اولین پیکاپ هیبریدی جهان + عکس و مشخصات

0

پیکاپ گریت وال شانهای کانن Shanhai Cannon رونمایی شد

شرکت گریت وال موتورز چین هنوز معتقد است که تقاضا برای خرید خودروهای پیکاپ توسط مشتریان رو به رشد است. به همین دلیل پیکاپ جدیدی به نام شانهای کانن Shanhai Canon را در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی کرده که اولین پیکاپ هیبریدی دنیا محسوب می شود.

مشخصات فنی پیکاپ گریت وال شانهای کانن Greatwall Shanhai Cannonگریت وال قصد دارد که پیکاپ شانهای کانن Shanhai Cannon را با سه پیشرانه مختلف به بازار عرضه کند. یکی از این سه پیشرانه یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی هیبریدی، دیگری یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربودیزل و دیگری یک موتور 3 لیتری توربوشارژ بنزینی شش سیلندر V شکل است.

قدرت و گشتاور دو موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی هیبریدی و همچنین موتور 2.4 لیتری توربوشارژ پیکاپ گریتوال شانهای کانن Shanhai Cannon هنوز اعلام نشده، ولی موتور 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربوشارژ این پیکاپ قادر به تولید 348 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور بوده که این نیرو به وسیله گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ های این خودرو منتقل می شود.

گرچه هنوز به صورت رسمی تایید نشده، ولی وزارت صنعت و فناری چین اعلام کرده که موتور 2.4 لیتری توربودیزل چهار سیلندر پیکاپ گریت وال شانهای کانن Shanhai Cannon قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت است.

پیکاپ گریت وال شانهای کانن دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5440، 1991 و 1924 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 3350 میلی متر اعلام شده که بسیار خیره کننده است. این پیکاپ حوض بار بسیار بزرگی هم دارد که 1500 میلی متر طول و 1520 میلی متر عرض و 500 میلی متر عمق آن بوده و 18 نقطه گره برای آن تعبیه شده است.

ظاهر پیکاپ گریت وال شانهای کانن Shanhai Cannon

کاملا مشخص است که گریت وال در طراحی پیکاپ شانهای کانن Shanhai Cannon از اسیووی لوکس خود یعنی تانک 500 الهام گرفته است. این موضوع در سبک طراحی پروفیل جلوی این خودرو به خصوص چراغ ها و جلوپنجره بزرگ و تریم کرومی درون آن کاملا دیده می شود.

پیکاپ گریت وال شانهای کانن دارای سپری برآمده و حجم پردازی شده بوده این حجم پردازی ها در گلگیرها و آرک چرخ ها بیشتر مشخص است. طراحی نمای عقب پیکاپ گریت وال شانهای کانن Shanhai Cannon تقریبا ساده اجرا شده و تنها قسمت عجیب این قسمت درب حوض بار بوده که می توان آن را مانند پیکاپ ها به پایین باز کرد و همچنین می توان آن را از وسط به دو طرف باز کرد.

گریت وال ادعا کرده که پیکاپ شانهای کانن لوکس ترین پیکاپ بازار جهان بوده که این موضوع اصلا صحت ندارد، اما می توانیم تایید کنیم که این خودرو پیکاپی لوکس با کابینی زیبا و با کیفیت است.

از جمله ویژگی های کلیدی کابین پیکاپ گریت وال شانهای کانن Shanhai Cannon می توان به نمایشگر لمسی بزرگ، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان و تریم چوبی، تریم دو رنگ سفید و آبی تودوزی کابین و امکان تنظیم برقی تمام صندلی ها حتی صندلی های ردیف دوم اشاره کرد./خودرونویس

منبع: Carscoops

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.