برای ایمنی و عمر بالاتر برای خرید بهتر است.

باطری با تاریخ تولید جدید خریداری کنید. تاریخ تولید قدیم عمر کوتاه تری دارد.

هنگام خرید از اصالت و گارانتی معتبر باتری ماشین با کیفیت مطمئن شوید و از فروشنده باطری بخواهید.

باطری داغی یا کهنه خود را به فروشنده بدهید. تا هم هزینه کمتری پرداخت کرده باشید. و از رها کردن آن در محیط زیست و آلوده شدن آن جلوگیری کنید.

باتری ایرانی بخریم بهتر است یا خارجی کره ای ؟

باطری های خارجی کره ای به دلیل کیفیت و آلیاژ بالاتری که در ساخت آنها استفاده شده است. نسبت به باطری های ایرانی تولید شده در داخل کشور عمر بالاتری دارند. اما تاریخ تولید باطری و همچنین نحوه نگهداری صحیحی از باطری نیز مهم است.

بهترین مارک باتری اتمی ماشین چیست ؟

بهترین مارک باتری اتمی برای ماشین، باتری های ساخت شرکت دلکور است که کیفیت بالایی دارند. به دلیل حمایت از کالای ساخت داخل ورودشان به کشور با سختی هایی زیادی همراه است.

باتری ماشین با کیفیت چه تاثیری در کارکرد خودرو دارند؟

وظیفه این قطعه ذخیره برق است. که هر باطری با توجه به کاربرد و آمپراژی که دارد میزان برقی بیشتر یا کمتری ذخیره میکند.

چرخه سیستم جرقه زنی به این صورت است که وظیفه تامین برق مصرفی مصرف کننده قبل از استارت زدن و روشن شدن خودرو وظیفه آن می باشد.

حال فرض کنید خودرو باتری نداشت آنگاه دیگر نه چراغی کار می کرد نه سیستم هایی که نیاز به برق داشتند.

اگر باطری شما معیوب باشد تمام تنظیمات برقی خودرو را به هم میریزد بنابراین خیلی باید مراقب این قطعه از خودرو باشید.

پس سعی کنید در هنگام خرید، باتری ماشین خوب را اتخاب کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.