گرانفروشی عجیب خودروهای مونتاژی در ایران

0

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با اشاره به گران فروشی 300 تا 600 میلیونی خودروهای خارجی مونتاژ داخل، گفت: به تازگی سازمان حمایت به این موضوع ورود کرده تا آن‌ها را تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایران جیب از مهر، منوچهر منطقی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، دو تا سه برابر قیمت‌های واقعی است؛ به این ترتیب خودروهای خارجی مونتاژ داخل بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: برای کنترل این قیمت‌ها باید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدامات لازم را انجام دهد و از طرفی با شروع واردات خودرو، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان برمی‌گردند.

وی افزود: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژی داخل توانسته‌اند بازار را به دست آورند و با قیمت بالا عرضه می‌شوند.منطقی تاکید کرد: شورای رقابت این خودروها را از قیمت گذاری معاف کرده است، اما به تازگی سازمان حمایت به این موضوع ورود کرده تا آن‌ها را تعیین تکلیف کند.

دو هفته قبل عرضه یکی از خودروهای مونتاژی در بورس کالا موجب شد تا این خودرو 85 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد در بورس کالا فروخته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.