علت ریپ زدن وانت آریسان چیست؟

0

علت ریپ زدن آریسان رفع عیب

علت ریپ زدن آریسان میتواند به دو بخش تنظیم موتور و مکانیکی تقسیم میشود. ریپ زدن خودرو زمانی اتفاق میوفتد که یک یا دو سیلندر درست کار نکند. ریپ زدن علاوه بر کاهش شتاب خودرو باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر مفید موتور میشود.

برای پیدا کردن علت ریپ زدن آریسان از کجا شروع کنیم؟

 تعمیرات تخصصی  تعمیرات تخصصی خودرو  تعمیرات تخصصی وانت آریسان  علت ریپ زدن خودرو  ریپ زدن پیکان وانت  ریپ زدن پژو 206  دلایل ریپ زدن ماشین  مشخصات وانت آریسان

بررسی شمع خودرو

ابتدا از قطعات مربوط به تنظیم موتور کار خود را شروع کنید. قطعات ساده ای که قابل تست هستند و میتوان با روش های ساده و ارزان قیمت عیب خودرو را پیدا کرد.

از قدیم هم وقتی خودرویی تک کار میکرد و یا ریپ میزد با یک آچار شمع شروع به باز کردن شمع های خودرو میکردند.

شمع خودرو در عین سادگی نقش مهمی در کارکرد خودرو دارد. شمع با برق دریافتی از کوئل بطور مداوم جرقه میزند. این جرقه به نسبت بالا رفتن دور موتور بیشتر میشود.

حتی ثانیه ای اختلال در کار شمع باعث از کار افتادن یک سیلندر میشود.

خراب شدن وایر هم یکی از علت ریپ زدن آریسان

در خودروی آریسان که موتور چهار سیلندر نصب شده است ، خودرو دارای ۴ خروجی کوئل میباشد که به ازای هر خروجی کوئل یک وایر نصب میشود. یک خروجی وایر از طریق وایر برق را سر شمع میرساند تا شمع موتور انرژی الکتریکی تولید شده در کوئل را به جرقه تبدیل کند.

اگر کوئل برق ضعیفی تولید کند و یا وایر برق تولید شده ی کوئل را بصورت کامل انتقال ندهد باعث ایجاد ریپ زدن آریسان میشود.

برای تست جرقه ابتدا دستکش دست کنید و در حالت خودروی روشن تک تک وایر ها را از شمع دور کنید. اگر یک سیلندر دچار کمبود تولید جرقه باشید شما هم با این مقایه میتواتید قانع شوید که کوئل و یا وایر ضعیف هستند.

شستشوی انژکتور جهت برطرف کردن ریپ زدن آریسان

آریسان چهار سوزن انژکتور دارد که مستقیما با دستور ای سی یو ecu کار میکند. کامپیوتر خودرو با ارسال فرمان پاشش ، انژکتور سوخت را در محفظه ی احتراق میپاشد. سوزن انژکتور بر روی ریل سوخت بسته شده و در ریل سوخت فشار بنزین در ورودی سوزن انژکتور قرار دارد.

بعلت وجود ناخالصی معمولا سوزن های انژکتور دچار گرفتگی میشود. برای تست و رفع عیب سوزن های انژکتور باید سوزن های انژکتور را روی دستگاه مخصوص تست و بررسی شود.

بررسی اشکالات مکانیکی

نقص در سرسیلندر ، فیلر سوپاپ و مواردی از این قبیل باید توسط مکانیک با تجربه تست و بررسی کرد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.