طرز تهیه کباب درباری سنتی اصل و لذیذ

0

کباب درباری یا کباب ثریایی یکی از کباب های بسیار خوشمزه سنتی ایرانی می باشد که می توانید به راحتی در منزل همراه با یک چلو کباب خوشمزه تهیه کنید. اما این کباب در زمان ناصر الدین شاه تهیه شده است و همان طور که از نام غذا پیداست غذای شاهان بوده و مخصوص دربار تهیه می شده است.

طرز تهیه انواع کباب آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی بهترین غذای جهان آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی فوت و فن آشپزی
یکی از جذاب ترین و عجیب ترین قسمت های زندگی شاه در گذشته تشریفات صرف غذا و آداب و رسوم  بوده است. اما یکی از خدمتکاران شاه که سلطان کبابی است و در فن کباب و جوجه راسته بسیار استاده است این غذای خوشمزه را کشف کرده است و به یکی از غذا های مورد علاقه ناصر الدین شاه تبدیل شده است.
اما کباب درباری از گوشت راسته به همراه سینه مرغ که باهم رول می شوند تشکیل شده و شما می توانید آن را داخل فر و یا به روی زغال برای روز های تعطیل تهیه کنید. امروز طرز تهیه کباب درباری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب درباری مجلسی

  • پیاز ۲ عدد
  • راسته گوسفندی ۳۵۰ گرم
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب درباری  لذیذ و مجلسی

مرحله اول:  آماده سازی راسته

راسته گوسفندی را خوب بشورید و به ابعاد کوچک تر خرد کنید. حالا راسته گوسفندی را بین نایلون قرار دهید و با بیفتک خوب راسته های برش خورده را بکوبید تا نازک و یکدست شود. برش های راسته باید به صورت نواری بسیار نارک باشد.

مرحله دوم: آماده سازی سینه مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بشورید. حالا سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید. برش های سینه مرغ باید هم اندازه برش های راسته باشد. برش ها را داخل نایلون قرار دهید و روی سطح صاف بکوبید تا نازک شود.

مرحله سوم: مزه دار کردن

برای طعم کردن این کباب باید دو عدد پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. حالا پیاز ها را داخل یک صافی ریخته و خوب فشار دهید تا آب پیاز خوب خارج شود. برای طعم کردن این کباب به آب پیاز نیاز دارید و تقاله پیاز را دور بریزید و یا می توانید برای تهیه سوپ استفاده کنید. حالا آب پیاز را به همراه گوشت ها و کمی فلفل سیاه و زعفران داخل کاسه ریخته و به مدت ۶ ساعت در یخچال استراحت دهید تا طعم به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: کباب کردن

بعد از گذشت زمان طعم دار کردن گوشت ها باید رول سینه را روی سطح کار قرار دهید و روی آن برش راسته را بگذارید حالا به آرامی رول کنید و داخل سیخ بزنید. کباب ها را روی زغال داغ کباب کنید و در کنار پلو زغفرانی یا ته چین ساده میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب درباری به روی زغال

  1. شما می توانید کباب را روی سیخ چوبی بزنید و داخل فر از قبل گرم شده کباب کنید.
  2. از راسته گوساله نیز می توانید استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید در انتها کره آب شده روی کباب بریزید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.