ظرفیت پارکینگ‌های مرز تمرچین

0

رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین آذربایجان غربی گفت: ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز تمرچین به بیش از ۱۰ هزار دستگاه رسیده و در حال آماده سازی یک محوطه دیگر برای افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو‌ها هستیم.

یاسر رهبردین افزود: در حال حاضر سه پارکینگ مجهز در پیرانشهر و تمرچین برای ارائه خدمت به زوار آماده شده و یک محوطه دیگر را آماده می‌کنیم تا ظرفیت را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: همه خدمات در این پارکینگ‌ها به صورت رایگان به زوار اباعبدالله الحسین (ع) ارائه می‌شود ضمن اینکه وسایل نقلیه عمومی زائران را از ابن نقاط به پایانه مرزی منتقل می‌کنند.

رهبردین ادامه داد: تمامی زیرساخت‌ها در همه پارکینگ‌ها تامین شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد سرویس‌های بهداشتی، حمام سیار، روشنایی محوطه، آب شرب و خدمات اسکان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی صورت گرفته در مرز تمرچین گفت: خط کشی ۲۵۰ کیلومتری، روکش آسفالت بیش از ۳۰ کیلومتر از مسیر و احداث ۱۰ کیلومتر بزرگراه در خروجی نقده به پیرانشهر و پیرانشهر به نقده از دیگر اقدامات در این حوزه است.

رهبردین با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر تمرچین یادآور شد: با کمک راهداری و استفاده از ماشین آلات سنگین راهداری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در این مسیر هم آشکارسازی و هم اصلاح ابن نقاط صورت گرفته است.

وی از توسعه خدمات اینترنتی در این مرز نیز خبر داد و اضافه کرد: ایجاد سایت‌های ثابت و سیار در منطقه به خوبی به نتیجه رسیده و هم در پوشش اینترنتی و هم آنتن دهی تلفن همراه مشکلی نداریم.

رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین آذربایجان غربی افزود: در خصوص زیرساخت در یک ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرز تمرجین شروع شده تا هم امسال و هم سال‌های آینده به بهترین نحو میزبان زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.