تعرفه واردات خودروهای باکیفیت باید کاهش یابد

0

حسین نوش آبادی درباره وضعیت صنعت خودروسازی، گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباهی که در پیش گرفته شده، مردم از داشتن خودروی ایمن و ارزان محروم شدند در واقع خودروسازان به بهانه تقویت و حمایت از خودروی ملی، ارتباط خود را با صنعت خودروسازی جهان ازبین برده ایم و مردم به سختی و دشواری افتاده‌اند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی برخی خودروهای داخلی را به ارابه‌های مرگ تشبیه کرد و افزود: بی‌کیفیتی خودروهای داخلی و ناایمن بودن آن‌ها که جان مردم را به مخاطره می‌اندازد، قابل توجیه و پذیرش نیست.

مردم با بیان اینکه تا زمانی که در صنعت خودروسازی رقابت ایجاد نشود وضعیت این صنعت در کشور تغییر نمی‌کند، اضافه کرد: برخی مطرح می‌کنند که واردات موجب آسیب به تولید داخل می‌شود، ممکن است این موضوع در کوتاه مدت صحت داشته باشد اما در بلندمدت به نفع خودروسازان داخلی و مردم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در بازار انحصاری خودروساز خود را ملزم به رقابت نمی‌داند زیرا مردم ناچارند خودرو را با هر کیفیت و هر قیمتی خریداری کنند، ادامه داد: زمانیکه مردم در صف خرید خودرو هستند و ده‌ها نفر در نوبت دریافت این کالا، ارتقا کیفیت برای خودروساز اهمیتی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سختگیری‌ در واردات خودرو را دلیل دیگری برای افزایش مشکلات موجود در این حوزه دانست و تصریح کرد: حقوق مردم باید محترم شمرده شود همانگونه که برای کالاها و خدمات، واردات و صادرات انجام می‌شود باید دغدغه‌های مربوط به واردات نیز رفع شود ما به دنبال آسیب به تولید داخل نیستیم اما این موضوع نباید به بهای جان مردم تمام شود.

نوش آبادی با بیان اینکه برای بهره‌مندی تمامی مردم از خودروهای باکیفیت باید تعرفه واردات کاهش یابد، افزود: اگر خودروسازان داخلی بدانند که به جز محصولات تولیدی‌شان، خودروهایی با کیفیت و ارزان‌قیمت نیز در بازار وجود دارد، برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، تمام تلاش خود را به کار می‌برند.

خانه ملت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.