مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

0

هوندا سرانجام مشخصات فنی سیویک تایپ R مدل 2023 را منتشر کرد. نسل جدید هوندا سیویک تایپ R دقیقا 9.1 اسب بخار نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر شده و جهت یادآوری بیان می کنیم که تنها در مدل هاچبک به بازار عرضه می شود.

مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R مدل 2023

هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 به نسخه ارتقا یافته موتور K20C1 مجهز شده که یک نیروگاه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید 319 اسب بخار قدرت در دور 6500 و 420 نیوتن متر گشتاور در دور 2600 تا 4000 است. بدین ترتیب این موتور در زمینه گشتاور نیز 20 نیوتن متر ارتقا یافته است. البته سیویک تایپ R جدید نسبت به مدل اروپایی نسل قبل خود که 320 اسب بخار قدرت تولید می کرد، حدود یک اسب بخار ضعیف تر شده است. جدا از این صحبت ها، هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 قدرتمندترین خودروی تولید کارخانه ای بوده که این شرکت تا به امروز به بازار برخی کشورها از جمله آمریکا عرضه کرده است.

هوندا اظهار کرده که با تغییر اندازه، شکل و تعداد پره های توربین توربوشارژ، تلاش کرده فشار توربوشارژ را در دورموتورهای بیشتری حفظ کند. ضمن اینکه افزایش جریان ورودی هوا و سیستم اگزوز کارآمدتر با سوپاپ های فعال که موجب صدای تولیدی بیشتر در دور موتورهای بالاتر شده، به افزایش بازده این موتور کمک کرده اند.

ورودی های هوای بزرگتر جلوپنجره، رادیاتور بزرگتر و یک فن خنک کننده بزرگ به خنک سازی بهتر این موتور به خصوص در هنگام رانندگی پرفشار و دورموتورهای بالا کمک بسیاری می کند. گیربکس شش سرعته هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 هم بروزرسانی شده تا راننده بهتر و ساده تر با خودرو ارتباط برقرار کند.

فلایویل سبکتر و سیستم هماهنگی با دور موتور گیربکس باعث شده بتوان معکوس های بسیار خوبی را با گیربکس دنده ای هوندا سیویک تایپ R تجربه کرد که موجب پایداری بهتر خودرو در پیچ ها نیز می شود. همچنین نصب شیفتر دنده با صلبیت بیشتر و الگوی بهینه شده تعویض دنده ها باعث شده که راننده در زمان تعویض دنده ها رضایت بیشتری داشته باشد. همچنین وجود دیفرانسیل با محدود کننده لغزش موجب می شود نیرو در بهترین و بهینه ترین شکل به سطح زمین انتقال پیدا کند.

هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 بر پایه نسل یازدهم سیویک توسعه پیدا کرده و فاصله بین دو محور آن نسبت به قبل 3.5 سانتی متر کشیده تر شده که نتیجه آن سواری نرم تر و پایداری بهتر شده است. عرض اکسل جلو و عقب هوندا سیویک تایپ R نسل جدید نسبت به نسل قبلی خود به ترتیب 2.5 و 1.9 سانتی متر بیشتر شده است. سرانجام نیز کالیپرهای ترمز به یونیت های دو بخشی تقسیم شده اند و برای بهبود سیستم خنک سازی ترمز در حین ترمزگیری های پی در پی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است.

هوندا سیویک تایپ R جدید نسبت به نسل قبلی حدود 2 سانتی متر کشیده تر بوده و 1.2 سانتی متر نیز ارتفاع کمتری دارد و 1.5 سانتی متر هم عریض تر شده است. این خودرو به رینگ های 19 اینچی مشکی مات مجهز بوده که دارای تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S هستند که 2 سانتی متر عریض تر از نسل قبلی اند.

کابین هوندا سیویک تایپ R مدل 2023

هوندا سیویک تایپ R مدل 2023 در داخل کابین دارای صندلی هایی اسپرت، موکت کف و تریم قرمز رنگ بوده و در کنار آنها شیفتر دنده آلومینیومی و پلاک Type R روی داشبورد نصب شده اند. صندلی ها باعث شده که فاصله راننده از سطح زمین کمتر شود و به لطف ستون های باریک تر، جانمایی جدید آینه های جانبی و کاپوت کم ارتفاع تر دید خوبی هم نسبت به اطراف برای راننده فراهم شده است.

نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان هوندا سیویک تایپ R به نحوی طراحی شده که اطلاعات را به ساده ترین شکل ممکن به راننده نمایش دهد. این نمایشگر دارای مد R+ بوده که نشانگر دورموتور مسابقه ای و موقعیت دنده گیربکس را در بالای نمایشگر به راننده نشان می دهد.

نمایشگر 9 اینچی لمسی میان داشبورد هم تمامی اعداد و ارقام مربوط به عملکرد هوندا سیویک تایپ R را بررسی و ضبط می کند تا مهارت های رانندگی خود را با این خودرو تقویت کنید. این نمایشگر دارای درگاه بدون سیم اپل کار اندروید اتو بوده و  شارژر بدون سیم تلفن همراه و سیستم صوتی پریمیوم Bose Centerpoint نیز برای سیویک تایپ R نصب شده تا سرنشینان در کنار حس و حال اسپرت سواری، مقداری هم لاکچری بودن را تجربه کنند.

منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.