لطف والیبال لهستان به ایران!

0

تیم ملی والیبال لهستان با پیروزی برابر آمریکا سهمیه صدرنشینی گروه را نسوزاند.

در دور سوم رقابت های والیبال قهرمانی جهان، تیم ملی لهستان در دیداری تماشایی هر چند دست نخست را به آمریکا واگذار کرد اما در نهایت 3-1 پیروز و به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد. البته لهستان به دلیل میزبانی رقابت ها به هر شکلی که به جمع شانزدهم تیم پایانی راه می یافت در نهایت به عنوان تیم اول مرحله بعد با تیم شانزدهم (ضعیف ترین تیم صعود کرده) روبرو می شد.

در مرحله یک چهارم نهایی والیبال قهرمانی جهان، دوازده تیم برتر (تیم های اول و دوم) از گروه های شش گانه به همراه چهار تیم از تیم های سوم که عملکرد بهتری داشته اند، شانزده تیم نهایی را تشکیل خواهند داد. به این ترتیب از بین شش تیم اول گروه ها، چهار تیم این فرصت را دارند که در مرحله یک هشتم نهایی با یکی از چهار تیم ضعیف تری که به عنوان تیم سوم راهی این مرحله روبرو شوند.

اما اسلوونی که به همراه لهستان میزبان رقابت هاست، یکی از این چهار سهمیه را سوزانده است. اسلوونی نمی تواند به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کند، اما به دلیل میزبانی پس از لهستان، به شکل اتوماتیک تیم دوم خواهد بود.

اگر لهستان به آمریکا می باخت، یکی از این سهمیه ها به آمریکا می رسید و با توجه به دو سهمیه لهستان و اسلوونی، فقط یک تیم دیگر این فرصت را داشت که در مرحله بعد با تیم سوم روبرو شود،  اما شاگردان گربیچ مقتدرانه با سه پیروزی به مرحله بعد صعود کردند تا نشان دهند که نیازی به سهمیه میزبانی ندارند.

بیوگرافی بهروز عطایی همسر بهروز عطایی بازیکنان تیم ملی والیبال بهترین والیبالیست جهان نتایج تیم ملی والیبال بهترین پاسور والیبال بیوگرافی ورزشکاران

به این ترتیب غیر از دو میزبان رقابت ها، دو تیم دیگر از بین سرگروه های پنچ گروه، این فرصت را دارند تا در مرحله بعد با تیم های سوم روبرو شوند. اگر ایران در دیدار آخر خود موفق به پیروزی 3-0 مقابل هلند شود، می تواند امیدوار باشد که در صورت لغزش ایتالیا یا صربستان، یکی از تیم هایی باشد که در مرحله بعد با تیم سوم یکی از گروه ها روبرو می شود. اتفاقی که البته احتمالش بسیار اندک است چرا که هر دو تیم قدرتمند ایتالیا و صربستان حریفان آسانی پیش رو دارند.

محتمل ترین حالت (با توجه به نتایج و دیدارهای باقی مانده) این است که چهار تیم لهستان، اسلوونی، ایتالیا و صربستان با تیم های سوم روبرو شوند و حریف بعدی ایران در مرحله بعد یکی از شش تیم دوم صعود کرده باشد. البته تمام فرضیات بر اساس پیروزی والیبالیست های ایران مقابل هلند شکل گرفته و در غیر این صورت حریف بعدی ایران احتمالا یکی از سرگروه ها خواهد بود.

با این حال چینش نامتوازن گروه ها قدری احتمالات را بر هم زده، مثلا در گروه اول رقابت ها، تیم دوم صعود کننده یکی از دو تیم اوکراین و تونس خواهد بود که هیچ کدام حریف قدرتمندی برای مرحله یک هشتم نهایی به حساب نمی آیند.
عطایی به قولش وفا نکرد؛ سیزدهمی ایران در والیبال قهرمانی جهان!
تیم ملی والیبال ایران در رده سیزدهم رقابت های قهرمانی جهان قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران با شکست سه بر صفر مقابل برزیل از رسیدن به جمع هشت تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان بازماند.

در پایان مرحله یک هشتم نهایی رتبه نهایی ایران مشخص شد و تیم ملی به رده ای بهتر از سیزدهم که دوره پیش هم کسب کرده بود نرسید.

بیوگرافی بهروز عطایی همسر بهروز عطایی بازیکنان تیم ملی والیبال بهترین والیبالیست جهان نتایج تیم ملی والیبال بهترین پاسور والیبال بیوگرافی ورزشکاران

بهروز عطایی پیش از این قول داده بود که تیم ملی در این رقابت ها رده ای بهتر از دوره قبل را کسب می کند که اینگونه نشد. نکته جالب توجه اینکه ترکیه در رده ای بهتر از ایران قرار گرفت.

رده بندی رقابت ها:

9- صربستان

10-  هلند

11- ترکیه

12- ژاپن

13-ایران

14- کوبا

15- آلمان

16- تونس

17-  کانادا

18- مکزیک

19- مصر

20-بلغارستان

21- قطر

22- پورتوریکو

23- کامرون

24- چین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.