عوامل افزایش مصرف بنزین در سیستم انژکتوری
خرابی سوخت پاش یا انژکتور (به مرور زمان سوزن داخل سوخت پاش خرده شده ویا سیلندر آن گشاد میشود و گاهی با خرابی سیم پیچ که وظیفه تولید میدان مغناطیسی را دارد انژکتور به درستی پاشش نمی کند) که با شستشوی انژکتور ها با دستگاههای خوب میتوان از سالم بودن آن مطمئن شوید.
خرابی سنسور اکسیژن
درست عمل نکردن سنسور فشار و دمای هوای ورودی Tmap( گاهی ممکن است که این سنسور اطلاعات اشتباه به Ecu بدهد و Ecu دستور پاشش سوخت اشتباه به انژکتورها بدهد
سنسور میل سوپاپ
با خراب شدن این سنسور در برخی از Ecu ها خودرو به دلیل این که نمیتواند موقعیت درست زمان پاشش سیلندر یک را پیدا کند پاشش سوخت را از حالت ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر میدهد و با این اَمر هر دو انژکتور قرینه یعنی سیلندر ۱و۴ باهم ،۲و۳ باهم پاشش میکنند که این اَمر باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود
خرابی فشنگی دمای آب
با خراب شدن شدن فشنگی دمای دو حالت پیش میآید:
هوا سرد است به خودرو استارت می زنیم خودرو روشن میشود ولی درجا کار نمی کند به دلیل این به Ecu گزارش نشده است که دمای آب سرد است که Ecu به موتور پلهای دستور دهد دور موتور را زیاد کند
گاهی دمای آب بالاست ولی به Ecu اشتباهاً دمای پایین را گزارش میکند که این امر باعث دستور اشتباه Ecu به استپر موتور یا موتور پلهای میشود و موتور با دور بالا کار میکند.
خرابی استپر موتور یا موتور پله ای
استفادهی ترموستات با دمایی پایین تر از اندازه ی حد مجاز
خرابی و یا درست کار نکردن ECU