مراحل تعویض مایع خنک کننده ضدیخ،ضدجوش،ضدزنگ

0

تعویض مایع رادیاتور :

بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ضد یخ/ضدجوش/ضد زنگ سالی یک یا دو بار باید تعویض شود.

شستشوی رادیاتور بخاری دنا شستشوی رادیاتور بخاری پژو 206 شستشوی رادیاتور بخاری پژو 405 شستشوی رادیاتور بخاری سمند شستشوی رادیاتور بخاری مزدا شستشوی رادیاتور پراید آموزش نکات فنی خودرو علت رسوب زدن رادیاتور مواد شوینده رسوبات

مراحل این کار ساده است :
1- مایع قبلی را کاملاً خالی کنید.
2- مایع جدید بریزید و هواگیری کنید.
مراحل تعویض مایع خنک کننده موتور (ضدیخ/ضدجوش/ضد زنگ):

بهترین مارک ضدیخ تعویض ضدیخ پراید ضدیخ چیست طریقه مصرف ضدیخ قیمت ضدیخ مواد تشکیل دهنده ضدیخ دلایل جوش آوردن 206 علت داغ شدن موتور پراید علت رسوب بستن داخل موتور

1- بگذارید موتور کاملاً سرد بشود سپس درب رادیاتور را باز کنید. اطمینان حاصل کنید جایی برای دور ریختن ضد یخ کهنه دارید چون به شدت سمی و به حیوانات خانگی و سایر جانوران آسیب می‌رساند.

2- در قسمت پایین رادیاتور دنبال یک شیر T شکل یا درپوش بگردید. به این شیر یا درپوش، شیر تخلیه رادیاتور می‌گویند.ممکن است در برخی خودروها مثل ریو یک پیچ زیر رادیاتور باشد.در پژو 405 ، پارس و سمند داخل کاپوت ، پائین رادیاتور دست راست است.

3- شیرهای تخلیه و هواگیری را (بر اساس نوع خودرو در فیلم ها نمایش داده شده است.) باز کنید و اجازه دهید تا مایع قبلی کاملاً خالی شود ، کمی آب از بالا در رادیاتور بریزید تا مایع قبلی کامل خالی شود.

4- پیچ ها را ببندید و یک نوبت رادیاتور را پر کنید. (در این مرحله لازم به بستن در رادیاتور و پیچ های هواگیری نیست.)

5- خودرو را یک دقیقه روشن کرده و چندگاز بدهید تا فشار واترپمپ آب باقی مانده در مجاری خنک کننده موتور را با آب جدید جایگزین کند.

6- دوباره پیچ های تخلیه رادیاتور را باز کنید و اجازه بدهید کاملاً تخلیه شود.

7- پیچ تخلیه رادیاتور را ببندید ، آب مخصوص رادیاتور که ضدیخ/ضدجوش و ضدزنگ است را اینقدر بریزید تا از پیچ های هواگیری آب بدون حباب خارج شود.

هواگیری پژو 405 آموزش هواگیری رادیاتور سمند هواگیری رادیاتور 206 تیب 6 هواگیری رادیاتور 405 هواگیری رادیاتور ماشین هواگیری رادیاتور سمند هواگیری رادیاتور پژو پارس آموزش مکانیک خودرو تعمیر خودرو

به هر دلیلی که نیاز باشد مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد بایستی عمل هواگیری انجام گیرد. اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل نماید که اصطلاحا سوختن موتور از عوارض آن می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.