آستون مارتین از ونتیج رودستر 12 سیلندر +عکس

0

در طول تاریخ آستون مارتین مدل‌های زیادی از نوع 12 سیلندر تولید کرده است اما اینبار این پیشرانه قدرتمند بر روی کوچکترین محصول این شرکت یعنی ونتیج از نوع رودستر قرار گرفته است.

مانند برادران بزرگتر و نسخه کوپه، ونتیج رودستر جدید نیز از پیشرانه قدرتمند و پر حجم دوازده سیلندر استفاده می‌کند. این پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتر توئین توربو می‌تواند 610 اسب‌بخار قدرت و 753 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت بر عهده گیربکس 8 سرعته ZF است که همراه با دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با این مشخصات 0 تا 100 این خودرو تنها 3.5 ثانیه طول می‌کشد و بیشینه سرعت آن نیز 322 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

برای تشخیص این نمونه از مدل 8 سیلندر نیاز ندارید کاپوت را بالا بزنید، زیرا مواردی همچون کیت بدنه عریض‌تر که 40 میلیمتر از نسخه استاندارد پهن‌تر شده، جلوپنجره بزرگتر(25 درصد نسبت به مدل استاندارد)، اسپلیتر جلو، خروجی هوای بزرگ روی کاپوت، رکاب‌های جانبی و دفیوزر عقب کاملا این نمونه را از دیگر مدل‌ها جدا می‌کند. اسپویلر بزرگ نصب شده بر روی نسخه کوپه برای مدل رودستر به صورت اختیاری و سفارشی است اما این شرکت می‌گوید ونتیج رودستر جدید به واسطه دفیوزر عقب و جریان هوای تولید شده از کف، بدون اسپویلر نیز پایدار خواهد بود.

خریداران می‌توانند رینگ‌های 21 اینچ آلیاژی را در نوع satin black, diamond-turned satin black و یا یکی از دو نمونه آلیاژی آهنگری شده که 8 کیلوگرم وزن خودرو را سبک‌تر می‌کند انتخاب کنند.

سایر اقدامات آستون مارتین برای کاهش وزن شامل استفاده از فیبر کربن برای سپر جلو، کاپوت، گلگیر‌ها و رکاب‌ها، استفاده از مواد کامپوزیتی برای سپر عقب و درب صندوق، باتری سبک وزن، سیستم اگزوز استیل ضد زنگ 1 میلیمتر که در مقایسه با نسخه هشت سیلندر 7.2 کیلوگرم صرفه جویی می‌کند، سیستم ترمز کربنی که نسبت به نمونه استیل 23 کیلوگرم کاهش وزن به دنبال دارد و پکیج صندلی‌های کربن که 7.3 کیلوگرم از وزن ونتیج رودستر جدید می‌کاهد می‌شود.

با توجه به این همه کاهش وزن، ونتیج رودستر جدید همچنان 1.855 کیلوگرم وزن دارد که در مقابل نسخه 12 سیلندر کوپه با 1.795 کیلوگرم و نسخه 8 سیلندر رودستر با 1.628 کیلوگرم همچنان سنگین به حساب می‌آید. این شرکت می‌گوید کالیبراسیون فرمان این مدل با نسخه کوپه یکی است اما دمپر‌های تطبیقی با توجه به وزن خودرو کاهش جزئی استحکام بدنه و مشخصات مالک سفارشی سازی می‌شود.

صندلی‌های اسپرت پلاس با چرم نیمه آنلین که لوگو این شرکت روی آن دوخته شده، فضای داخلی ونتیج رودستر جدید را شیک‌تر و خاص‌تر از نمونه 8 سیلندر می‌کند حتی اگر خریدار صندلی‌های کربنی فانتزی را سفارش ندهد. احتمال می‌رود هر 249 نفر خریدار از بخش شخصی‌سازی این شرکت که Q نامدارد بخواهند تا قبل از تحویل خودرو تغییراتی بر روی آن داشته باشند.

تنها 249 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.