آیین‌نامه واردات خودرو برای تحول بازار کافی نیست

0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین‌نامه واردات خودرو انتقال تکنولوژی، ارتقاءکیفیت و رقابت جدی با محصولات داخلی تأمین نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نامه مصوب دولت در مورد واردات خودرو برای ایجاد تحول در بازار خودرو کافی نبوده و تأمین کننده نظر کمیسیون صنایع مجلس نیست.

به نقل از ایسنا، مهدی عسگری اظهار کرد: در خصوص واردات خودرو، طرحی را به مجلس آوردیم که در حال طی مراحل قانونی بود اما ایرادی توسط هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت گرفته شد و در نهایت قرار شد دولت آیین نامه‌ای را برای این موضوع تدوین کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیین نامه‌ای که اکنون ابلاغ شده آن چیزی نیست که مد نظر کمیسیون صنایع مجلس بود، گفت: در این آیین‌نامه، تحولی که می‌خواستیم در بازار خودرو اتفاق بیفتد چه از لحاظ انتقال تکنولوژی و ارتقاءکیفیت و چه ایجاد رقابت جدی با محصولات داخلی تأمین نشد.

وی ادامه داد: هر چند جزئیات این آیین نامه باید توسط وزارت صمت تکمیل شود ولی کلیاتی که اکنون هیئت دولت به عنوان آیین نامه واردات خودرو مصوب کرده برای ایجاد تحول مد نظر کافی نیست.

به گفته عسگری اگرچه این واردات خودرو در قیمت خودروهای خارجی که در چند سال اخیر به صورت سرسام آوری رشد کرده تأثیر گذار است اما شکاف تولید داخل و نیاز مردم را از لحاظ کمی، کیفی و قیمت مناسب کم نمی‌کند.

منبع:تجارت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.