با قوی‌ترین و سریع‌ترین کانورتیبل دنیا آشنا شوید

0

هنسی ونوم F5 رودستر

اولین رندر رسمی F5 رودستر در سال 2019 منتشر شد و حالا پس از گذشت 4 سال، این سوپراسپرت جذاب تکمیل شده است و در هفته مونتری به نمایش گذاشته می‌شود.

هنسی مدعی شده که F5 رودستر قوی‌ترین و سریع‌ترین کانورتیبل تولید شده در جهان به حساب می‌آید. قوای محرکه این خودرو از نوع 8 سیلندر 6.6 لیتر توئین توربو با 1817 اسب‌بخار قدرت و 1617 نیوتن‌متر گشتاور خروجی است. این میزان نیرو و توان توسط گیربکس 7 سرعته نیمه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این شرکت می‌گوید، هنسی ونوم F5 رودستر می‌تواند به فراتر از 483 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل ونوم جی‌تی اسپایدر پیش‌تر از این توانسته بود به 427.4 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند تا رکورد و عنوان سریع‌ترین کانورتیبل دنیا را در اختیار داشته باشد.

از نظر طراحی خارجی F5 رودستر با نمونه کوپه هیچ تفاوتی ندارد و تنها بخشی که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند، پنل یک تکه فیبر کربن سقف محسوب می‌شود که تنها 8 کیلوگرم وزن دارد و از داخل با آلکانترا پوشیده شده است. پنل سقف همراه با یک کیف مسافرتی که از پشم مرینو درست شده تحویل داده می‌شود که برای جا به جایی مناسب است. در عین حال یک پایه نیز همراه با خودرو به خریدار تحویل داده می‌شود که برای نقش استند برای سقف در گاراژ را بازی می‌کند.

پشت خودرو F5 رودستر مانند دیگر سوپراسپرت‌های هم رده محفظه‌ای برای نمایش موتور وجود دارد. ونوم F5 دارای یک محفظه شیشه‌ای است که در ساخت آن از متریال پیشرانه‌های جت استفاده شده تا بتواند دمای بیش از 1000 فارنهایت را تحمل کند.

هنسی F5 رودستر کمتر از 1406 کیلوگرم وزن دارد در حالی که نسخه کوپه آن 1360 کیلوگرم بود. باید بدانید که خودرو‌های رودستر/کانورتیبل به علت مکانیزم سقف و نوع چفت شدن آن وزنی سنگین‌تر از کوپه‌ها دارند.

تنها 30 دستگاه از نمونه رودستر با قیمت پایه 3 میلیون دلار ساخته می‌شود که تولید آن از اواخر 2022 شروع خواهد شد. در مقام مقایسه، تیراژ نسخه کوپه تنها 24 عدد با قیمت 2.1 میلیون دلار بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.