لامبورگینی اوروس پرفورمانته + قیمت و مشخصات

0

16 اسب‌بخار بیشتر و 47 کیلوگرم سبک‌تر

تنها خودرو لوکسی که برای فروش بیشتر نیازی به آپدیت ندارد، قطعا لامبورگینی اوروس است. این خودرو نجات بخش لامبورگینی بود و توانست با فروش بالای خود این کمپانی را از رکود خارج کند. اوروس به تنهایی 61 درصد فروش این شرکت را به خود اختصاص داده و از چهار سال پیش تا کنون بیش از 20 هزار دستگاه از آن فروخته شده است. در نمیه اول سال 2022 لامبورگینی 5090 دستگاه اوروس به فروش رسااند تا بهترین نیم سال خود را تجربه کند.

درست است که اوروس یک موفقیت محض به حساب می‌آید و نیازی به تغییر و تحول ندارد، اما تازه واردانی چون استون مارتین DBX707 و در آینده فراری پورسانگ زنگ خطری برای آن محسوب می‌شوند. به همین منظور پرفورمانته حالا با توان بیشتر و وزن کمتر معرفی شده تا از رقبا عقب نماند. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو این خودرو حالا 16 اسب‌بخار بیشتر از قبل تولید می‌کند تا مجموع خروجی به 666 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور برسد.

با بیشتر شدن توان، لامبورگینی 47 کیلوگرم از وزن کلی این خودرو را نیز کاهش داده تا عملکرد سریع‌تر و بهتری داشته باشد. با این اصلاحات اوروس پرفورمانته در شتاب اولیه 0.3 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد شده و این عدد را به 3.3 رسانده است. بیشینه سرعت این خودرو 306 کیلومتر عنوان شده که از قدرتمندترین و سریع‌ترین شاسی بلند بازار یعنی DBX707؛ 4 کیلومتر کمتر خواهد بود.

پس از اعمال تغییرات بر روی سپر‌های جلو و عقب؛ این خودرو 25 میلیمتر بلند‌تر از نمونه استاندارد شده، ارتفاع این خودرو 20 میلیمتر کاهش داشته و عرض این خودرو به لطف گلگیر‌های بیرون زده 16 میلیمتر افزایش پیدا کرده است. این گلگیر‌های فیبر کربنی میزبان چرخ‌های سفارشی 23 اینچ و یا استاندارد 22 اینچ با تایر‌های Pirelli Trofeo R هستند. تغییراتی در اسپویلر عقب صورت گرفته و پره‌های آن از جنس فیبر کربن شده است. این اسپویلر که از روی اونتادور SVJ برداشته شده، حالا 38 درصد نیروی رو به پایین بهتری ایجاد می‌کند.

اوروس پرفورمانته به صورت استاندارد از سیستم اگزوز آکراپوویج و قطعات فیبرکربنی مانند سپر‌ها و دفیوزر استفاده می‌کند. از دیگر موارد اصلاح شده و ارتقا یافته، می‌توان به دیفرانسیل جدید برای توزیع بهتر و سریع‌تر گشتاور به چرخ‌ها، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و کالیبراسیون مجدد فرمان اشاره کرد.

به غیر از مود‌های رانندگی که در مدل استاندار و جود دارد، لامبورگینی مود جدید رالی را به نمونه 2023 پرفورمانته اضافه کرده تا در مسیر‌های خاکی عملکرد بهتری داشته باشد. در عین حال سیستم آنتی رول و دمپر‌های نسخه پرفورمانته برای بالاتر رفتن عملکرد خودرو در تمامی مسیر‌ها و تطبیق پذیری آن با مسیر دوباره پیکر بندی شده است.

فضای کلی کابین اوروس پرفورمانته مانند گذشته است اما تغییراتی همچون دوخت شش ضلعی صندلی‌ها، بسته دارک پکیج و گرافیک اصلاح شده نمایشگر راننده و سیستم اطلاعات و سرگرمی در کابین اعمال شده و البته مانند گذشته گزینه‌های سفارشی بسیاری از طریق برنامه Ad Personam برای تغییراتی مانند دستگیره درب‌های قرمز رنگ، رکاب‌های جانبی سفارشی، تریم آلومینیومی و یا چرم آلکانترا در دسترس قرار دارد.

قیمت اوروس پرفورمانته از 260.676 دلار آغاز می‌شود. جالب است بدانید این خودرو برای بازار چین به خاطر مسائل هومولوگیشن به 640 اسب‌بخار محدود می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.