بوگاتی میسترال رودستر + تصویر

0

این آخرین خودرو با پیشرانه معروف 16 سیلندر 8 لیتر با 4 توربو از بوگاتی است. میسترال بادی است که بر روی رودخانه Rhône وزیده می‌شود که پیش‌تر توسط مازراتی و نیسان استفاده شده بود.

بوگاتی میسترال رودستر که بر پایه شیرون توسعه پیدا کرده، در عین حال از Type 57 Roadster Grand Raid نیز الهاماتی گرفته که می‌توان به فرم جلوپنجره و دو اسکوپ ورودی‌ هوا که پشت صندلی‌ها قرار دارند اشاره کرد.


از منظر دیگر می‌توان میسترال را ترکیبی از لِ ووآتوق نوآق (La Voiture Noire) و دیوو (Divo) در استایلی رودستر با موتیف چراغ‌های X مانند عقب که شبیه به بُلاید (Bolide) میماند دانست. پیکربندی چراغ‌ها این اجازه را به بوگاتی می‌دهد که فضای خروجی‌هوای مناسبی را برای پیشرانه تعبیه کند.

برای اولین بار است که بر روی یک بوگاتی W16 از چرم بافته شده برای تزئیناتی مانند رو دری‌ها استفاده می‌شود. لیور دنده از یک قالب آلومینیومی ساخته شده که تزئینات چوبی دارد و پشت آن کهربا با علامت فیل رقصان رامبرانت ( نقاش هلندی ) وجود دارد که بر روی کاپوت Type 41 Royale roadster’s نیز یافت می‌شود.

نبود سقف باعث می‌شود تا راننده و سرنشین صدای طنین انداز پیشرانه W16 را بهتر از قبل بشنوند و لذت ببرند. قوای محرکه میسترال مانند نمونه Chiron Super Sport 300+ است که توانست با آن به رکورد سرعت 490.484 کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه 1578 اسب‌بخار قدرت و 1600 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند که توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بوگاتی پیش‌تر اعلام کرده بود که دیگر نمی‌خواهد در رقابت‌های رکوردزنی شرکت کند اما شاید بعید نیست که با توجه به معرفی هنسی ونوم F5 رودستر بخواهد لقب سریع‌ترین رودستر دنیا را از آن خود کند. کاری که پیش از این با بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse (408.84 کیلومتر بر ساعت)در سال 2013 انجام داده بود.

بوگاتی میسترال رودستر به واسطه 400 اسب‌بخار قدرت بیشتر و وزن کمتر، قطعا از نمونه گرند اسپرت ویتسه سریع‌تر است اما باید دید تصمیم بوگاتی در این مورد چه می‌شود.

بوگاتی تنها 99 دستگاه از میسترال تولید می‌کند و تحویل آن را اوایل 2024 پیشبینی کرده است. در همان مقطع بوگاتی اولین از 40 دستگاه بولاید را به خریداران تحویل خواهد داد. جالب است بدانید بولاید که خودرویی پیست محور بود به قیمت 4 میلیون دلار فروخته شد اما بوگاتی میسترال رودستر که مجوز تردد در خیابان را دارد قیمتی 5 میلیون دلاری دارد. گفته می‌شود تمام 99 دستگاه از قبل به فروش رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.