لکسوس RX هیبریدی؛ زیبا و قدرتمند +عکس

0

لکسوس RX نسخه لوکس و مجلل تویوتا هایلندر است که برای سال ۲۰۲۳ با مجموعه جدیدی از پیشرانه‌ها و عملکرد ارتقا یافته به بازار عرضه خواهد شد. لکسوس RX برای سال ۲۰۲۳ یک پلتفرم جدید نیز دارد.

تیپ پایه لکسوس RX مدل ۲۰۲۳ به موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژر با کد T۲۴A-FTS مجهز است. این پیشرانه حداکثر ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مشخصه بزرگ این موتور پمپ روغن متغیر آن است. این پمپ میزان تزریق روغن به محفظه موتور را براساس نیاز پیشرانه در وضعیت‌های مختلف تغییر می‌دهد.

سیستم انتقال قدرت در لکسوس RX مدل ۲۰۲۳ از نوع تمام چرخ محرک یا AWD است و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. سیستم توزیع نیرو می‌تواند نیروی محرکه را از ۷۵:۲۵ تا ۵۰:۵۰ تغییر دهد.

تیپ بعدی این خودرو لکسوس NX ۳۵۰h‌ است که از ترکیب موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. مجموع راندمان این موتور به ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. موتور برقی محور عقب را به حرکت در می‌آورد، در حالی‌که موتور بنزینی محور جلو را به پیش می‌راند.

تیپ میان رده دوم این خودرو نیز لکسوس NX ۴۵۰h+ است. علامت پلاس در نام این خودرو به پلاگین هیبریدی بودن آن اشاره دارد. این تیپ از موتور ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه موتور الکتریکی و پکیج باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

در نهایت به بالاترین تیپ لکسوس NX می‌رسیم که ۵۰۰h F Sport Performance AWD نام دارد. این تیپ به پیشرانه هیبریدی با مجموع ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر مجهز است. توان این خودرو از مجموع موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژر بنزینی و دو موتور الکتریکی تامین می‌شود. گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه به پیش راندن این خودرو را برعهده دارد. نسل جدید لکسوس RX توسط کارخانه‌های تویوتا در کانادا و ژاپن به تولید خواهد رسید.

منبع:خودرو بانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.