900 دستگاه خودرو فاقد ثبت سفارش در گمرکات کشور

0

سخنگوی گمرک کشور از فاقد ثبت سفارش ۹۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور خبر داد.

آقای سید روح اله لطیفی گفت: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۲ هزار خودرو در اماکن بندری کشور منتظر تعیین تکلیف شدن، هستند که از این تعداد ۹۰۰ دستگاه فاقد ثبت سفارش هستند. طبق قانون کالایی که بخواهد از گمرک ترخیص شود باید ثبت سفارش و منشا ارز آن مشخص شود. در حال حاضر ۹۰۰ دستگاه خودرو فاقد ثبت سفارش در گمرکات کشور هستند. اگر سیاست گذاران سیاست خارجی، بازار در دولت و مجلس تشخیص دهند که ثبت سفارش این ۹۰۰ خودرو‌ها فراهم شده امکان ترخیص آن‌ها وجود دارد.

به گفته او، حدود ۱۰۰۰ خودرو در گمرکات کشور به دلیل داشتن شاکی و پرونده قضایی دپو شده اند که بخشی از آن شاید قاچاق باشد.براساس مصوبات اگر مشکل این نوع خودرو‌ها مشخص و به گمرک اعلام شود تشریفات ترخیص این خودرو‌ها نیز فراهم خواهد شد.

سخنگوی گمرک این را هم گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ خودرو به دلیل اینکه بالای ۲۵۰۰ سی سی ساخت کشور خاصی هستند ورور آن‌ها ممنوع است. اگر این خودرو‌ها در تصمیم حوزه تجارت خارجی و براساس قوانین مصوبه‌ای داشته باشند و یا بتوانند در مناطق آزاد تردد کنند، گمرک به شرط دریافت مصوبات قانونی می‌تواند برای ترخیض قانونی این نوع خودرو‌ها هم اقدام کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.