معرفی کی تی ام KTM X Bow GTXR

0

پس از انتشار چند تصویر مخفیانه، بالاخره شرکت اتریشی KTM از محصول جدید خود یعنی X-Bow GT-XR رونمایی کرده است. این خودرو در عین شباهت ساختاری با مدل‌های مسابقه­‌ای GT2، مجوز حضور در معابر عمومی را نیز به دست آورده است.

KTM قصد دارد سالانه صد دستگاه از X-Bow GT-XR را با قیمت 284,900 یورو به مشتریان عرضه کند.
استخوان‌بندی این محصول به سال 2008 و زمان معرفی مدل X-Bow با شاسی مونوکوک فیبرکربن بازمی‌­گردد.

یکی از ویژگی‌های جالب GT-XR، نحوه باز شدن بدنه به صورت کناپی همچون جت جنگنده است که به صورت برقی و به آرامی عمل می­‌کند.

KTM X-Bow GT-XR به پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ TFSI ساخت آئودی مجهز شده است، که 493 اسب‌بخار قدرت و 581 نیوتن‌متر گشتاور را در دورشمار 6350 و 5550، از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش-محدود، به محور عقب انتقال می­‌دهد. از مشاهده این ارقام می‌­توان دریافت که با خودرویی قدرتمندتر از آئودی RS3 یا آئودی TT RS مواجه هستیم.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت GT-XR نیز به ترتیب 3.4 ثانیه و 280 کیلومتر برساعت اعلام شده است. این خودروی 1250 کیلوگرمی با یک باک 96 لیتری می‌­تواند هزار کیلومتر مسافت را طی کند.

به منظور جلوگیری از آسیب به بخش زیرین بدنه، سیستم هیدرولیک افزایش ارتفاع روی محور جلوی GT-XR نصب شده است. بدنه این خودرو روی رینگ‌های 19 و 20 اینچی OZ در محورهای جلو و عقب با تایرهای 235/35R19 و 295/35R20 قرار می­‌گیرد.

مبدل کاتالیزور، صدا خفه‌­کن برای سیستم اگزوز استیل ضدزنگ، فنرهای Sachs با قابلیت تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق، تقسیم 44 به 56 درصدی وزن روی محورهای جلو و عقب، دوربین‌های جانبی، صندلی‌های مسابقه‌ای، صفحه پشت آمپر دیجیتال و ترمزهای سرامیکی (سفارشی)، از دیگر ویژگی‌های جدیدترین محصول KTM است.

X-Bow GT-XR در تاسیسات KTM در اتریش ساخته و بدنه هریک از خودروها به صورت دستی رنگ­‌آمیزی می‌­شود. KTM قصد دارد سالانه صد دستگاه از X-Bow GT-XR را با قیمت 284,900 یورو به مشتریان عرضه کند بنابراین با خودرویی بسیار کمیاب مواجه هستیم.
مترجم : باما
منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.