طرز تهیه پلو گوجه با مرغ بریان مجلسی

0

پلو گوجه با مرغ بریان یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی می باشد که می توانید برای یک نهار خوشمزه مجلسی یا شام تهیه کنید.

این پلو با پوره گوجه فرنگی و تکه های مرغ تهیه می شود. شما می توانید این غذای فوق العاده را در کنار ترشی یا سالاد دلخواه سرو کنید. اما برای بریونی کردن مرغ می توانید از فر یا سولاردم یا توستر و یا حتی هواپز مرغ مزه دار شده را بریون کنید. برای مزه دار کردن مرغ می توانید از هر نوع ادویه دلخواهی استفاده کنید.

طرز تهیه غذای خوشمزه با مرغ آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

گوجه پلو از گذشته بین ما ایرانی محبوب بوده و با رسپی متفاوت تهیه می شود. می توانید با گوشت و یا به صورت گیاهی آن را تهیه کنید اما طعم آن با مرغ بریون بسیار خوشمزه است. امروز طرز تهیه پلو گوجه با مرغ بریان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه پلو گوجه با مرغ بریان

  • سینه و ران مرغ ۳ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۵ عدد
  • رب گوجه ۱  ق غذا خوری
  • جعفری، شوید، ریحان یک مشت
  • آب مرغ به مقدار لازم
  • پیاز ۲ عدد
  • کره و زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه پلو گوجه با مرغ بریان خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

ابتدا سینه و ران مرغ را بشورید و با دستمال خشک کنید. داخل یک کاسه قرار دهید و کمی با ادویه و نمک و به دلخواه کمی روغن زیتون مزه دار کنید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم شود. گوجه ها را پوست بگیرید و یا بلانچ کنید، بدین صورت که داخل آب در حال جوش ریخته و بعد از ۲ دقیقه آبکشی کنید و پوست گوجه را بگیرید.

مرحله دوم: پخت مرغ بریونی

در ادامه مرغ مزه دار شده را با حلقه های یک عدد پیاز داخل سینی فر قرار دهید و بگذارید تا حسابی پخته و طلایی شود. در حین پخت حتما از مخلوط کره و زعفران آب شده روی مرغ بزنید تا خشک نشود. دما را برای فرهای گازی روی ۱۸۰ و فر های برقی و توستر ۱۶۰ تنظیم کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پوره گوجه

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه با کمی کره و زردچوبه تفت دهید تا از خامی خارج شود. در ادامه سبزی های گفته شده را اضافه کنید و در حد تفت دادن مواد را هم بزنید. در انتها پوره گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها حسابی تفت دهید تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه پلو گوجه با مرغ بریان

در ادامه رب را افزوده و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه برنج از قبل خیس خورده را به همراه کمی آب مرغ داخل قابلمه پوره گوجه فرنگی بریزید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس پلو گوجه فرنگی را به صورن دمی دم بگذارید. بعد از پخت روی پلو کره ریخته و داخل دیس بکشید و با مرغ بریونی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو گوجه با مرغ بریان در فر

  1. این پلو بیشتر با ماست یا ترشی سرو می شود.
  2. می توانید مرغ ها را داخل تابه سرخ کنید و به همراه پلو میل کنید.
  3. اگر آب مرغ ندارید از استاک یا عصاره مرغ استفاده کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.