علت روشن شدن چراغ ABS چیست؟

0

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که علت روشن شدن چراغ ABS چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل در خودرو وجود دارد. هر کدام از این دلایل می توانند یک سری فاکتور های خاص را تحت تاثیر قرار دهند.

در کل، شما باید با ساختار و نحوه عملکرد این چراغ به طور کامل آشنا باشید تا بتوانید دلیل روشن شدن چراغ ABS را پیدا کنید. اگر شما هم به این مبحث علاقه مند هستید، مقاله امروز ما را از دست ندهید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم.

مکانیزم چراغ ABS در خودرو

صدای خرخر ماشین از کجاست علت صدای خرخر هنگام ترمز گرفتن علت روشن شدن چراغ abs پراید اطلاعات فنی خودرو روشن شدن چراغ ای بی اس آموزش مکانیک خودرو علت ضعیف شدن ترمز

اگر ماشین عزیز شما هم از چراغ ABS و سیستم ABS استفاده می کند، حتما شما با مشکلات خاصی همچون روشن شدن بی دلیل چراغ مواجه شده اید. این مشکل می تواند موارد مختلفی را تحت تاثیر خود قرار دهد. جالب است بدانید که این چراغ می تواند خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. ABS که با نام ترمز ضد قفل هم شناخته می شود، به عنوان یکی از مهم ترین استاندارد های جهانی شناخته شده است.

برای استفاده از این سیستم، تولید کنندگان خودروی فعال در ایران از روش های مختلفی استفاده کرده اند. هنگامی که شما پدال ترمز را فشار می دهید، این سیستم وارد عمل شده و از قفل شدن ماشین و چرخ ها جلوگیری می نماید. این سیستم می تواند به شما کمک کند تا خیلی بهتر وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

این سیستم یکی از اولین سیستم های پایداری است که بر روی خودرو های تولید شده در سطح جهانی نصب شده است. به همین علت هم روشن شدن چراغ ABS می تواند آسیب های خیلی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. شاید در نگاه اول این چراغ فقط یک مورد ساده به نظر برسد ولی، در واقعیت این چراغ هشدار مهمی به شما می دهد.

هنگامی که این سیستم با مشکل مواجه می شود و به هر دلیلی درست عمل نمی کند، چراغ ABS روشن می شود. این چراغ به شما هشدار می دهد که به ماشین خود رسیدگی کنید.

آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی abs تعمیرات تخصصی تیبا تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران عیب یابی ترمز abs علت داغ کردن دیسک ترمز گیر کردن چرخ موقع ترمز گرفتن روشن شدن چراغ ای بی اس مدولاتور ABS تعمیر مدولاتور ABS قطع abs پراید

انواع ترمزهای ABS

مطمئنا در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع ترمز ABS در بازار های داخلی ایران موجود است و هر کدام از این مدل ها و ساختار ها، بر روی یک ماشین خاص نصب می شوند. در هر صورت اگر شما هم قصد استفاده از ترمز ABS برای ماشین خود را دارید، باید به دنبال بهترین و قوی ترین مدل های موجود در بازار باشید.

اولین مدلی که ما قصد بررسی آن را داریم ترمز ABS چهار کاناله با چهار سنسور می باشد. نام دیگر این محصول چهارگانه بوده و هر چرخ سنسور و سوپاپ مخصوص خود را دارد. این سرویس می تواند دقیق ترین و بهترین حالت ABS را برای شما به نمایش بگذارد و به همین علت هم استفاده از آن به شدت پر بازده است.

ترمز ABS سه کاناله با سه سنسور که با نام سه گانه هم شناخته می شود، دیگر محصولی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. در ساختار اصلی این محصول سوپاپ ها و کانال ها به همراه سنسور ها برای چرخ های جلو به صورت جداگانه طراحی می شود. چرخ های عقب یک سری کانال و سوپاپ های حسگر خاص خواهند داشت. معمولا آنها روی اکسل عقب قرار می گیرند.

ترمز ABS یک کاناله با یک سنسور آخرین محصولی است که ما قصد بررسی آن را داریم. این سیستم که با نام تک کاناله هم شناخته می شود، به شدت قوی است. این سیستم معمولا در خودرو های خاص و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که استفاده از ترمز ABS تک کاناله در خودرو های سنگین به افراد کمک می کند تا سرعت چرخ ها را کنترل نمایند.

معرفی ABS ABS چیست عملکرد سیستم ترمز ABS آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر ABS اجزای سیستم ترمز ای بی اس تعمیرگاه ترمز ای بی اس قیمت ای بی اس پراید پمپ ای بی اس پژو 206 قیمت یونیت ای بی اس پراید تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران تعمیرگاه تخصصی ترمز abs اصفهان معایب ترمز ای بی اس

دلایل روشن شدن چراغ ABS

هنگامی که چراغ ABS روشن می شود، شما باید به دنبال بررسی علت روشن شدن چراغ ABS باشید. این چراغ بی دلیل و بی خودی هیچگاه روشن نمی شود. پس، بهتر است که شما بتوانید به خوبی موارد مربوط به خرابی را بررسی نمایید. ترمز ABS برای اینکه در بررسی عملکرد خودرو موفق باشد، از چند سنسور مختلف استفاده می کند.

این سنسور ها همواره در حال بررسی وضعیت بوده و مطمئن می شوند ترمز ماشین شما قفل نمی شود. این سنسور ها بسته به نوع ترمز ABS در رده بندی ها و دسته بندی های مختلفی به فروش می رسند. هر کدام از آنها هم به یک روش و چینش خاص بر روی ماشین شما نصب می شوند تا بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

هنگامی که ترمز ABS در ماشین شما با مشکلاتی همچون خرابی سنسور یا آسیب دیدگی مواجه شود، پیامی را به کامپیوتر خودرو ارسال می کنند. این خطا می تواند مربوط به هر قسمت از ترمز ABS باشد. هنگامی که این خطا به کامپیوتر ماشین می رسد، سیستم با استفاده از روش های خاص چراغ ABS را روشن می کند تا شما را متوجه خرابی سازد.

پس مهم ترین علت روشن شدن چراغ ABS خرابی سیستم و سنسور ها می باشد. در چنین شرایطی شما باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر ماشین اقدام کنید. چرا که در  غیر این صورت، شما با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد. این مسئله نه تنها خطرات مالی، بلکه خطرات جانی برای شما به همراه دارد.

 

آموزش تعمیرات ترمز ای بی اس اجزای سیستم ترمز ای بی اس پمپ ای بی اس پژو 206 ترمز ای بی اس سمند روشن شدن چراغ ای بی اس طرز کار ترمز ای بی اس قیمت پمپ ای بی اس 206 معایب ترمز ای بی اس ABS چیست و چطور کار میکند آموزش تعمیر ABS ترمز ABS چیست روشن شدن چراغ ABS پژو 206 علت چوب شدن ترمز abs مدولاتور ABS محل بستن سنسور ABS

علت روشن شدن چراغ ABS پژو 206

علت روشن شدن چراغ ABS در خودرو های مختلف می تواند متنوع باشد. مسلما این چراغ نشان دهنده خرابی در سیستم ای بی اس می باشد. ولی، کدام قسمت این سیستم خراب شده است اهمیت زیادی دارد. مثلا در خودروی پژو 206 یکی از رایج ترین دلایل خرابی این دستگاه مربوط به رله و سوکت است. هنگامی که رله ها و سوکت ها آسیب ببینند، ماشین شما هم خراب می شود. در نتیجه همه این فرایند ها چراغ ABS خودرو روشن خواهد شد.

ترمز abs پژو پارس تعمیر ترمز abs پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو 405 تعمیرات تخصصی سمند مشکلات ترمز خودرو آموزش تعمیر ABS عیب یابی ترمز abs روشن شدن چراغ abs روشن شدن چراغ ترمز دستی 405 علت روشن شدن چراغ abs پژو 405 روشن شدن چراغ ABS سمند فیوز abs پژو 405

علت روشن شدن چراغ ABS سمند ef7

همچون خودروی پژو 206، شما می توانید دلایل مختلفی را برای روشن شدن چراغ ABS در خودروی سمند مد نظر خود قرار دهید. هر کدام از این دلایل به نحوی خاص بر روی فعالیت های شما تاثیر گذار هستند. کاهش یافتن سطح روغن ترمز یا از بین رفتن عملکرد صحیح سنسور های چرخ، می تواند از جمله دلایل روشن شدن چراغ ABS در خودروی سمند باشد.

آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی خودرو آموزش عیب یابی خودرو علت چوب شدن پدال ترمز علت ضعیف شدن ترمز علت خالی کردن ترمز بهترین مکانیک تهران آدرس مراکز صداگیری ماشین آموزشگاه برق خودرو

علت روشن شدن چراغ ABS تیبا

دیگر نیازی به گفتن ندارد که خرابی قطعات ترمز ABS می تواند چراغ ABS ماشین شما را روشن کند. در نتیجه، اگر شما هم با مشکلات خاصی همچون روشن شدن چراغ ABS مواجه شده اید، حتما باید با یک تعمیرکار حرفه ای صحبت کنید. مطمئنا تشخیص نوع خرابی و هزینه پرداختی شما کار راحتی نیست. این فعالیت فقط باید توسط افراد حرفه ای و مجرب صورت گیرد تا برای شما هیچ مشکل خاصی به وجود نیاید.

آیا کم بودن روغن ترمز می تواند باعث روشن شدن چراغ ABS شود؟

یکی از دلایل روشن شدن چراغ ABS خودروی شما این است که ممکن است سطح روغن ترمز به صورت غیر طبیعی پایین بیاید. با ترمز کردن خودرویتان متوجه خواهید شد که روغن ترمز شما کم است یا نه. ممکن است ترمز کردن نرم یا اسفنجی به نظر برسد. با این حال، اگر روغن ترمز کم باشد، احتمالاً مشکلات دیگری به جز روشن شدن چراغ ABS را در پی خواهد داشت.

با روشن شدن چراغ ABS چه اتفاقی در خودرو رخ می دهد؟

پس از بررسی علت روشن شدن چراغ ABS، شما باید از خطرات رانندگی با آن مطلع شوید. برخی از افراد به هر دلیلی دوست ندارند تا مشکلات را بررسی نمایند. مطمئنا روشن شدن چراغ ABS در خودروی شما می تواند اتفاق های مختلفی را برایتان رقم زند. گاهی اوقات چند ثانیه پس از روشن شدن این چراغ، خود سیستم اتوماتیک آن را خاموش می کند.

خاموش و روشن شدن این سیستم نشان دهنده عملکرد صحیح است. البته که اگر این چراغ برای مدت زمان طولانی روشن بماند، شما باید آمادگی خرابی را داشته باشید. روشن بودن چراغ یعنی سیستم ای بی اس ماشین شما خراب شده است. پس، شما می توانید از ترمز های معمولی استفاده کنید.

اما از همان لحظه روشن شدن چراغ ABS دیگر شما نمی توانید بر روی قفل ترمز حساب باز کنید. ممکن است که در شرایط خاص شما به قفل ABS نیاز داشته باشید. دیگر در این شرایط احتمال کار کردن درست این سیستم خیلی پایین است. در چنین شرایطی به شما توصیه می شود تا با استفاده از بهترین و قوی ترین قطعات موجود در بازار، این مشکل را بررسی کنید و برای رفع آن اقدام نمایید.

آیا با وجود روشن شدن چراغ ABS می توان رانندگی کرد؟

رانندگی به هنگام روشن بودن چراغ ABS خودرو مشکلی ندارد. روشن بودن این چراغ هشدار در خودرو تاثیری در ترمز کردن نرمال خودرو نخواهد داشت. البته توصیه ما این است که فورا پس از این مشکل به تعمیرگاه مراجعه کنید چراکه سیستم ABS به کنترل خودرو و ترمز صحیح کمک می کند و درصورت عمل نکردن آن می تواند خطراتی را به همراه بیاورد.

چگونه چراغ abs را خاموش کنیم؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که بهترین راه موجود برای خاموش کردن چراغ ABS چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تعمیر بهترین راهی است که در جلوی پای شما قرار گرفته است. برای اینکه شما بتوانید این مشکل را به طور کامل از بین ببرید، باید نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنید.

این مسئله می تواند در شرایط خاص برای شما اهمیت بالایی هم داشته باشد. چرا که تعمیر ماشین می تواند دوباره سیستم ABS را راه اندازی کند و در شرایط خاص شما باز هم می توانید از آن استفاده کنید. جدا از تعمیر ماشین تقریبا هیچ راه دیگری برای خاموش کردن چراغ ABS وجود ندارد.

پس، هنگامی که عیب یابی سیستم به اتمام رسید و مراحل مربوطه تمام شدند، شما باید نسبت به تعمیر ترمز ABS ماشین خود اقدام کنید. از جمله رایج ترین دلایل خرابی این سیستم می توان به خرابی سنسور ها اشاره کرد. چرا که خرابی سنسور ها اهمیت زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با علل و دلایل روشن شدن چراغ ABS در انواع خودرو بپردازیم.امید است با فهمیدن علت رخ دادن این مشکل برای رفع کردن آن اقدام لازم را انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.