معرفی شاسی بلند آلپینا XB7

0

به فاصله کمی پس از معرفی فیس‌­لیفت ب ام و X7 در آوریل امسال، زیرمجموعه جدید خودروساز آلمانی یعنی آلپینا هم از مدل XB7 به عنوان نمونه تغییر یافته از این خودرو، رونمایی کرد. با نزدیک شدن به زمان عرضه XB7، مشخصات و تصاویر بیشتری از آن منتشر شده است.

طراحی آلپینا XB7 مدل 2023طراحی ظاهری آلپینا XB7 نسبت به X7 تغییری نداشته و همچنان شاهد چراغ‌های باریک مجزا و جلوپنجره بزرگ هستیم. البته جلوپنجره در این مدل به عناصر نورانی با امکان فعال‌سازی در هنگام رانندگی مجهز شده است. باله سقفی در بالای شیشه عقب و خروجی­‌های دوگانه اگزوز با طراحی جدید، خشونت نمای عقب را افزایش داده است.

رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای 285/45R21 به صورت استاندارد عرضه شده است، اما نمونه­ 23 اینچی با طرح 20 پره کلاسیک آلپینا به رنگ خاکستری Anthracite را هم می­‌توان سفارش داد.

تایرهای تابستانی با ابعاد 285/35R23 و 325/35R23 در محورهای جلو و عقب، به صورت سفارشی از برند پیرلی تامین شده است. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو با چهار پیستون هم در محور جلو قرار می­‌گیرد.

کابین و امکانات آلپینا XB7 مدل 2023

یکی ازمهمترین ویژگی‌های کابین آلپینا XB7، نسل جدید رابط کاربری iDrive است که از امکانات بیشتر شخصی‌­سازی و دستیار صوتی بروزرسانی شده، بهره‌­مند شده است.

امکان دریافت اطلاعات مربوط به زاویه فرمان با توجه به داده­‌های GPS هم وجود دارد، که برای 10 حالت فرمان در زمان پارک خودرو، مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

مشخصات فنی آلپینا XB7

آلپینا XB7 به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با فناوری هیبرید-خفیف مجهز شده است، که پس از تغییرات اعمال شده توسط مهندسان آلپینا، 621 اسب­‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. البته میزان گشتاور تغییری نکرده است ولی از دورشمار 1800 تا 5600 در دسترس قرار دارد و از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با پدال‌های پشت فرمان، به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود.

شتاب صفر تا صد، حداکثر سرعت و زمان پیمایش مسافت 400 متر این شاسی‌بلند قدرتمند نیز به ترتیب 3.9 ثانیه، 290 کیلومتر برساعت و 12.4 ثانیه اعلام شده است.
برای اطمینان از پایداری آلپینا XB7 در پیچ‌ها، سامانه چهارچرخ محرک هوشمند xDrive و دیفرانسیل لغزش-محدود الکترونیکی با قابلیت تنظیم زاویه قفل برمبنای سرعت، زاویه فرمان و ضرایب اصطکاک هم برای این خودرو پیش‌­بینی شده است.

قیمت آلپینا XB7 مدل 2023

ثبت سفارش برای آلپینا XB7 در ایالات متحده و با قیمت پایه 145 هزار دلار شروع شده است، اما تحویل خودرو به مشتریان از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.