طرز تهیه سالاد خیار و ذرت

0

سالاد خیار و ذرت یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب کاهو با خیار و ذرت تهیه می‌شود و روش تهیه آن بسیار آسان و فوری است.

سالادها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

آموزش تهیه سالاد طرز تهیه سالاد خوشمزه طرز تهیه سالادهای خاص کتاب آشپزی مجله آشپزی آشپزی ساده سریع طرز تهیه پیش غذا خوشمزه

سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آبغوره و… تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و… نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد خیار و ذرت یکی از انواع سالادهای سرد است که دستور تهیه بسیار ساده‌ای دارد. کافی است کاهو، خیار و ذرت در منزل داشته باشید تا بتوانید این سالاد ساده و خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار وعده‌های اصلی غذا لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد کاهو و ذرت همراه با دستور تهیه سس مخصوص آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار و ذرت

کاهو پیچ: ۱ عدد

خیار: ۳ عدد

ذرت پخته یا کنسرو ذرت: ۱ لیوان

ماست هم زده یا پرچرب: ۳ قاشق غذاخوری

سیر: ۱ حبه

آبلیمو: نصف فنجان

جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 آموزش تهیه سالاد  طرز تهیه سالاد خوشمزه  طرز تهیه سالادهای خاص  کتاب آشپزی  مجله آشپزی  آشپزی ساده سریع  طرز تهیه پیش غذا خوشمزه

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت

۱ ـ کاهو را بعد از اینکه خوب شستید، خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید.

۲ ـ خیارها را پوست کنید؛ سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل ظرف سالاد بریزید.

۳ ـ حالا ذرت پخته یا کنسرو ذرت را به کاسه سالاد اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، حتما بیست دقیقه قوطی کنسرو را بجوشانید؛ سپس داخل سالاد بریزید.

۴ ـ ماست را داخل یک کاسه دیگر بریزید و آبلیمو، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس سس آماده را داخل ظرف سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ همه مواد سالاد را به خوبی زیر و رو کنید تا کاملا به سس آغشته شوند. حالا سالاد خیار و ذرت خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.عفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس سس آماده را داخل ظرف سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ همه مواد سالاد را به خوبی زیر و رو کنید تا کاملا به سس آغشته شوند. حالا سالاد خیار و ذرت خوشمزه شما آماده سرو است.

منبع: فرارو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.