علت نوسان برق خودرو هست؟

0

اینکه سیستم برق خودرو چیست و از چه قطعاتی تشکیل شده و چرا در بعضی مواقع بسیاری از رانندگان با مشکل نوسان برق خودرو مواجه می شوند مبحثی است که قصد داریم در این مقاله به طور کامل به آن بپردازیم. در انتهای این مقاله شما با علت نوسان برق خودرو، علت نوسان برق دینام و علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو آشنا خواهید شد.

آموزش تعویض رله دوبل پراید پایه های رله دوبل پایه های رله دوبل پراید تست رله دوبل رله دوبل 206 رله دوبل پراید کجاست رله دوبل چیست علائم خرابی رله دوبل 405 علائم خرابی رله دوبل 206 رله دوبل آموزش برق خودرو آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو دلایل روشن نشدن خودرو یکسره کردن رله دوبل چگونه فن پژو را یکسره کنیم یکسره کردن سوییچ پژو 405

سیستم برق خودرو از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

همانطور که میدانید سیستم برق خودرو یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قسمت های خودرو می باشد که از قطعات مختلفی تشکیل شده است که این قطعات به دو بخش قطعات مصرف کننده و قطعات تولید کننده برق دسته بندی می شوند.

  • باتری

یکی از وظایف باتری تامین برق مورد نیاز خودرو است. باتری نقش مهمی را در خودرو شما ایفا می کند چرا که اگر باتری نباشد خودرو شما قادر به روشن شدن نخواهد بود.

هنگامی که خودرو روشن است وظیفه دینام شارژ کردن باتری برای مصارف بعدی می باشد اما زمانی که خودرو خاموش می شود این وظیفه باتری است که برق مورد نیاز خودرو را تامین کند.

امروزه بیشتر از دو مدل باتری اسیدی و اتمی استفاده می شود که هر کدام ویژگی هاي خاص خود را دارند. معمولا باتری بین ۲ تا ۳ سال بسته به نوع کیفیت آن ها، طریقه استفاده و نگهداری شما، شرکت ساخت و… عمر دارند.

  • کوئل

کوئل یک ترانسفور فشار قوی است که وظیفه آن تقویت برق باتری و دینام و انتقال آن به شمع ها می باشد. از آنجایی که نیاز شمع به ایجاد جرقه ۷۰۰۰ ولت می باشد اما برقی که در باتری و دینام تولید می شود ۱۳ ولت می باشد.

بنابراین کوئل نقش مهمی در سیستم برق رسانی دارد. عواملی مانند ریپ زدن موتور، احساس لرزش یا افزایش مصرف سوخت از جمله علائم نوسان برق خودرو می باشند.

  • دینام

همانطور که گفته شد زمانی که خودرو روشن است برق آن توسط دینام تامین می شود‌ که در حقیقت این انرژی توسط تسمه دینام ایجاد می شود. در خودروهای جدید به جای دینام از آلترناتور استفاده می‌کنند که در اصل همان دینام است و فقط اسم آن عوض شده است.

برقی که توسط دینام تولید می شود ۱۲ ولت می باشد که البته در بعضی از خودروها ممکن است متفاوت باشد. یکی از دلایل نوسان خودرو دینام می باشد که از قطعات مختلفی تشکیل شده است.

باید توجه داشته باشید که بررسی این قطعه به طور مرتب بسیار اهمیت دارد چرا که اگر تسمه دینام پاره شود برق تمام بخش های خودرو دچار مشکل می شود.

  • دلکو

دلکو قطعه ای است که وظیفه تقسیم برق ولتاژ تولید شده در بین شمع ها را بر عهده دارد. در خودرو شمع استفاده شده بستگی به میزان پیشرانه خودرو دارد. بطور مثال موتوری که دارای ۴ سیلندر می باشد از ۴ شمع تشکیل شده است که برای جرقه و احتراق ضروری می باشد.

در ابتدا احتراق از سیلندرها شروع شده و  سپس در شمع ها جرقه ایجاد می شود. البته با وجود آلترناتور در خودروهای جدید دیگر دلکو هم در بعضی از خودروها قرار ندارد و با کوئل ترکیب شده است.
سیستم برق خودرو از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

  • شمع های خودرو

وظیفه شمع ها ایجاد جرقه است‌. سوخت و هوای موجود در سیلندر موتور خودرو برای احتراق به جرقه نیاز دارد و این جرقه توسط شمع ها انجام می شود‌. وظیفه این قطعه تحویل گرفتن ولتاژ خروجی ار کوئل و ایجاد جرقه و احتراق است که در نهایت منجر به حرکت درآوردن پیستون ها در سیلندر می شود.

باید بدانید که کیفیت و زمان جرقه زدن شمع ها تاثیر بسزایی در عملکرد خوب موتور دارند. طبق گفته های مکانیک های ماهر شمع ها باید هر ۸ تا ۱۰ هزار کیلومتر تمیز شوند و هر ۱۶ تا ۲۰ هزار کیلومتر تعویض شوند.

  • وایر شمع

از آنجایی که برقی که در دینام و باتری تولید شده دارای ولتاژ بالایی است باید سیمی وجود داشته باشد که توانایی انتقال بالا را به اجزای مختلف داشته باشد که در اصل به این سیم ها وایر شمع گفته می شود.

  • سیم ها

شاید  برای یک فرد عادی در نگاه اول به تعداد زیادی از سیم هایی که در خودرو وجود دارد گیج کننده باشد. اما هر یک از این سیم ها نقش مهمی دارند بطوری که برای انتقال برق به هر کدوم از بخش ها به این سیم ها نیاز است.

محل قرارگیری سیم ها در یک جعبه به نام جعبه فیوز است که در صورت هر گونه اشکال یا خرابی در این سیم ها برق همه بخش های خودرو دچار اتصالی می شود.

بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل یا بوی سوختگی حتما سیم ها را بررسی کنید. اگر چراغ های خودرو خود را به تازگی عوض کرده اید و بعد از مدتی می سوز و چندین بار تکرار می شود می تواند مشکل از جعبه فیوز باشد که باید حتما بررسی شود.

  • کنترل کننده ها

کنترل کننده ها همانطور که از اسمشان پیداست وظیفه مدیریت و کنترل کردن بخش هایی از خودرو را برعهده دارند. بطور مثال زمانی که برف یا باران می بارد دکمه ای وجود دارد که شیشه پاک کن ها را به کار می اندازد یا در مواقع تاریکی هوا دکمه ای وجود دارد که با آن می توانیم چراغ ها را روشن کنیم اما اگر این دکمه ها نباشند و چراغ ها همیشه روشن بمانند قطعا سیستم چراغ خودرو به مشکل بر می خورد‌.

اینجاست که کنترل کننده ها در نقش دکمه هایی بر روی داشبورد وظیفه خود را انجام می دهد.

  • سوکت ها

هر قطعه ای در خودرو وظیفه ای دارد که اگر خراب شود ممکن است به بخش های دیگر هم آسیب وارد کند. سوکت قطعه ای است که وظیفه وصل کردن سیم های مدار به قطعات مصرف کننده را بر عهده دارد و بسیار پراهمیت است.

علت نوسان برق خودرو

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

وجود هر مشکلی در سیستم برق رسانی خودرو بیانگر علائم نوسان برق خودرو می باشد که نباید نادیده گرفته شود و باید سریعا بررسی شود.  ضعیف شدن و نوسان برق خودرو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشه که در ادامه به علت نوسان برق خودرو می پردازیم.

  • خرابی دینام و تسمه دینام

روشن شدن چراغ چک دینام نشان دهنده مشکل و خرابی دینام است که این مشکل یکی از علت نوسان برق خودرو می باشد. زمانی که با چنین شرایطی روبرو می شوید در ابتدا باید دینام و تسمه دینام را چک کنید زیرا که ممکن است این مشکل به دلیل پارگی تسمه دینام باشد و باعث شود که برق به دیگر بخش های خودرو نرسد.

  • فیوز ها

یکی از مهم ترین وظایف فیوزها رساندن برق در خودرو به دیگر بخش های خودرو و مصرف کننده های برق می باشد. طبیعی است که هر گونه نوسان یا خرابی در این قسمت نشان دهنده یکی از علت نوسان برق خودرو محسوب می شود. در چنین شرایطی می توانید با تعویض فیوزهای سوخته مشکل را برطرف کنید.

  • برق دزدی در خودرو

یکی دیگر از علت نوسان برق خودرو برق دزدی خودرو می باشد. این اصطلاح به این معنی است که زمانی که خودرو شما خاموش است یکی از وسیله ها همچنان برق مصرف می کند که این باعث می شود در باتری خودرو شما اختلال ایجاد شود و بعد از آن باتری خودرو نیاز به تعویض پیدا می کند.

اگر خودرو شما برق دزدی دارد و برای جلوگیری از این امر به دنبال علت و رفع این مشکل هستید، مطالعه مقاله علت برق دزدی ماشین را از دست ندهید.

  • خوابیدن باتری ماشین

از دیگر علت نوسان برق‌ خودرو خوابیدن باتری می باشد. ار آنجایی که باتری یکی از مهم ترین قطعات خودرو می باشد اگر زمانی که قصد داشتید خودرو خود را روشن کنید با مشکل روبرو شدید یا موتور خودرو عملکرد کندی داشت احتمالا مشکل از باتری می باشد.

در این شرایط یا عمر باتری تمام شده یا مربوط به کم شدن برق می باشد. در ابتدا باید ولتاژ باتری را بررسی کنید تا مشخص شود که از تولید باتری چند وقت گذشته است. در صورتی که مدل باتری شما اسیدی باشد نشان دهنده این است که آب آن تمام شده و نیاز به افزودن آب مقطر دارد.

جلوگیری از نوسان برق خودرو

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

همان طور که گفتیم برای بررسی علت نوسان برق خودرو باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم و از آنجایی که سیستم برق خودرو یک سیستم پیچیده می باشد تشخیص علت آن کار آسانی نیست و به مهارت و دقت نیاز دارد.

بهترین راه برای جلوگیری از نوسان برق خودرو این است که کارهایی که باعث می شود خودرو دچار نوسان برق شود را انجام ندهید یا تا حدودی با راهکارهایی که در ادامه خواهیم گفت جلوگیری کنید.

  1. باید وضعیت قطعات خودرو را به طور مرتب بررسی کنید و قبل از بروز مشکل جدی آن را برطرف کنید.
  2. پیشنهاد می شود از قطعات با کیفیت استفاده کنید.
  3. در زمان رانندگی‌ از خودرو مراقبت کنید.
  4. سعی کنید قطعات برخی خودرو را در مدت زمان طولانی روشن نگذارید.
  5. از توقف های کوتاه پرهیز کنید.

علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو

همانطور که گفته شد سیستم برق خودرو که از سیستم پیچیده ای برخوردار است که در صورت هر گونه بروز مشکل باید بطور دقیق بررسی شود. در ادامه به علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو می پردازیم که دغدغه بسیاری از رانندگان خودرو می باشد.

  • خرابی باتری

خرابی باتری می تواند یکی‌از علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو باشد چرا که از مهم ترین عضو خودرو می باشد و هر گونه خرابی می تواند به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد کند.

زمانی‌ که خودرو شما دچار ضعیف و قوی شدن برق می‌ شود اولین کاری که باید انجام دهید بررسی وضعیت باتری است. اگر قطب های مثبت یا منفی باتری شل شده بودند حتما باید آن ها را محکم کنید و اگر بر روی سر باتری سولفات بود باید حتما اقدام به تمیز کردن کنید.

برای اطمینان از خرابی باتری می توانید خودرو را چند دقیقه خاموش کنید و سپس روشن کنید اگر زمان روشن شدن خودرد عملکرد ضعیف یا کندی داشت حتما مشکل بوجود آمده از باتری می باشد.

  • سوئیچ خودرو

یکی دیگر از علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو سوئیچ خودرو می باشد. بررسی وضعیت سوئیچ خودرو یک مسئله تخصصی و پیچیده می باشد که نیاز به دانش کافی دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا مشکل پیش آمده را به درستی بررسی کند.

  • دینام

دینام که یکی از بخش های مهم خودرو بعد از باتری محسوب می شود، عملکرد صحیح آن تاثیر بسزایی در دیگر بخش های خودرو دارد.
خرابی دینام یا شل شدن آن می تواند یکی دیگر از علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو باشد. زمانی که در اثر استفاده مکرر و زیاد این قطعه شل یا فرسوده می‌شود باید سریعا بررسی شود.

  • خرابی جعبه فیوز خودرو

همانطور که گفته شد فیوز وسیله ای است که سیم های خودرو در آن قرار می گیرد که هر کدام از این سیم ها در یک فیوز قرار دارد و تمامی فیوزها در یک فیوز دیگر قرار دارد. هر گونه آسیب یا مشکلی در سیم برق خودرو باعث می شود دیگر بخش ها هم دچار مشکل شوند.

فیوز که مشابه یک سیم نازک است به آسانی می سوزد و از خراب شدن دیگر قسمت های ماشین جلوگیری می کند. همانطور که می دانيد در هر خودرو دو جعبه فیوز قرار دارد که یکی از آن ها در داخل موتور خودرو و  دیگری در کابین زیر داشبورد سمت راننده قراره گرفته است.

آموزش نصب دزدگیر پژو ۴۰۵ آموزش نصب دزدگیر پراید آموزش نصب دزدگیر پژو پارس آموزش نصب دزدگیر سمند آموزش نصب دزدگیر پیکان چگونه دزدگیر پژو 206 نصب کنیم آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نصب دزدگیر آموزش نصب دزدگیر زانتیا از کار انداختن دزدگیر پژو بهترین دزدگیر برای تیبا ابزار مورد نیاز برای نصب دزدگیر نقشه سیم کشی دزدگیر خودرو قیمت نصب دزدگیر ماشین آموزش باتری سازی
  • برق دزدی خودرو

برق دزدی خودرو یکی دیگر از علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو می باشد. همانطور که گفتیم این اصطلاح به این معنی است که زمانی که خودرو شما خاموش است یکی از وسیله ها همچنان برق مصرف می کند که این باعث می شود در باتری خودرو شما اختلال ایجاد شود و بعد از آن باتری خودرو نیاز به تعویض پیدا می کند.

  • خرابی سیستم احتراق

سیستم احتراق خودرو یکی دیگر از مهم ترین بخش های سیستم برق خودرو می باشد که باید به آن توجه کرد. این سیستم از اجزایی از جمله کوئل، شمع و وایر تشکیل شده است.

در مواقعی که هر کدام از این اجزا دچار مشکل می شوند سوخت خودرو نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد و به همین دلیل شما گاهی اوقات که گاز می دهید از اگزوز صدایی شبیه ترقه می شنوید.

این صدا نشان دهنده این است که بنزین خودرو شما به خوبی نمی سوزد و در نتیجه سوخت خودرو نمی تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد؛ در نتیجه بخار حاصل از آن در اگزوز انباشه شده و منفجر می شود به همین دلیل گاهی هم ممکن است این انفجار به همراه آتش باشد که در این صورت به ان بک فایر گفته می شود.

علت نوسان دور موتور

آیا برای شما هم پیش آمده است که با نوسان دور موتور مواجه شوید؟ در مواجه با چنین شرایطی بهتر است ابتدا علت آن را پیدا کنید و سپس به رفع این مشکل بپردازید. در ادامه شما را با علت نوسان دور موتور آشنا خواهیم کرد.

طبق گفته متخصصین معمولا دور موتور در حالت عادی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ باید ثابت بماند. اگر با نوسانی در حد ۵۰ واحد روبرو شدید نگران نباشید زیرا که مشکل جدی نیست و دلیل آن هم کثیف بودن سنسور یا عملکرد ECU برای تنظیم استپر می باشد.

اما اگر با نوسانات زیادی روبرو شدید که با صدا همراه بود این مشکل را باید جدی بگیرید زیرا که دلیل آن سخت افزاری در موتور مثل یاتاقان زدن یا انحنای میل لنگ می باشد.

اگر با نوسان دور موتور روبرو شدید و علت را بررسی کردید و متوجه شدید که این نوسان مربوط به اشکالات فنی نمی باشد احتمالا مشکل یا به دلیل پاشش نامنظم یا حجم نادرست از سوخت می باشد و یا مشکل از ورودی هوا یا اندازه گیری آن می باشد.

برای اینکه بتوانیم علت نوسان دور موتور را بدرستی تشخیص دهیم باید با استفاده از پارامترهای زنده از جمله وضعیت استپر، زاویه دریچه گاز، تایم پاشش، فشار منیفولد و… وضعیت عملکرد درست موتور را بررسی کنید.

اگر قصد خرید ماشین تا 500 میلیون دارید و این سوال ذهنتان را درگیر کرده که با 500 میلیون چه ماشینی بخرم بهتر است می توانید با مطالعه مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم این مشکل را برطرف کنید.

علت نوسان نور چراغ خودرو

علت نوسان نور چراغ خودرو چیست؟ سوالی که ممکن است دغدغه بسیاری از رانندگان خودرو باشد. از آنجایی که چراغ های خودرو یکی از اجزای مهم خودرو می باشند که وجود آنها در هنگام رانندگی‌ بخصوص در زمان تاریکی بسیار ضروری است هرگونه مشکلی می تواند در علت نوسان نور چراغ خودرو تاثیرگذار باشد.

اگر مشکل چراغ خودرو شما سوسو زدن است این مشکل از جریان الکتریکی می باشد که زمانی این اتفاق می افتد که سیستم داخلی خودرو به طور درستی به چراغ های جلو وصل نشده باشد‌‌.

در مواقعی که خودرو شما دچار نوسان نور چراغ می شود اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که لامپ ها را بررسی کنید.

یکی از علت نوسان نور چراغ خودرو اتصال شل لامپ می باشد. اگر تاریخ تولید لامپ گذشته باشد هم می تواند در نوسان نور چراغ خودرو تاثیر گذار باشد. از دیگر علت نوسان نور چراغ خودرو می‌توان به خرابی دینام، لنز قدیمی چراغ ها و سیم آسیب دیده اشاره کرد‌.

وجود هر گونه مشکل در سیستم برقی خودرو می‌تواند نشان دهنده این باشد که قطعه ای دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. بنابراین زمانی که با چنین مسائلی روبرو می شوید بهتر است به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید.

علت داغ شدن دینام خودرو

آموزش تعویض تسمه دینام ال 90 آموزش تعویض تسمه دینام پراید تعمیر دینام خودرو دلایل خراب شدن دینام تعویض تسمه دینام 206 دینام چیست تعمیر دینام پراید دلایل سوختن دینام خودرو تعویض تسمه دینام 405 قیمت تسمه دینام سمند علت روشن شدن چراغ دینام آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

عوامل زیادی می‌توانند در علت داغ شدن دینام خودرو تاثیر گذار باشند و گرمی هوا یکی از آن ها می باشد. زمانی که هوا گرم می شود درجه حرارت موتور بالا رفته و باعث کاهش سرعت خودرو و دور موتور شده که در نهایت منجر به داغ شدن دینام خودرو می‌شود.

عواملی مانند ترافیک سنگین و قراردادن کولر در دور حداکثر هم در علت داغ شدن دینام خودرو بی تاثیر نیست. یکی دیگر از علت داغ شدن دینام خودرو زمانی است که وسایل برقی خودرو با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کنند بنابراین برق باتری تمام شده و و این کمبود برق با دینام تامین می شود که همین امر باعث داغ شدن آن می شود.

رمانی که دور موتور کاهش پیدا می کند دینام نمی تواند به طور مرتب باتری را شارژ کند و به همین ترتیب برق دیگر قطعات توسط دینام شارژ می شود؛ بنابراین دینام باید فشار زیادی را متحمل شود که این‌ امر باعث داغ شدن آن  و درنهایت منجر به سوختن دینام می شود.

نشانه های ضعیف بودن برق خودرو

چراغ هشدار سوخت آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو علت سوختن پمپ بنزین آموزش تعویض پمپ بنزین پمپ بنزین پراید کجاست علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین

گاهی مواقع بعضی از مشکلات کوچک در سیستم برق رسانی خودرو را جدی نمی گیریم و این باعث می شود در شرایط بدی قرار بگیریم. اگر می خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید بهترین راه این است که سیستم برق خودرو را به طور مرتب بررسی کنید.

در ادامه ۵ مورد از نشانه های ضعیف بودن برق خودرو را بررسی می‌کنیم.

  • زمانی که موتور درست کار نمی‌کند

زمانی که موتور درست استارت نمی خورد می تواند نشان دهنده این باشد که باتری یا دینام خودرو خراب شده است.
اگر دینام در کنار باتری درست کار نکند سیستم برق رسانی خودرو دچار مشکل می شود و اگر دینام خراب باشد می تواند روی عملکرد خودرو تاثیر بدی بگذارد.

اگر زمانی که می خواهید سوئیچ را در جای خود بچرخانید صدای تق تق می شنوید و خودرو استارت نخورد، این مشکل بیانگر این است که در سیستم برقی خودرو به اندازه کافی جریان برق وجود ندارد تا بتواند موتور را روشن کند. در چنین شرایطی شارژ باتری تمام شده و یا مشکل از خرابی باتری است.

  • زمانی که باتری درست کار نمی‌کند

زمانی‌ که باتری خودرو دچار مشکل شده است این علائم یکی از نشانه های ضعیف بودن برق خودرو می باشد که نباید آن را نادیده بگیرید چرا که زمانی که باتری خراب باشد موتور خودرو از کار می افتد.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل اینکه هر گونه اقدام تعویضی برای خودرو  انجام دهید حتما سیستم برقی خودرو را بررسی کنید.
نشانه های ضعیف بودن برق خودرو

  • زمانی که چراغ های خودرو درست کار نمی‌کند

یکی دیگر از نشانه های ضعیف بودن برق خودرو عدم عملکرد درست چراغ ها می باشد. چراغ های جلو خودرو از اهمیت بالایی برای راننده برخوردار است و هر گونه خرابی در این قطعه می‌تواند برای راننده مشکل ساز شود.

زمانی که چراغ خودرو کم نور و ضعیف می شود احتمالا قسمتی از سیستم برق خودرو مشکل پیدا کرده است که باید آن را بررسی کنید.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که چراغ ها درست شارژ نمی شوند و ولتاژی که در سیستم برق خودرو وجود دارد پایین و کم است. بنابراین خرابی باتری، شل شدن و فرسوده شدن سیم ها و خرابی دینام از نشانه های ضعیف بودن برق خودرو می باشد.

  • زمانی که فیوز های خودرو درست کار نمی کند

در بعضی مواقع شاهد این هستیم که بعضی از فیوزهای خودرو بدون هیچ دلیلی خراب می شوند. در این صورت باید برای برطرف کردن مشکل فیوزی‌ که خراب شده را تعویض کنید.

زمانی که هوا گرم می شود گرمای بیش از حد باعث ذوب شدن فیوزها شده و در سیستم برقی خودرو مشکلاتی ایجاد می کند. در چنین شرایطی باید به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا مشکل را بطور اساسی حل کند.

  • رمانی که بوی سوختگی احساس می‌کنید

حس کردن بوی سوختگی در هنگام رانندگی‌ یکی از نشانه های ضعیف بودن برق خودرو می باشد. در این موقعیت باید سریعا توقف کنید چرا که اگر این بوی سوختگی با ضعیف شدن نور چراغ و استارت نخوردن خودرو همراه باشد حتما در سیستم برقی خودرو مشکلی بوجود آمده است‌ که باید توسط یک متخصص بررسی شود.

جمع بندی

سیستم برقی خودرو یکی از پیچیده ترین بخش های خودرو می باشد که در صورت هر گونه بروز مشکل باید سریعا بررسی شود تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

به همین منظور ما در این مقاله به طور کامل به توضیح مباحثی از جمله علت نوسان برق خودرو و سیستم برق رسانی، علت نوسان برق ماشین، نوسان گیر برق خودرو، نوسان برق ماشین هنگام روشن کردن چراغها و… پرداخته ایم.

علت نوسان برق خودرو چیست؟

خرابی دینام و تسمه دینام، برق دزدی در خودرو، خوابیدن باتری ماشین و خرابی فیوزها از جمله عواملی هستند که باعث نوسان برق خودرو می شوند.

علت داغ شدن دینام خودرو چیست؟

گرمی هوا، ترافیک سنگین و قراردادن کولر در دور حداکثر از عواملی هستند که در داغ شدن دینام خودرو تاثیرگذارند.

علت نوسان دور موتور چیست؟

در بعضی مواقع دلیل آن سخت افزاری در موتور مثل یاتاقان زدن یا انحنای میل لنگ می باشد اما گاهی اوقات هم به دلیل پاشش نامنظم یا حجم نادرست از سوخت این اتفاق می افتد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.