کیسه هوای خودرو تحت چه شرایطی فعال خواهد شد؟

0

مدیر عامل اسبق گروه خودروسازی سایپا گفت: باز شدن کیسه هوای خودرو بستگی به میزان ضربه وارده به خودرو دارد و اگر ضربه شدید نباشد، باز نخواهد شد.
آقای سعید مدنی در مصاحبه خبرگزاری صداوسیما، با بیان اینکه باز شدن کیسه هوای خودرو (ایربگ) به نحوه تصادف بستگی دارد، افزود: عوامل زیادی باعث می‌شود کیسه هوای خودرو (ایربگ) در تصادفات باز نشود که مهم‌ترین علت آن شدید نبودن ضربه و حِس نشدن آن توسط حسگر است.


وی با بیان اینکه باز شدن کیسه هوای خودرو (ایربگ) تحت هر شرایطی می‌تواند مشکلاتی را فراهم کند، گفت: کیسه هوای خودرو با هر ضربه‌ای نباید باز شود.
مدیر عامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروسازان دنیا تعداد کیسه هوای خودرو (ایربگ) را در تولیدات خود افزایش داده اند اضافه کرد: این خودروسازان برای کاهش تلفات ناشی از تصادف در تمام نقاط خودرو از جمله ستون، فرمان و جلوی خودرو و در انواع مختلف مانند ایربگ پرده‌ای (برای جلوگیری از برخورد سرنشینان با شیشه‌های جانبی خودرو در زمان تصادف)، کیسه هوا تعبیه می‌کنند.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خودرو‌های داخلی که متعلق به سال‌های قبل است، صرفا یک کیسه هوا (ایربگ) داشته اند، گفت: به مرور زمان خودرو‌های داخلی به ۲ ایربگ مجهز شده اند و برخی خودرو‌های داخلی ممکن است تا ۴ ایربگ هم داشته باشند، اما بسیاری از آن‌ها در تصادفات اگر شتاب لازم به حسگر وارد نشود، عمل نخواهد کرد.
مدنی با بیان اینکه در بسیاری از تصادفات کیسه هوای خودرو (ایربگ) باز نمی‌شود، افزود: اگر خودرویی واژگون شود بدلیل اینکه شتابی از رو به رو به آن وارد نشده، احتمال بازنشدن کیسه هوای خودرو (ایربگ) وجود دارد.
مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در برخی موارد ممکن است اشکالات فنی باعث عمل نکردن کیسه هوا شود تصریح کرد: از آنجایی که ایربگ خودرو با دقت بالا ساخته و نصب می‌شود، در نتیجه در تصادفاتی که ضربه را حس کند، باز می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.