معرفی هایپرکار مک لارن Solus +عکس

0

مک لارن در هفته مونتری امسال از هایپرکار پیست محور خود یعنی سول رونمایی کرد. این خودرو از مدل‌های مسابقه‌ای اُپن ویلز ( خودروهای مسابقه‌ای مثل آنچه در فرمول یک می‌بینید، به علت اینکه چرخ‌ها از بدنه اصلی بیرون‌تر قرار می‌گیرند و پوشش محافظتی مانند گلگیر ندارند اُپن ویلز گفته می‌شوند که عموما تک سرنشین هستند ) الهام گرفته شده است و تنها 25 دستگاه از آن ساخته خواهد شد که پیش از این به فروش رفته‌اند.

Solus از پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 829 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قدرتمند رد لاین 10 هزار دور در دقیقه دارد و می‌تواند در مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 200 کیلومتر بر ساعت برسد و آن را تا 320 کیلومتر ادامه دهد. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس 7 سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها انجام می‌شود.

وزن سولوس تنها 1000 کیلوگرم و نیروی رو به پایینی که ایجاد می‌کند 1200 کیلوگرم است. این بدنه به واسطه پاد‌های آیرودینامیک که دور چرخ‌ها هستند، اسپلیتر جلو که هوا را به زیر خودرو و مسیر‌های سینی کف هدایت می‌کند و اسپویلر انتهایی این میزان دوان فورس را ایجاد می‌کند. رادیاتور‌های خودرو مانند خودروهای فرمول یک در سایدپاد‌ها قرار دارند که در این خودرو نقش گلگیر عقب را نیز بازی می‌کند.

سیستم تعلیق عقب از نوع دوبل جناغی و سیستم تعلیق جلو از نوع پوش راد برای دمپر‌های جلو که در معرض دید قرار دارند و پول راد برای عقب است. همانطور که بالاتر اشاره شد، سولوس تک سرنشین است و برای سوار و پیاده شدن از آن، سقف خودرو مانند کاکپیت جنگنده به جلو حرکت می‌کند. هر خودرو برای مالک سفارشی سازی می‌شود تا فرم صندلی و محل جایگیری آن مطابق با ارگونومی بدن فرد خریدار باشد. مانند دیگر خودرو‌های مسابقه‌ای حرفه‌ای فرمان از جنس تیتلنیوم و دارای کنترلگر‌های بسیار زیادی است که هرکدام نقش موثری در پرفورمنس خودرو دارند.


هر 25 خریدار سولوس بعد از یک برنامه آموزشی تحت نظر مربیان یک مسابقه تمام عیار را تجربه خواهند کرد. این افراد یک ست لباس مسابقه مورد تایید FIA، کلاه کاسکت و HANS سفارشی (هنس محافظ گردن و کتف راننده است) نیز دریافت می‌کنند.سولوس در دست توسعه قرار دارد و خریداران می‌توانند با نمونه اولیه رانندگی کنند تا در این مسیر شرکت را راهنمایی کنند. پس از اتمام این توسعه، خریداران به یک مراسم ترک دی ویژه دعوت می‌شوند و سپس یک کیس پرواز دریافت می‌کنند که شامل ابزار‌های مورد نیاز، جک، پایه، ابزار ارتباط رادیویی و coolant pre-heater خواهد بود تا بتوانند از خودرو خود در دیگر مسابقات و یا مراسم‌ها استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.