ماشین الکتریکی رودستر ساخت بلاروس

0

آکادمی ملی علوم بلاروس یک ماشین اسپورت الکتریکی منحصر به فرد Electro Roadster را بر اساس خودرو لوتوس 7 افسانه‌ای توسعه داده است. این خودرو در رالی الکتریکی 2022 Minsk ELECTRO در مینسک پایتخت بلاروس که در حال برگزاریست، به نمایش درآمده است.

ظاهراً پنل های بیرونی خودرو از جنس پلاستیک ساخته شده و روی قاب بدنه نصب شده است. این خودرو از فناوری ساخت مشابه در نمونه‌های اولیه رودستر Crime بهره می‌برد. شایان ذکر است که نمای بیرونی ماشین الکتریکی بلاروس بسیار ساده است، اما در عین حال از خطوط تند در آن استفاده شده است که بر پویایی خودرو تأکید می‌کند.

اما مهمتر از همه، این خودروی اسپورت از نظر دینامیکی بسیار فوق العاده است. بر اساس اعلام سازندگان، این خودرو الکتریکی می‌تواند تنها در ۶ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برسد و در آینده وعده کاهش این رقم به 4 ثانیه داده شده است! شتاب صفر تا صد کیلومتر اول ارائه نشده است، اما می توان حدس زد که در حدود 3 ثانیه باشد.

این نیروگاه از یک موتور الکتریکی با قدرت 218 اسب بخار تشکیل شده است. وزن محدود – کمتر از یک تن و پکیج باتری با ظرفیت 24 کیلووات ساعت به شما امکان می‌دهد با یک بار شارژ حدود 270 کیلومتر را طی کنید.

به گفته رئیس مرکز علمی و مهندسی انستیتوی مشترک مهندسی مکانیک آکادمی ملی علوم، الکساندر بیلویچ، بیشتر قطعات الکترونیکی خودرو تولید کشور بلاروس است. تمام اجزای مورد استفاده در این خودرو تست و بررسی شده و یا به طور فعال در حال آزمایش هستند. انتظار می رود که در آینده این خودرو پایه مدل‌های دیگر را تشکیل دهد.

پیکاپ الکتریکی Academic Electro ساخته شده از فایبرگلاس

به هر حال، این اولین خودروی الکتریکی بلاروس نیست. سال گذشته، موسسه مشترک مهندسی مکانیک آکادمی ملی علوم، پیکاپ الکتریکی Academic Electro ساخته شده از فایبرگلاس را به نمایش گذاشت.

این پیکاپ از یک موتور الکتریکی تولید بوش آلمانی با قدرت 80 اسب بخار بهره می‌برد که می توانست برای مدت کوتاهی 109 «اسب بخار» تولید کند. ظرفیت باتری 20 کیلووات ساعت بود و ذخیره انرژی با یک بار شارژ به 150 کیلومتر می رسید. این خودرو نیز در 2022 Minsk ELECTRO ارائه شده است، اما در مورد چشم انداز تولید انبوه آن چیزی گفته نشده است.

منبع و تصاویر: insideevs.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.