کشنده ولوو FH500 + معایب و مزایا

0

ولوو اف هاش 500 یکی از محصولات پر قدرت شرکت خودروسازی ولوو می باشد که از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

شرکت خودروسازی ولوو یک شرکت بزرگ در زمینه ی خودروهای سنگین می باشد که در کشور سوئد فعالیت می کند.

خودروهای اف هاش در اوایل با نام های FH16-FH12 به بازار خودروهای سنگین معرفی شد! این سری از کشنده های ولوو از ابتدا تا زمان حال 400000 هزار دستگاه روانه بازار خودروهای سنگین کرده است.

هر عددی که بعد از نام FH قرار میگیرد ! قدرت اسب بخار آن کشنده محسوب می شود مثلا کشنده اف هاش 500 یعنی یک کشنده با 500 اسب بخار می باشد.

در سال 1993 بود که شرکت بزرگ خودروسازی ولوو از سری های FH! بعد از 15 سال پرده برداری کرد در آن زمان تولید موتور 12 لیتری مدرن و بروز کار سختی بود که شرکت ولوو توانست به راحتی انجام دهد.

دو مدل های FH12-FH16 اولین مدل های بودند که در درسته ی fH! ها قرار گرفته اند که از کابین و شاسی مشابه هم برخوردار بودند.

همچنین باید بگوییم شرکت خودروسازی ولوو با تولید محصولات FH توانست لقب کامیون برتر و جایزه کامیون برتر را در سال 1994 اذان خود کند.

کابین های خودروهای اف هاش از جنس فولاد تولید گردیده بود که در مرور زمان از پوسیدگی اتاق در معرض آفتاب جلوگیری می کند.

همچنین از لحاظ آیرودینامیکی ولوو اف هاش 500 نیز از طراحی خوبی برخوردار می باشد! که باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت در این خودرو می شود.

در ادامه به توضیح کامل مشخصات فنی ولوو اف هاش 500 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مشخصات فنی ولوو اف هاش 500

اگر بخواهیم به مشخصات فنی ولوو اف هاش 500 ! بپردازیم باید در ابتدا بریم سراغ موتور این خودرو که بخش مهمی در تمامی خودروهای موجود در جهان محسوب می شود.

در کشنده ولوو اف هاش 500 از موتور پر قدرت به نام D13K500 استفاده گردیده است! این موتور 13 لیتری پر قدرت می تواند تا 500 اسب بخار قدرت را برای این کشنده فراهم کند.

این موتور دارای 24 سوپاپ و 6 سیلندر می باشد که از نوع 12 سرعته است که مجهز به سیستم تزریق 4 زمانه می باشد !و درآخر باید بگوییم که حداکثر گشتاورد موتور 2500 نیوتن متر می باشد.

سیستم گیربکس این خودرو I SHIFT نام دارد که دارای طرفدارن زیادی در سرتاسر جهان می باشد این سیستم گیربکس از قدرت بسیار زیادی برخوردار می باشد و همچنین باید بگوییم این گیربکس از بهترین جنس تولید و طراحی گردیده است.

سوخت این خودرو نیز بسیار مجهز و پیشرفته می باشد این سیستم از نوع دیزلی با نام LNG می باشد که دارای باک 900 لیتری می باشد همچنین باید بگوییم کشنده ی اف هاش 500 توانست در سال های فعالیت خود استاندارد آلایندگی یورو 6 را اذان بیشتر محصولات خود کند.

وزن نا خالص این خودرو 26 تن می باشد عرض کلی خودرو نیز 2495 میلیمتر و طول یا ارتفاع کلی 3964 میلیمتر می باشد.

کشنده اف هاش 500 دارای 10 عدد لاستیک می باشد که لاستیک های جلو با سایز 315/80R22.5 و لاستیک های عقب با سایز و مدل 315/80R22.5 روی خودرو به بازار عرضه می شود.

سیستم های تعلیق جلو وعقب این کشنده نیز از نوع بادی می باشد شرکت ولوو رکورد برترین ترمز را درسال های اخیر شکست و توانست بهترین ترمز خودرو را رونمایی کند.

هدف اصلی این شرکت خودروسازی بزرگ جلوگیری از تصادفات جاده ای و برخورد این خودروها با عابرین پیاده می باشد.

کابین این خودرو پر قدرت و پر طرفدار 13 متر متر مکعب فضای داخلی را برای راننده فراهم می سازد در داخل کابین کشنده اف هاش 500 یک مخزن آب نیز وجود دارد که راننده می تواند در مواقعی که به آب نیاز دارد برای شستشو ظرف و یا سایر موارد شخصی می تواند به این منبع آب مراجعه کند.

کشنده ی ولوو رقیب بسیار جدی برای سایر برند های دیگر از جمله اسکانیا،بنزو…… می باشد فضای داخلی نیز از سایر برند های دیگر جا دارتر می باشدکه خود یک مزیت بسیار مهم برای راننده محسوب می شود.

طراحی داشبورد و فضای داخلی این کشنده نیز با بهره گیری از بهترین متریال و بهترین طراحی در اختیار راننده قرار گرفته است.

نکته ی بسیار جالبی که در خودروهای اف هاش 500 قابل مشاهده می باشد تهویه مطبوع مناسب می باشد که وقتی شما ماشین را برای مدتی پارک می کنید این سیستم به صورت خودکار حتی اگه ماشین خاموش باشد هوای داخل کابین را تهویه می کند.

همچنین در کشنده اف هاش 500 یک سانروف روی سقف وجود دارد که به زیبایی ولوو می افزاید همچنین باعث جلوگیری از تاریکی در کابین داخلی این کشنده می شود.

همچنین این خودرو امکانات دیگر از جمله نمایشگر دیجتیال ،کروز کنترل ،خط خوان و سایر تجهیزات امنیتی و رفاهی دیگر بهره می برد.

منبع:دیزلیران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.