نکات مهم برای رانندگی روزمره با خودرو

0

خیلی از ما بطور روزانه برای رفتن به محل کار و یا انجام کارهای روزانه مجبور به این هستیم تا با خودروی خود مسافتی را چه کوتاه و چه طولانی طی کنیم. رفت و آمد می تواند استرس زا باشد چون همیشه در تلاش برای گیر نکردن در این ترافیک هایی که این روزها گریبان ما را گرفته است، هستیک که سروقت به محل کار و یا مقصد موردنظرمان برسیم.

دانستنی های جالب دانستنی های مهم رانندگی آموزش رانندگی رانندگی در اتوبان نحوه رانندگی آزادراه

اما باید گفت که بخشی از استرس رفت و آمد روزانه می تواند زمانی رخ دهد که رویدادهایی در حین همین رفت و آمدها اتفاق بیافتد که شما برای آن آماده نبوده اید. این اتفاقات می تواند ترافیک وحشتناک و غیرمنتظره، روشن شدن یکی از چراغ های هشدار در ماشین یا پنچر شدن لاستیک و غیره باشد. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه آماده سازی ماشین خود برای رفت و آمد روزانه آورده شده است که با هم مروری بر آنها می کنیم.

۱.تمیزی خودرو

همیشه خودروی خود را تمیز نگه دارید و در این مورد اطمینان حاصل کنید. نیازی نیست ساعت های زیادی را صرف تمیز کردن ماشین خود کنید . فقط کافیست با بیرون آوردن تمام زباله ها و جارو کردن فضای داخلی آن یک فضای داخلی تمیز داشته باشید تا در هنگام رانندگی حواس‌پرتی کمتری برای شما اتفاق بیافتد. البته تمیز بودن بیرون خودرو مانند شیشه ها و آینه نیز باعث دید بهتر شما در رانندگی می گردد و ایمنی شما را بالا می برد. در کل تمیز بودن خودرویی که روزانه با آن در رفت آمد هستید حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد پس سعی کنید همیشه خودرویی تمیز و مرتب داشته باشید.

۲.لوازم مورد نیاز در خودرو

همه ی چیزهایی را که نیاز دارید در خودرو داشته باشید، پیش از خروج از منزل یا محل کار آماده کنید. این مسئله می‌تواند استرس را از شما دور کند. بطور مثال چه صبح و چه عصر برای خروج از خانه یا محل کار برای برخورد نکردن با ترافیک عجله می کنید، که ممکن است در این بین لوازم ضروری خود را فراموش کنید. لوازمی که ممکن است در مسیر و یا در مقصد به آنها نیاز پیدا کنید شامل: پاوربانک، بطری آب، مدارک خودرو، پنل ضبط و … که البته بسته به نیاز شما این لوازم می تواند تغییر کند. همچنین قرار دادن ابزار، لاستیک زاپاس و غیره در صندوق عقب و مرتب نگه داشتن آنها باعث صرفه جویی در زمان با ارزش شما می شود.

۳.برای موارد غیر منتظره برنامه ریزی کنید

رفت و آمد روزانه خود را برنامه ریزی کنید و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقاصد انتخاب کنید. رانندگی روزانه می تواند در شرایطی خاص استرس زا باشد، به خصوص در ساعات شلوغی و ترافیک، زیرا هرگز نمی دانیم که آیا ممکن است در مسیر اتفاقاتی برای خودرویمان رخ دهد یا خیر؟ بطور مثال: رانندگی در زمستان چالش های زیادی دارد که برنامه‌ریزی برای رانندگی روزانه به شما کمک می‌کند تا همیشه برای پیش آمدهای ناگهانی در مسیر آماده باشید. برای راهنمایی بیشتر در مورد رانندگی و آمادگی خودرو در ماه های زمستان، این مقاله را در مورد نکات رانندگی در زمستان بررسی کنید.

۴.تعمیر و نگهداری خودرو

مطمئن شوید که ماشین شما به درستی نگهداری می شود (اکنون زمان خوبی است تا مطمئن شوید که ماشین شما برای رانندگی روزانه آماده است). این اطمینان می تواند با انجام کارهای ساده مانند: بررسی سطح روغن موتور، چک کردن منظم باد تایرها و همینطور بررسی مایعات مختلف خودرو مانند: روغن، آب شیشه پاک کن و غیره باشد. یکی از خطرناک ترین مشکلات در رفت و آمدهای روزانه زمانی است که دید ضعیفی داشته باشید. بررسی برف پاک کن ها، چراغ های خودرو و گرمایش این اطمینان را به شما می دهند که رانندگی راحت تری برای رسیدن به محل کار یا خانه در تمام شرایط آب و هوایی خواهید داشت.

۵.داشتن لاستیک مناسب

ممکن است به این بیاندیشید که ایمنی لاستیک می تواند در زمره ی “تعمیر و نگهداری خودرو” قرار بگیرد. اما باید بگوییم که درست است که در زمره ی آن قرار می گیرد ولی از تمام تجهیزات دیگر خودرو بسیار مهم تر است و مهم است که لاستیک های خود را به طور منظم چک کنید. فراموش کردن بررسی لاستیک های می تواند برای شما و سرنشینان خودرو خطرناک باشد. هر هفته فشار باد لاستیک را بعد از یک تا دو ساعت خاموش بودن یا اول صبح پیش از روشن کردن خودرو چک کنید، سایش لاستیک, عمق آج و یا خرابی آن را مورد بررسی قرار دهید و در حین حرکت، هرگونه علائم یا آسیب را جدی بگیرید.

برای بررسی اینکه لاستیک‌های شما دارای عمق آج قانونی هستند، می‌توانید از راهنمای بررسی عمق آج لاستیک استفاده کنید. در مراقبت از لاستیک های خود دقت داشته باشد چون علاوه بر صرفه جویی در هزینه بر ایمنی شما نیز تاثیرگذار است.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، رانندگی روزانه در این خیابان های شلوغ و پرترافیک می تواند پر استرس باشد، بنابراین انجام اقدامات لازم برای آماده سازی ماشین خود برای رفت و آمد روزانه می تواند باعث خیال آسوده ی شما در حین رانندگی در تمام شرایط آب و هوایی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.