تعمیر گیربکس اتوماتیک

0

گیربکس‌های اتوماتیک برخلاف گیربکس‌های دنده‌ای پیچیده‌تر هستند، با توجه به پیچیدگی‌هایی که در ساختار گیربکس اتوماتیک وجود دارد و حساسیت بالای این گیربکس‌ها، در صورت عدم استفاده درست و تعمیر و سرویس به‌موقع، گیربکس اتوماتیک فرسوده می‌شود. نوع و شدت خرابی‌هایی که در گیربکس اتوماتیک ایجاد می‌شوند متفاوت با گیربکس‌های عادی رایج در بازار هستند، به همین دلیل رفع این مشکلات نیازمند دانش و تخصص بالا است.

گاز هرز، عدم تعویض به‌موقع دنده، رفتن گیربکس به حالت اضطرار ازجمله مشکلات رایجی هستند که در گیربکس‌های اتوماتیک ایجاد می‌شوند و باید تماماً توسط افراد متخصص و بامهارت در این حوزه تعمیر شوند در غیر این صورت ممکن است گیربکس و حتی سایر بخش‌های خودرو دچار آسیب شوند.

gearboxnumber1.com

ایمان پرناک: 09127656067

ایمان پرناک

تعمیرات گیربکس اتوماتیک

یکی از اقلام اصلی در هر خودرو دیسک و صفحه هستند، این قطعات در گیربکس دنده‌ای به‌کاربرده می‌شوند، با توجه به تفاوت در ساختار گیربکس دنده‌ای و گیربکس اتوماتیک، این قطعات در ساختار گیربکس اتوماتیک به‌کاربرده نمی‌شوند. این تفاوت و سایر تفاوت‌ها در ساختار گیربکس اتوماتیک سبب می‌شود تا نوع خرابی‌ها در گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک متمایز از هم باشند.

در حال حاضر عمده افراد مشغول به کار در حوزه تعمیرات خودرو در ایران با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارند برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام می‌کنند، این افراد اغلب به ساختار و تفاوت‌های گیربکس اتوماتیک با گیربکس‌های رایج آگاهی  کافی ندارند، همین عامل سبب می‌شود تا تعمیرات گیربکس اتوماتیک به‌صورت کامل و اصولی انجام نشود.

در اغلب موارد برای تعمیرگیربکس اتوماتیک روغن گیربکس هم تعویض می‌شود، روغن‌های مختلفی برای جایگزینی روغن گیربکس در بازار وجود دارند، ATF، MTF،75W90، GL5 و AL4 تعدادی از روغن‌های گیربکس اتوماتیک باکیفیت موجود هستند.

نوع قطعات به‌کاررفته در ساختار گیربکس تأثیر مستقیم بر میزان کارایی و زمان فرسوده‌شدن گیربکس اتوماتیک دارد، در مقام مقایسه گیربکس‌های خودروهای چینی به‌مراتب کمتر از گیربکس اتوماتیک خودروهای داخلی دچار خرابی می‌شوند، به همین ترتیب گیربکس اتوماتیک خودروهای کره‌ای کمتر از خودروهای چینی خراب می‌شوند، کمترین میزان خرابی گیربکس اتوماتیک نیز برای خودروهای ژاپنی و اروپایی مانند بنز و بی ام و است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

 رایج‌ترین علل خرابی گیربکس اتوماتیک

در نخستین گام، تعمیر گیربکس اتوماتیک باید بر اساس نوع خرابی و علت بروز خرابی انجام شود. بدون مشخص شدن علت خرابی گیربکس اتوماتیک، تعمیر گیربکس عملاً بدون فایده و صرفاً صرف وقت و هزینه است. در ادامه برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای گیربکس‌های اتوماتیک ایجاد می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

شما می‌توانید تنها با یک تماس از خدمات تخصصی نامبروان مانند اعزام خودروبر رایگان در محل، در تمرین زمان ممکن استفاده کنید.

حرکت خودرو در حالت P

یکی از موارد  شایع خرابی در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک عدم شناسایی حالت P و ایست خودرو است. اگر این مشکل رخ دهد، موارد مختلفی باید بررسی شوند تا علت دقیق بروز مشکل شناسایی شود، معمولاً  دلیل بروز این حالت در خودرو خرابی سلکتور گیربکس است. برای حل این مشکل قطعه باید با قطعه‌ی سالم و اصل کارخانه تعویض شود. در خودروهای مختلف بسته به نوع مدل خودرو و شرکت سازنده سلکتور تفاوت‌هایی دارد که باید درزمان تعمیر مدنظر قرار گیرد.

عدم شناسایی حالت D یا دنده‌عقب در خودرو

تعویض به‌موقع دنده خصوصاً برای دنده‌عقب در گیربکس اهمیت زیادی دارد، یکی از عمده دلایل مراجعه حضوری برای تعمیر گیربکس اتوماتیک عدم تعویض و شناسایی به‌موقع دنده‌عقب توسط گیربکس اتوماتیک است. همان‌طور که ممکن است گیربکس حالت p را به‌درستی شناسایی نکند، این اتفاق ممکن است برای حالت d یا همان دنده جلو و عقب گیربکس نیز رخ دهد، در این شرایط ممکن است بخش‌های دیگری نیز در کنار سلکتور دچار مشکل شده باشند هرچند که عمده دلیل خرابی این حوزه مشکل در سلکتور گیربکس اتوماتیک است.

هرز خوردن گاز در زمان تعویض و حرکت

گاز هرز خوردن در گیربکس بسیار آزاردهنده و دردسرساز است. موارد مختلفی می‌توانند سبب بروز چنین مشکلی در گیربکس اتوماتیک شوند، ازجمله این موارد می‌توان به کاهش سطح استاندارد روغن گیربکس، خرابی سنسور های گیربکس، خرابی صفحه کلاچ، کثیف شدن فیلتر های گیربکس، خراب شدن شیر برقی گیربکس، خراب شدن ساعت گیربکس، سوختگی باند ترمز و خراب شدن صفحات آزبست گیربکس اتوماتیک اشاره کرد.هرکدام از این مشکل به‌تنهایی برای حرکت گیربکس اتوماتیک دردسرساز هستند و باید در اسرع وقت تعمیر شوند، اگر تعمیر به‌موقع و به‌درستی انجام نشود، خرابی‌ها گسترش پیدا می‌کنند، درنتیجه زمان و هزینه موردنیاز برای تعمیر افزایش می‌یابد.

تغییر دنده به فرمت اضطرار

در گیربکس‌های اتوماتیک تغییر دنده به‌صورت اضطراری امر رایج است که در زمان خرابی گیربکس ایجاد می‌شود در این حالت خودرو در یک‌دنده سه قرار می‌گیرد و به‌هیچ‌عنوان تغییر نمی‌کند، در خودروهایی که دو کلاچه، خشک شدن کلاچه اتوماتیک، داغ شدن بیش‌ازحد گیربکس اتوماتیک در ترافیک می‌تواند سبب بروز این مشکل شود، در این شرایط کمی استراحت دادن به گیربکس این مشکل را رفع می‌کند، هرچند که با توجه به اهمیت و نقش گیربکس درحرکت خودرو بهتر است خودرو  را به مراکز مجاز برای تعمیر فوری ببرید.

در شرایط کلی ایجاد حالت اضطرار در گیربکس به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد، گرفتگی بیش‌ازحد فیلتر های گیربکس سبب می‌شوند تا پمپ هیدرولیک دچار خوردگی شود و فضاهای تورک روغن کاهش پیدا کنند؛ در این صورت نیز گیربکس به حالت اضطرار می‌شود.

تقه زدن گیربکس در دنده

تقه زده گیربکس اتوماتیک در حالت و دنده‌های مختلفی رخ می‌دهد، برای نمونه تقه زدن می‌تواند در زمان تعویض دنده ایجاد شود، علاوه بر این ممکن است در زمان تعویض دنده به سمت دنده بالاتر، تقه زدن را احساس کنید. تمام این موارد نشانه‌های مهمی هستند که خرابی گیربکس اتوماتیک را به شما گوشزد می‌کنند. خرابی شیر برقی روغن گیربکس، کثیف شدن فیلتر گیربکس، شل شدن بست های داخلی گیربکس عواملی هستند که سبب بروز حالت تقه در گیربکس می‌شوند و نیاز به تعمیر تخصصی و حرفه‌ای دارند.

تعمیرگاه گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

با توجه به اینکه خرابی‌های گیربکس مختلف هستند، قیمت ارز دائماً در بازار در حال  تغییر است و تفاوت در نوع قطعات موردنیاز نمی‌توان قیمت ثابتی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در نظر گرفت. علاوه بر این میزان و شدت خرابی گیربکس  هم می‌تواند در هزینه نهایی موردنیاز برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اثرگذار باشد. هنگامی‌که شما برای خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو به مجموعه ما مراجعه می‌کنید، کارشناسان پس از بررسی خودرو هزینه حدودی تعمیر را به شما اعلام می‌کنند، هزینه‌ها تمام اصولی و استاندارد هستند و نگرانی از بابت هزینه‌های نامتعارف در مجموعه ما نداشته باشید.

عیب‌یابی و مشاوره رایگان

یکی از مزیت‌های مهم همکاری با مجموعه‌ی ما عیب‌یابی و مشاوره رایگان تعمیر گیربکس اتوماتیک است، تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تضمین ۱ ساله

کلیه خدمات و قطعات تعویضی با ضمانت یک‌ساله ارائه می‌شوند، در این ‌یک سال ما در کنار شما هستیم تا با خیال راحت از محصولات استفاده کنید، هر نوع خرابی در قطعات با توجه به گارانتی بودن ، بدون دریافت هزینه مضاعف بررسی و رفع می‌شوند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک نامبروان

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک نامبروان

خرابی در گیربکس‌های اتوماتیک امری اجتناب‌ناپذیر است، در صورت بروز هرکدام از مشکلات بررسی‌شده در گیربکس اتوماتیک، توصیه می‌کنیم به مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک نامبروان (ایمان پرناک) به‌عنوان یکی از مراکز معتبر در حوزه تعمیران گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید، همه‌ی خدمات با گارانتی ارائه می‌شود و عیب‌یابی و حمل خودرو با خودروبر به‌صورت رایگان انجام می‌شود.ما همراه شما هستیم تا هر مشکل در گیربکس اتوماتیک بدون معطلی و به بهترین شکل ممکن رفع و تعمیر شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.