هواگیری در سیستم خنک‌کننده با منبع و بدون منبع انبساطی

0

به هر دلیلی که نیاز باشد مایع خنک‌کننده تعویض یا تکمیل گردد بایستی عمل هواگیری انجام گیرد. اگر در مخزن رادیاتور و اتصالات سیستم خنک‌کننده موتور هوا وجود داشته باشد عمل خنک‌کاری به خوبی انجام نگرفته و بسا ممکن است خسارات مالی سنگینی را تحمیل نماید که اصطلاحا سوختن موتور از عوارض آن می‌باشد.

ضدیخ چیست بهترین مارک ضدیخ آموزش تعویض ضدیخ ماشین تعویض ضدیخ پراید حجم ضدیخ پراید حجم ضدیخ پژو دانستنی های فنی خودرو

و اما برای هواگیری رادیاتور خودرو بسته به اینکه سیستم خنک‌کننده دارای منبع کمکی انبساط باشد یا خیر، دو روش وجود دارد:

هواگیری در سیستم خنک‌کننده بدون منبع کمکی انبساط:

زمان تعویض ضد یخ تعویض ضدیخ پراید تعویض ضدیخ پژو پارس آموزش تعویض ضدیخ ماشین تعویض ضدیخ پژو 206 حجم ضدیخ پراید خواص ضدیخ چیست آموزش سرویس و نگهداری خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دلایل یخ زدن ماشین را ه های جلوگیری از یخ زدن ماشین

در این حالت باید آنقدر آب به درون رادیاتور بریزیم تا کلیه حباب‌های آب خارج شود و باید برای هواگیری درست، این کار در حالتی انجام شود که موتور خودرو روشن باشد.

هواگیری در سیستم خنک‌کننده مدار بسته (دارای منبع کمکی انبساط):

کولنت چیست ماده کولانت چیست آموزش تعویض ضدیخ ماشین ضدیخ چیست خواص ضدیخ چیست جلوگیری از جوش آوردن موتور زمان تعویض ضد یخ زمان تعویض ضد یخ 206 عمر مفید ضد یخ تعویض ضدیخ پژو 206 طریقه مصرف ضدیخ بهترین مارک ضدیخ مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو حجم ضدیخ سمند

در این روش ابتدا منبع کمکی را پر از آب رادیاتور نموده سپس آن‌را از محل خود خارج کرده و در ارتفاع بالاتری از رادیاتور قرار می‌دهیم سپس شیر آب تخلیه رادیاتور که معمولا در قسمت پایین رادیاتور قرار دارد را باز می‌کنیم تا هوای درون رادیاتور کاملا تخلیه شود.

هواگیری موتور پژو 405 ، پارس ، سمند :

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو صدای یاتاقان پراید صدای سوپاپ چه حالتی است صدای یاتاقان زدن چگونه است صدای شاتون زدن موتور علت صدای چلق چلق چیست صدای تق تق موتور از چیست صدای تق تق موتور پراید

عمل هواگيری معمولا بمنظور تخليه و تعويض آب رادياتور و يا تعويض و تعمير شلنگها و متعلقات خنک كننده صورت ميگيرد مضافا اينكه در مواردي جدا از سوراخ شدن سيستم خنك كننده و متعلقات مربوطه بعلت نامرغوب بودن يا خرابي درب رادياتور سيستم آب كسر و نياز به هواگيري محسوس ميگردد.

نكته : در حاليكه خودرو كاملا سرد است عمل هواگيري انجام شود در غير اينصورت آسيب به شما و موتور خصوصا سر سيلندر اجتناب ناپذير است.

لوازم كار : الف- يكعدد بطري خالي نوشابه خانواده كه ته آنرا ببريد و بوسيله نوار چسب برق چهار دور بدور سر آن بپيچيد.

ب- آچار آلن يا انبردست

ج- با توجه به نياز يك يا سه بطري آب رادياتور

د- يك تكه پارچه

مراحل كار: 1- شير بخاري داخل اتاق خودرو را روي حالت قرمز ( باز بودن بخاري بگذاريد. )

2-درب رادياتور برداشته و بطري نوشابه را وارونه داخل جاي در رادياتور فرو كنيد تا محكم و بدون نفوذ قرار بگيرد. و آنرا پر از آب رادياتور كنيد.

3- سر كپ پلاستيكي مخصوص هواگيري كه روي قاب لاكي محفظه ترموستات است را با دست جهت عكس عقربه ساعت چرخانده و در بياوريد . بگذاريد بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي جهت عقربه ساعت آنرا ببنديد.

4- سركپ فلزي ( برنجي) كه روي لوله باريك فلزي (برنجي) متصل به سرسيلندر و بالاي قاب لاكي محفظه ترموستات است را بوسيله آچار آلن كي يا انبر دست جهت عكس عقربه ساعت باز كنيد تا بمدت حداقل يك دقيقه آب و هواي محبوس شده در سيستم از آن خارج شود. سپس به آرامي آنرا جهت عقربه ساعت با دست ببنديد.

5-سطح آب بطري نوشابه را مجددا با ريختن آب كامل كنيد.

هواگیری پژو 405 آموزش هواگیری رادیاتور سمند هواگیری رادیاتور 206 تیب 6 هواگیری رادیاتور 405 هواگیری رادیاتور ماشین هواگیری رادیاتور سمند هواگیری رادیاتور پژو پارس آموزش مکانیک خودرو تعمیر خودرو

6- عمل شماره 3 و 4 را بهمان ترتيب يكبار ديگر بمدت هر كدام 1دقيقه تكرار كنيد و سر كپ و پيچ را محكم ببنديد.

توجه : در تمام مراحل سطح آب در بطري نوشابه ميبايستي بالاتر از 4/3 آن باشد. 7- بطري نوشابه را در آورده و آب اضافه موجود در رادياتور را با چپاندن پارچه در سر رادياتور به مقدار كمتر از يك وجب كم كنيد. درب رادياتور را ببنديد و موفق باشيد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.