چین اولین هواپیمای خورشیدی خود را با موفقیت آزمایش کرد

0

گروه صنعت هوانوردی چین که سازنده هواپیماهای داخلی در این کشور است، نخستین پرواز هواپیمای خورشیدی خود را انجام داد.

گروه صنعت هوانوردی چین با انتشار این خبر افزود: هواپیمای « کیمینگ شینگ ۵۰ » یا ” ستاره صبح ۵۰ ” از فرودگاه یولین در استان شانانشی از زمین بلند شد و به مدت ۲۶ دقیقه در آسمان پرواز کرد.

تمامی سیستم‌های اتوماتیک این هواپیما به درستی و خوبی عمل کردند. این هواپیمای ۶ موتوره با باطری‌های خورشیدی کار می‌کند و برای عملیات بلند مدت نزدیک فضا طراحی شده است. منظور از نزدیک فضا، بخشی از اتمسفر زمین در ارتفاع ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است. این فضا برفراز مرتفع ترین ارتفاعات خطوط هواپیماهای تجاری و در زیر ماهواره‌هایی است که به دور زمین می‌چرخند.

طراح این هواپیماهای خورشیدی در مصاحبه با خبرنگاران گفت، این هواپیما به پیشرفت تحقیقات و توسعه در زمینه هایی از جمله انرژی‌های جدید، مواد ترکیبی و مهندسی هوانوردی کمک خواهد کرد و ظرفیت‌های عملیاتی چین در نزدیک فضا و اقیانوس را بهبود می‌بخشد.

پیش از گروه صنعت هوانوردی چین، شرکت صنعتی تکنولوژی و علوم هوانوردی چین مدل های پهپادهای خورشیدی را توسعه داد که قادر به پرواز در منطقه نزدیک فضا بودند.

در حال حاضر، کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس پهپادهای خورشیدی را توسعه داده اند که تا ارتفاع ۲۰ هزار متر پرواز می‌کنند. رکورد جهانی ارتفاع ثبت شده توسط این پهپادهای خورشیدی ۲۹ هزار و ۵۲۴ متر بوده است که توسط شرکت تکنولوژی « آئروایرمنت » در کالیفرنیا در ماه اوت سال ۲۰۰۱ ساخته شد.
منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.