اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

0

هزینه ی تولید کم و منطقی از مهمترین خصوصیات یک خودروی اقتصادی است. در کشور ما نیز شرایط اقتصادی به گونه ای شده است که بسیاری از کسانی که قصد خرید خودرو دارند ناگزیر در وهله ی اول دنبال ماشینی خواهند بود که هم به بودجه ی آنان نزدیک باشد و هم نیازهای آنها را تا حدودی برطرف کند.

هنگامی که نام اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران را می شنویم باید به ویژگی هایی که آنها را از سایر ماشین ها متمایز کرده است نیز توجه کنیم. با ما همراه باشید تا با برترین خودروهای اقتصادی در ایران و خصوصیات آنها آشنا شوید.

۴ مورد از برترین و اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران

مصرف پایین سوخت و هزینه ی کم در استهلاک از ویژگی های بهترین ماشین اقتصادی در ایران است. افزایش قیمت سوخت در کشور باعث شده است که خریداران خودرو در هنگام انتخاب به این خصیصه توجه ای ویژه داشته باشند. علاوه بر این، خودروهایی که معمولا هزینه ی استهلاک بالایی دارند یا به طور مداوم در تعمیرگاه به سر میبرند اصولا جزو گزینه های انتخابی خریداران نخواهند بود. خودرویی می تواند برای این نوع خریداران مناسب باشد که در درجه ی اول مصرف سوخت کمتری به نسبت بقیه داشته باشد و در درجه ی دوم قیمت قطعات آن به صرفه و با طول عمر بالا یا به طور کلی هزینه ی استهلاک آن منطقی و قابل قبول باشد.

به طور معمول در خودهای اقتصادی آپشن های رفاهی کمتر مورد توجه قرار می گیرد که البته این امر طبیعی است؛ زیرا داشتن امکانات رفاهی قطعا برای تولیدکنندگان هزینه بردار است. در ادامه شما را با اقتصادی ترین خودروهای بازار ایران اعم از خودروهای داخلی، وارداتی یا مونتاژ آشنا می سازیم.

خودرو تیبا محصولی از شرکت سایپا

علت مکث پژو 206 علت مکث کردن خودرو علت مکث کردن تیبا مکث کردن پراید دلایل کاهش شتاب خودرو تعمیرات تخصصی تیبا آموزش عیب یابی خودرو مکانیک پراید

تیبا یک خودروی ایرانی از شرکت سایپا است که به دلیل مصرف سوخت پایین جز به صرفه ترین خودرو در بازار ایران محسوب می شود. تیبا دارای دو مدل است. تیبا ۱ در سال ۱۳۸۷ و تیبا۲ در سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد. تیبا دارای ۴ تیپ است که محبوب ترین و پرتقاضاترین آن تیباEX  است. این خودرو نسخه ی آپدیت شده ی خودروی پراید است و قطعات آن با خودروهایی مثل ال۹۰ و کیا ریو مشترک است. تیبا دارای موتور قدیمی m۱۵ است و این موتور به دلیل داشتن پیشرانه ی هشت سوپاپه می تواند بدون پیچیدگی و به راحتی تعمیر شود. پایه قدرتی تیبا حدود ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور در محدوده ۴۰۰۰ دور در دقیقه است و از این نظر نسبت به پراید برتری دارد. نوع گیربکس تیبا ۵ دنده دستی و شتاب آن نیز حدودا ۱۳.۵ متر بر مجذور ثانیه است که نسبت به پراید کمی ارتقاء یافته است.

به سبب شرایط سخت اقتصادی که مردم در آن به سر میبرند تیبا را می توان بصرفه ترین خودروهای ۱۴۰۱ در بازار ایران دانست.  طراحی خارجی این خودرو سلیقه ای است اما میتوان گفت تقریبا رضایت بخش است و در طراحی داخلی آن نیز در دو نوع صندوقدار و هاچ بک هیچ تفاوتی دیده نمی شود و دقیقا مشابه یکدیگرند. اما میزان مصرف سوخت تیبا چقدر است؟ مصرف سوخت این خودرو همواره عامل جذب خریداران با هدف صرفه جویی اقتصادی بوده است. گنجایش باک این خودرو برابر با ۴۱ لیتر بنزین بوده و مصرف سوخت هر دو نوع تیبا یعنی تیبا۱ و تیبا۲(هاچ­بک) تقریبا به یک گونه است. تیبا در مسیر های شهری و شلوغ حدودا ۹ لیتر مصرف سوخت دارد و در مسیر های خارج شهر یا بزرگراه این رقم به ۵.۶ لیتر می رسد. به طور کلی مصرف سوختی تیبا حدود ۸ لیتر بنزین است. تیبا از نظر میزان آلایندگی استاندارد یورو ۴ را دریافت نموده است. قیمت این خودرو در خرداد ۱۴۰۱ بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان بوده است.

امکانات رفاهی تیبا به عنوان به صرفه ترین خودرو در بازار ایران:

– سیستم روشنایی عقب مثل مه شکن

– سنسور پارک خودرو

– سیستم برقی آینه

– دوربین دید عقب

– سیستم صوتی تصویری مالتی مدیا

خودرو ال نود (رنوL۹۰) محصول شرکت ایران خودرو

 

مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو قیمت ال 90 دست دوم قیمت پژو 206 صندوقدار مقایسه ال 90 مقایسه ال 90 با پژو 206 معایب و مزایای ال 90 مزایا و معایب پژو 206 sd

این ماشین در قالب بدنه ی سدان و جزء به صرفه ترین خودرو در بازار ایران محسوب می شود. ال۹۰ را به دلیل داشتن بدنه ای محکم و با استحکام کافی جزو به صرفه ترین ماشین های اقتصادی می دانند؛ زیرا به تبع این استحکام هزینه استهلاک کمتری نیز صرف آن می شود. مشتقات این خودرو در ایران به دلیل استقبال پر سابقه در خط تولید شرکت های سایپا و پارس خودرو نیز قرار گرفته است. ال۹۰ دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی با قدرت ۱۰۵اسب بخار و ۱۶ سوپاپ است. ال۹۰ از نظر گیربکس دارای پنج دنده دستی و نوع اتوماتیک آن ۴ دنده است. شتاب این خودرو حدودا ۱۰ تا ۱۱ متر در مجذور ثانیه بوده که نسبت به پراید و تیبا برتری قابل توجهی دارد.

ال۹۰ از نظر مصرف سوخت تقریبا مشابه تیبا است یعنی تقریبا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هزینه ی سوخت آن است. رنو ال۹۰ دارای شاسی و بدنه ای مقاوم است و به همین دلیل یعنی برخوردار بودن از امنیت کافی از موسسه ی ENCAR ۳ستاره از ۵ ستاره را دریافت نموده است. این ماشین دارای تیپ های مختلفی است که از نظر امکانات رفاهی و مشخصات فنی کمی با یکدیگر متفاوت هستند. در هر صورت ال۹۰ را به دلیل داشتن طرفداران زیاد در بازار دست دوم می توان جزو به صرفه ترین ماشین های ۱۴۰۰ در بازار ایران دانست.

برخی از امکانات رفاهی خودروی ال۹۰ :

– سیستم شیشه با بالابر برقی جلو و عقبسیستم روشنایی مه شکن در عقب

– تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل

– سیستم تهویه مطبوع

خودرو ساینا محصولی از شرکت سایپا

 

ساینا نیز بهترین ماشین اقتصادی در ایران محسوب می شود. ساینا در تیپ های مختلف و در دو نوع دنده ای و اتوماتیک ساخته شده است. گیربکس ساینا در نوع دستی ۵ دنده و در نوع اتوماتیک ۴ سرعته است. این سدان مجهز به یک پیشرانه ی ۱.۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور است. شتاب صفر تا صد این خودرو حدودا ۱۴ متر در مجذور ثانیه است و از این نظر خودروی ال۹۰ و تیبا نسبت به ساینا برتری چشمگیری دارند. ساینا از نظر مصرف سوخت تقریبا مشابه رقیبان خود است یعنی حدود مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. از معایب اصلی خودروی ساینا وزن و ابعاد زیاد آن است که باعث کاهش شتاب، سرعت و چالاکی آن شده است. البته  ساینا به دلیل طراحی و ظاهر رضایت بخش جزو ماشین های جوان پسند محسوب می شود. اما این خودرو برعکس خودروهایی مثل ال۹۰ و پراید از امکانات رفاهی مناسبی به نسبت قیمت آن برخوردار است. قیمت این خودرو در خرداد ۱۴۰۱ حدودا بین ۱۹۰ تا ۱۹۸ میلیون بوده است.

برخی از امکانات رفاهی خودروی اقتصادی ساینا:

– سنسور پارک دنده عقب

– سیستم تهویه مطبوع

– آینه های جانبی با تنظیم برقی

– گرمکن شیشه عقب

– نمایش دمای محیط بیرون

خودرو جک J5 محصول شرکت کرمان موتور/ پینین فارینا

معایب جک j5 مصرف سوخت جک j5 مشخصات جک j5 قیمت جک J5 اتوماتیک مجله خودرو معرفی خودرو

جک  J5 یکی از اقتصادی ترین خودروهای چینی در بازار ایران است. این خودرو جزء به صرفه ترین خودرو وارداتی است؛ زیرا داشتن قطعات محکم و با دوام  سبب کاهش هزینه در استهلاک آن شده است. این خودرو تجربه‌ی مونتاژ شرکت کرمان موتور در ایران و شرکت پینین فارینا است. همچنین از نظر قیمت در بازار ایران بسیار پرطرفدار است و حدودا ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد. مصرف سوخت این ماشین به نسبت مناسب می باشد اما با این وجود، میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در نسخه دنده ای ۶.۶ لیتر و در نسخه اتومات ۷.۶ لیتر است که نسخه اتومات آن از نظر هزینه مقرون به صرفه تر می باشد. طراحی ظاهری این ماشین مخاطب را جذب می کند و لازم به ذکر است که جکJ5  موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه NCAP شده است. این ماشین با خروجی قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۵ نیوتن متری و پیشرانه قوی تر ۱.۸ لیتری تاکنون عملکرد خیلی خوبی ارائه داده است.

برخی از امکانات رفاهی ماشین جکJ5 که اقتصادی ترین خودروی خارجی در ایران شناخته شده است:

– ترمز و پایداری جلو دیسکی دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده و عقب دیسکی – ABS – EBD

– سیستم خودکار تهویه مطبوع

– رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی

– چراغ‌های هالوژنی جلو و عقب

– صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت

– آینه‌های جانبی دارای گرمکن

– اخطار دهنده فشار باد لاستیک‌ها

– کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

– سانروف

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.