رحمان عموزاد خلیلی کشتی گیر کیست + مدال ها

0

رحمان عموزاد Rahman Amouzad زادهٔ ۲۶ تیر ۱۳۸۱ کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی رحمان عموزاد کشتی گیر و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم.

Rahman Amouzad

وی در خلیل‌شهر محله کشیرخیل، بهشهر، استان مازندران در خانواده‌ای اهل کشتی به دنیا آمد. وی سه برادر و یک خواهر دارد و کشتی را از ۶ سالگی به کمک برادرانش شروع کرد. برادران وی نیز کشتی‌گیر هستند. فرزاد عموزاد، برادر بزرگ‌تر او قهرمان جوانان جهان و سوم آسیا شده‌است. برادر دوقلوی او محمدعلی و دیگر برادرش فرشاد نیز کشتی‌گیر هستند.

افتخارات

وی در دوره نوجوانی توانست افتخارات زیادی کسب کند از جمله قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در تاشکند با شکست تمامی رقبا به عنوان نخست دست یافت. همچنین در همان سال موفق شد در زاگرب عنوان نخست دستهٔ ۴۵ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان را به دست بیاورد. وی توانست عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان خود در سال پیش را در سال ۲۰۱۹ نیز تکرار کند.

سپس در مسابقات جهانی در صوفیه شرکت کرد و توانست با کسب ۳۰ امتیاز و از دست دادن تنها ۵ امتیاز در چهار رقابت خود عنوان نخست را در همین دسته از آن خود کند. عموزاد در مرحلهٔ نیمه‌نهایی پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ به مصاف استیو پولین آمریکایی رفت و در وقت دوم با اجرای فن «یک دست یک پا» حریف خود را به آسمان برد و در نهایت با امتیاز عالی ۱۲ بر ۰ حریفش را شکست داد. این رقابت و شکست حریف آمریکایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران بازتاب زیادی داشت.

Rahman Amouzad

عموزاد به سبب عملکرد درخشان خود در سال ۲۰۱۹، از سوی اتحادیهٔ جهانی کشتی به عنوان بهترین آزادکار نوجوان سال برگزیده شد.

در نوجوانی نیزدر مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۲۱ در اوفای روسیه با پیروزی بر لهستان، آذربایجان، روسیه و هند به مدال طلا رسید

وی در دوره بزرگسالی در سال ۲۰۲۰ به تیم دانشگاه آزاد اسلامی پیوست و زیر نظر علیرضا رضایی، سرمربی این تیم در لیگ برتر کشتی آزاد ایران شرکت کرد. او در دور رفت فصل عادی این مسابقات توانست در وزن ۶۱ کیلوگرم، احسان رنجبر و یونس سرمستی را با امتیاز عالی شکست بدهد. وی به عنوان قهرمان نوجوانان جهان جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران را به دست آورد و در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۵ آبان ۱۳۹۹) در این رقابت‌ها حضور یافت و عنوان سوم را کسب کرد.

او  در ۶ دسامبر در دور برگشت لیگ برتر در ترکیب تیم دانشگاه آزاد شرکت کرد و توانست رضا خلاقی (فرش ایران) و عرفان جعفریان (استقلال تهران) را شکست بدهد. دانشگاه آزاد نیز توانست به عنوان تیم دوم گروه خود به دور نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند. اما عموزاد در دور نهایی لیگ شرکت نکرد، چرا که به عنوان نمایندهٔ ایران در مسابقات جام جهانی انفرادی حضور پیدا کرد. وی  دسامبر در دستهٔ ۵۷ کیلوگرم آزاد به عنوان تنها نمایندهٔ ایران در رقابت‌های جام جهانی انفرادی در بلگراد، صربستان شرکت کرد که توانست به نیمه نهایی برسد و در نهایت عنوان سوم در جام جهانی را کسب کرد.

به طور کلی وی در ردهٔ نوجوانان دو بار قهرمان آسیا و دو بار قهرمان جهان شده‌ است و در ردهٔ جوانان نیز قهرمان جهان شده‌ است. وی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز المپیک توکیو برای اولین بار توانست در رده بزرگسالان قهرمان شود .

در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بلگراد صربستان سال 2022 توانست در مقابل کشتی گیر آمریکایی 13 بر 8 پیروز شود و مدال طلا را گردن آویز کند.

همسر رحمان عموزاد کیست

وی مجرد میباشد.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی در rahmanamouzadkhalili دسترس عموم قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.