معرفی دوج چارجر King Daytona (عکس)

0

شرکت دوج مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که به مناسبت خاتمه تولید نسل فعلی چارجر و چلنجر، هفت نسخه سفارشی از این مدل‌ها را به صورت هفتگی و هر چهارشنبه معرفی نماید.

اکنون نوبت به چهارمین عضو از سری هفت‌گانه Last Call با نام چارجر King Daytona رسیده، که البته متفاوت از مدل‌های قبلی است چراکه علاوه بر تغییرات ظاهری، پیشرانه‌­ای بسیار قدرتمند را نیز در سینه دارد.

پس از تقویت پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری، قدرت آن با 10 واحد افزایش به 807 اسب‌­بخار رسیده.دوج چارجر King Daytona برای ادای احترام به یکی از رانندگان مشهور مسابقات در دهه‌­های 60 و 70 میلادی یعنی ویلیام رابینسون معروف به Big Willie ساخته شده است. خودروی او در مسابقات یعنی دوج چارجر مدل 1969 نیز به King Daytona مشهور بود.

این مدل براساس دوج چارجر SRT Hellcat Redeye واید بادی شکل گرفته است، با این تفاوت که پس از تقویت پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری، قدرت آن با 10 واحد افزایش به 807 اسب‌­بخار رسیده.

رینگ‌های 20 اینچی Warp Speed با روکش کربن براق، کالیپرهای ترمز به رنگ نارنجی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، از دیگر نکات قابل اشاره در مورد مشخصات فنی این خودرو است.

رنگ نارنجی Go Mango به طور خاص برای چهارمین عضو سری Last Call پیشنهاد شده که در کنار نشان‌های کرومی و نقش گرافیکی مشکی با کلمات King Daytona روی صندوق و گلگیر عقب، ترکیب زیبایی ایجاد کرده است.

برای تزئین فضای کابین از رنگ مشکی استفاده شده درحالی‌که دوخت روکش‌ها، نام Daytona روی پشتی صندلی و نشان King Daytona در مقابل سرنشین جلو با رنگ نارنجی تزئین شده است.
همچون سایر اعضای آخرین سری تولید شده از دوج چارجر و چلنجر، پلاک  Last Call هم در زیر کاپوت نصب شده است.

برخلاف نسخه­‌های Shakedown ،Super Bee و Swinger که هریک در تیراژ هزار دستگاه تولید می­‌شوند، فقط 300 دستگاه از King Daytona تولید خواهد شد.

عضو بعدی سری Last Call در 21 سپتامبر معرفی می­‌شود درحالیکه براساس اعلام دوج، هفتمین و آخرین عضو این مجموعه در ماه نوامبر و در جریان نمایشگاه SEMA 2022 رونمایی خواهد شد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.