طرز تهیه ساندویچ سرد ماهی تن

0

ساندویچ خانگی ازجمله غذاهای لذیذی است که طرفداران بسیاری دارد و می‌توانید آن را در وعده‌های غذایی مختلف مصرف کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. این غذای محبوب نسبت به سایر غذاها کم‌هزینه‌تر است و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. همچنین ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین علت نیز می‌تواند برای کودکان مفید باشد.

طرز تهیه ساندویچ خوشمزه طرز تهیه غذا فست فودی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آشپزی ساده سریع

ما در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌های خانگی که می‌توانید به‌عنوان غذا برای مجالس، مهمانی‌ها و تولدهای خود با کمترین هزینه تهیه کنید آشنا کنیم.

مواد لازم

کنسرو ماهی تن با روغن زیتون: ۳۵۰ گرم
کرفس: ۲ساقه
سیب پوست کنده و خرد کرده: ۱عدد
مایونز: ۴ قاشق سوپ‌خوری
برگ ریحان ساتوری شده: ۲‌قاشق سوپ‌خوری
آبلیموی تازه: ۱ قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل آسیاب کرده: به مقدار لازم
نان تست جو یا چاودار: ۸برش

طرز تهیه ساندویچ سرد ماهی تن

در ابتدا یک کاسه متوسط انتخاب کرده و ماهی تن را به همراه کرفس که ساقه آن را در جهت طول دو نیم کرده و نازک ورقه کرده‌ایم و سیب که به قطعات نیم‌سانتی‌متری خرد کرده‌ایم، داخل آن ریخته و مخلوط می‌کنیم.

سپس سس مایونز را به همراه ریحان و آبلیمو به تن ماهی اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم، طوری که مواد کاملاً به خورد هم بروند.

در ادامه مقداری نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده و سالادمان را مزه‌دار می‌کنیم. مخلوط ماهی تن را به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و روی نان تست ریخته و با قاشق پخش می‌کنیم.

در ادامه تکه‌های باقی‌مانده نان تست را روی مواد قرار می‌دهیم. در این مرحله ساندویچ‌ها آماده هستند و می‌توانیم آنها را در ظرف موردنظرمان چیده و رویشان را تزئین کنیم.

نکته: باید توجه داشته باشیم با توجه به اینکه تن ماهی خود نمک دارد، هنگامی که قصد داریم نمک را به مواد اضافه کنیم، با احتیاط و کم‌کم این کار را انجام دهیم.
منبع : همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.